Στο κέντρο, με άλλον αέρα

art_athina_sto_odeio_athinon.jpg

Αrt Athina στο Ωδείο Αθηνών Αrt Athina στο Ωδείο Αθηνών | Π. ΣΠΙΝΟΥ

Ξεκινήσαμε για την Αrt Athina στο Ωδείο Αθηνών και η πρώτη εντύπωση ήταν πως βρεθήκαμε στην «documenta 14» ή στη φουάρ Art Βasel της Ελβετίας... Εντάξει, υπερβολή, αλλά τα λευκά φωτεινά κουτάκια, τόσο απλά και οικεία, στο γήπεδο Tάε Κβον Ντο που επί χρόνια φιλοξενούσε την Art Athina δεν έχουν καμία σχέση με τη φετινή, πολύ σύγχρονη, στιλάτη και με διεθνή αέρα διοργάνωση στο Ωδείο Αθηνών.

Η ανανέωση είναι εμφανής, όπως και τα χαμόγελα των υπεύθυνων των αιθουσών τέχνης, οι οποίοι έχουν γεμίσει με ελκυστικά έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών (ζωγραφική και γλυπτά) τα περίπτερά τους και υποδέχονται από σήμερα τον κόσμο.

Το μεγάλο στοίχημα της 23ης Art Athina είναι εδώ. Εγινε πιο εύκολα προσβάσιμη, μεταφέρθηκε δηλαδή στην καρδιά της Αθήνας, κοντά στα μεγάλα μουσεία. Εγινε από ανοιξιάτικη... καλοκαιρινή (21-24 Ιουνίου) προκειμένου να προσελκύσει το ευρύτερο κοινό, αλλά και τους τουρίστες, όπως και τους επισκέπτες των ιδρυμάτων με τα οποία συνεργάζεται.

Το μοντέρνο αρχιτεκτονικά Ωδείο, που στο παρελθόν έχουν φιλοξενήσει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, δράσεις του ΝΕΟΝ αλλά και την περσινή «documenta», εξοικειώνεται με τη σύγχρονη τέχνη.

Τώρα, στη μαρμάρινη είσοδό του, γλυπτά σε έντονα χρώματα και μια Mercedes του '92 καλυμμένη με ανακυκλωμένα υφάσματα (πρόταση της ομάδας Hypercomf), τραβούν την προσοχή. Ανεβοκατεβήκαμε στα δύο υπόγεια που φιλοξενούν τα περίπτερα 53 γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό και χόρτασε το μάτι μας σύγχρονη τέχνη. Ζεσταθήκαμε από την έλλειψη κλιματισμού -μεγάλοι ανεμιστήρες παντού, κάτι κάνουν- αλλά δροσιστήκαμε στο καφέ του περιστυλίου.

Νέες γκαλερί εκτός συνόρων ήρθαν με φρέσκιες ιδέες κατόπιν πρόσκλησης της καλλιτεχνικής διευθύντριας Σταματίας Δημητρακοπούλου. Είδαμε τις προβολές για δύο σπουδαίες εικαστικούς, τη Σουηδή Νάταλι Ντζάρμπεργκ και την Ολλανδή Ρινέκε Ντίτζκστρα, που οργανώνονται σε συνεργασία με το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ. Σταθήκαμε στην πρόταση που επιμελείται η Αρτεμις Μπαλτογιάννη με τίτλο «Pseudomorphs» με καλλιτέχνες που εξερευνούν θέματα όπως η πολιτική ταυτότητα και ζητήματα μετακίνησης.

Μια νότα vintage το αφιέρωμα στο ιταλικό και σουηδικό ντιζάιν της περιόδου 1945-75. Σημειώσαμε τις ώρες για τις περφόρμανς των Φίλιππου Τσιτσόπουλου, Ντέμης Κάια, Αγγελου Σκούρτη, Δημήτρη Κάσδαγλη, Arbit CityGroup, αλλά και τις συζητήσεις («Talks») με ενδιαφέροντα θέματα, όπως «Πώς προωθείται η τέχνη στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία».

Η φετινή Art Athina κάνει «ανοίγματα». Θεσμοθέτησε βραβείο αξίας 10.000 για Ελληνα καλλιτέχνη (σε συνεργασία με το Copelouzos Family Art Museum) και νικητής είναι ο Χρήστος Μπουρονίκος. Εγκαινίασε art residency, φιλοξενώντας έξι καλλιτέχνες από την Αυστραλία την Πορτογαλία, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Βρετανία, οι οποίοι εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν στην Αθήνα. Συνεχίζει εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με στόχο να συνδέσει τους νέους καλλιτέχνες με την αγορά της τέχνης.

info: Πληροφορίες: http:// www.art-athina.gr

 

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας