Μια παράξενη σύμπτωση...

elpe_distixyma.jpg

Διυλιστήριο Ασπροπύργου των ΕΛΠΕ Η διοίκηση της εταιρείας «επαναλαμβάνει για ακόμη μια φορά ότι η αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας θα πρέπει να είναι το κύριο μέλημα όλων» | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Υπέκυψε προχθές στα τραύματά του και ο τέταρτος σοβαρά τραυματισμένος εργαζόμενος από το δυστύχημα που σημειώθηκε στις 8 Μαΐου στο διυλιστήριο των ΕΛ.ΠΕ. στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για τον χειριστή Κώστα Μαγγούρα, 31 ετών, ο θάνατος του οποίου αυξάνει τον αριθμό των θυμάτων του μαζικού εργατικού δυστυχήματος, την ώρα που η διερεύνηση των αιτιών που το προκάλεσαν μόλις έχει ξεκινήσει.

Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση της εταιρείας «επαναλαμβάνει για ακόμη μια φορά ότι η αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας θα πρέπει να είναι το κύριο μέλημα όλων».

Εντύπωση προκαλεί η ταχύτητα με την οποία η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. επιχειρεί να ολοκληρώσει το πόρισμα προκαταρκτικής διερεύνησης του ατυχήματος για λογαριασμό της εταιρείας. Μάλιστα, την περασμένη Πέμπτη η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. έσπευσε να ανακοινώσει ότι με βάση το πόρισμα της εταιρείας, που απέδιδε το δυστύχημα σε ανθρώπινο λάθος, επιρρίπτονται ευθύνες γι’ αυτό σε εννέα στελέχη και επικεφαλής διευθυντικών υπηρεσιών του διυλιστηρίου και ότι βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι διαδικασίες απολογίας και απόδοσης ευθυνών, σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.

Ετσι, η εταιρεία πρόλαβε την ολοκλήρωση των πορισμάτων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του ΣΕΠΕ, αλλά και την ολοκλήρωση της σχετικής εισαγγελικής έρευνας, προβάλλοντας ως αποκλειστική αιτία το ανθρώπινο λάθος.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό που διαμορφώνεται υπάρχει μια εκπληκτική, αν όχι παράξενη, σύμπτωση. Ο «εξωτερικός, ανεξάρτητος πραγματογνώμονας», σύμφωνα με την εταιρεία, που συμμετείχε στη διερεύνηση του χώρου και των συνθηκών του περιστατικού, καθώς και στην εκπόνηση του πορίσματος της εταιρείας, ήταν ο ίδιος που συμμετείχε και στην εκπόνηση του πορίσματος για το εργατικό δυστύχημα που είχε σημειωθεί στην ΠΕΤΡΟΛΑ το 1992, την προπομπό των ΕΛ.ΠΕ., εταιρεία του ομίλου Λάτση, όπου είχαν βρει τον θάνατο 15 εργαζόμενοι.

Πρόκειται για τον Α.Κ., ναυπηγό, μηχανολόγο, που, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, κλήθηκε από την εταιρεία. Ωστόσο, υπάρχει μια αξιοσημείωτη διαφορά, αφού ο συγκεκριμένος πραγματογνώμονας συμμετείχε στην εκπόνηση του πορίσματος για το ατύχημα στην ΠΕΤΡΟΛΑ από την πλευρά του Δημοσίου, ενώ σήμερα συμμετείχε ως πραγματογνώμονας για το δυστύχημα στα ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου ως τεχνικός σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ., όπως δήλωσε ο ίδιος στην «Εφ.Συν.».