Η... γραμματική του κόσμου σε εικόνες

foto.jpg

Φωτογραφία: Lady Bird @ladybird.notes l

Η Lady Bird είναι μια ανεξάρτητη δημοσιογράφος, φωτογράφος και δημιουργός φιλμ που ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Η δουλειά της αφορά την αφήγηση ιστοριών μέσα από τη φωτογραφία και το κινηματογραφικό φορμά. Είναι εμπνευσμένη από τη φωτογραφία δρόμου και το documentary, αλλά πάντα αναζητά τις σύγχρονες ιστορίες του κόσμου μας.

Φωτογραφία: Lady Bird

● Πώς ξεκίνησες φωτογραφία;

Απ’ όσο θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια, ήμουν εγώ που κράταγα την οικογενειακή φωτογραφική μηχανή. Ποτέ δεν ξέρεις γιατί ένα παιδί ανέπτυξε την ικανότητα αυτή, πάντως η φωτογραφία είναι η στιγμή, ένας τρόπος για να κοιτάξεις τον κόσμο.Ενστικτωδώς, υποθέτω, ένιωσα άνετα με αυτή την ιδέα και πως γίνεται άμεσα πηγή γνώσεων.

Αργότερα, ως έφηβη, μια φωτογραφία «The Christian falangist», που τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου στη Βηρυτό, στον Λίβανο, από τον R. Depardon, έναν Γάλλο φωτογράφο, με ταρακούνησε.

Το κάδρο, η σύνθεση, η γωνία και η ιστορία της φωτογραφίας ήταν τόσο δυνατά, που ακόμα θυμάμαι την αίσθηση. Συνειδητοποίησα την ίδια ώρα την κλίμακα του πολέμου και ότι κάποιοι άνθρωποι ρισκάρουν τη ζωή τους για να καταγράψουν και να πουν αυτά που είδαν και ένιωσαν.

Ημουν περίπου δέκα ετών και από κείνη τη μέρα συνήθιζα να λέω ότι «όταν μεγαλώσω, θα γίνω φωτοδημοσιογράφος».

Με τις σπουδές μου στο πανεπιστήμιο απέκτησα αρκετές δεξιότητες και γνώσεις στην ιστορία της φωτογραφίας. Ταξιδεύοντας και με πολλή εξάσκηση πάνω στη φωτογραφία, έμαθα όσα μπορούσα από τις εμπειρίες μου να βρίσκω διαφορετικούς τρόπους να καταγράφω ό,τι περνά από το κάδρο μου.

Φωτογραφία: Lady Bird

● Τι σημαίνει η φωτογραφία για σένα;

Η φωτογραφία είναι το δομικό μου στοιχείο, η βάση μου. Μου έμαθε να στέκομαι, να παρατηρώ και να ακούω τους ανθρώπους που συναντώ στον δρόμο μου.

Εμαθα να σχηματοποιώ την οπτική μου και να εκφράζομαι. Η φωτογραφία είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο που φέρει μεγάλη ευθύνη.

Πίσω από το σκόπευτρό μου βρίσκω έναν τρόπο να αναγνώσω τη γραμματική αυτού του κόσμου.

● Πες μας μια ιστορία δρόμου που επηρέασε τη φωτογραφία σου και τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα.

Ημουν στο Λονδίνο, μόλις 18 χρόνων, ένα από τα πρώτα ταξίδια μόνη μου. Περπατούσα στους δρόμους και είδα έναν άστεγο, ξαπλωμένο στο πεζοδρόμιο. Φόραγε μεταχειρισμένα ρούχα, δεν είχε τσάντα, τίποτα. Ηταν νέος και τυλιγμένος μ’ ένα μακρύ μαύρο σακάκι.

Το πρόσωπο του ήταν χλομό και παρά το γεγονός ότι έκανε κρύο, το πρωινό φως φώτιζε με λαμπρότητα τον δρόμο.

Η σκηνή ήταν πολύ συγκινητική και ποικίλα συναισθήματα με διαπέρασαν και το κλασικό δίλημμα... Να τραβήξω τη φωτογραφία; Το έκανα!

Τράβηξα διάφορες εικόνες του ανθρώπου με ευρυγώνιο και μερικά κοντινά πορτραίτα. Πρέπει να ομολογήσω ότι φοβήθηκα μήπως ξυπνήσει.

Πίσω στο Παρίσι όταν τύπωσα τις φωτογραφίες στον σκοτεινό θάλαμο ένιωσα ένα περίεργο συναίσθημα. Οι φωτογραφίες ήταν καλές και αποτύπωναν ένα αίσθημα αξιοπρέπειας, παρά ταύτα δεν τις έδειξα ποτέ σε κανέναν και μπήκαν σ’ ένα κουτί.

Μ’ έναν τρόπο αυτός ο άντρας με στοίχειωσε, δεν είναι μνήμη αλλά ο φάρος που ακολουθούν οι φωτογραφίες μου έως σήμερα.

Φωτογραφία: Lady Bird

● Είσαι επαγγελματίας φωτογράφος;

Οι δεξιότητες και οι πληρωμένες δουλειές σε κάνουν επαγγελματία φωτογράφο. Είμαι επίσης δημοσιογράφος.

Ασχολούμαι με δύο δουλειές που πλέον ανήκουν σε μια εύθραυστη οικονομία, αλλά τις αγαπάω και υπάρχουν ακόμα. Είναι ωραία η αίσθηση του να ξέρεις ποιος είσαι, να φωτίζει το πρόσωπο σου το πρωί που ξυπνάς και να ελέγχεις τα βήματα σου μέσα από τη στιγμή.

Τα μέρη που θαυμάζεις, οι άνθρωποι που συναντάς μοιραία ανοίγουν νέους ορίζοντες στη ζωή.

● Πώς βλέπεις τα πράγματα στη χώρα σου;

Είμαι Γαλλίδα και παρά τα προβλήματα στη χώρα μου υπάρχει σταθερότητα παρά τις οικονομικές και πολιτικές δυσκολίες.

Θα μπορούσα να αναφερθώ στα προβλήματα των μεταναστών της δεκαετίας του 1960, την οικονομική κρίση των 70s, την ανεργία και τις επιδράσεις της.

Διαπιστώνω όμως σήμερα και μια έλλειψη πάθους και ενθουσιασμού.

Φωτογραφία: Lady Bird

● Μίλησέ μας για το «Doubleyedge».

Το «Doubleyedge» είναι μια γκαλερί στο Instagram που ίδρυσα και διαχειρίζομαι περίπου ένα χρόνο. Δημοσιεύω ασπρόμαυρες φωτογραφίες από ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους απ’ όλο τον κόσμο.

Φωτογραφίες που με εμπνέουν, τόσο καλλιτεχνικές όσο και documentary. Οι φωτογραφίες μοιράζονται στον κόσμο με τα credits των δημιουργών.

Μια καλή φωτογραφία δημιουργεί συναισθήματα, εμπνέει τον κόσμο, προσεγγίζει το μάτι και την καρδιά. Οι δημοσιεύσεις πολλές φορές είναι και ολόκληρα θέματα ή μονές.

«Ζώντας πίσω από τα σίδερα στη φυλακή του Βελιγραδίου» ήταν ένα πρότζεκτ του Igor Coko που διήρκεσε τρία χρόνια.

Το «ψυχιατρείο» του Ιταλού φωτογράφου Lillo Rizzo διήρκεσε δύο χρόνια. Παλιές και νέες φωτογραφίες από τα αρχεία των φωτογράφων αναρτώνται στο Instagram.

Εξερευνούμε νέες οπτικές όπως το mobile photography που έχει ανθήσει ιδιαίτερα στο Instagram.

Κατά καιρούς διατρέχω τα αρχεία της γκαλερί και πολλές φορές αφηγούμαι με ηχητικά μηνύματα την ιστορία μιας φωτογραφίας που έχει δημοσιευτεί.

Η γκαλερί αυτή είναι ένα ανοιχτό παράθυρο και μου αρέσει να μοιράζομαι τη θέα του με τόσους ανθρώπους και να κοιτάμε προς την ίδια κατεύθυνση.

  Βρείτε την στο instagram bnw: ladybird.notes l

  Βρείτε την στο instagram colors: ladybird.colors

  Η γκαλερί μας στο instagram: @efsyn_newspaper

⌨ Website: Lbbirdd.wordpress.com

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας