Το φάλτσο «ρεπερτόριο» της ΑΕΠΙ

Ανοιχτές δικογραφίες, πολυσέλιδες αναφορές, εκατομμύρια ευρώ των δημιουργών «χαμένα», σκανδαλώδης διοίκηση, καυτά πορίσματα, κακουργηματικές κατηγορίες, διασπασμένα σωματεία δημιουργών, ανάστατοι εργαζόμενοι στην εταιρεία, έξαλλοι χρήστες μουσικής, σύμβουλοι, δικηγόροι και, τέλος, μέχρι και σήμερα ένας μηνιαίος μισθός 20.000 ευρώ για τον Δ. Ξανθόπουλο της ΑΕΠΙ, συνθέτουν τον γρίφο που καλούνται σήμερα να λύσουν η κυβέρνηση, το υπουργείο Πολιτισμού και η προσωρινή επίτροπος, προκειμένου να αποκατασταθεί επιτέλους και στην Ελλάδα ο θεσμός προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, με σεβασμό στους Ελληνες και ξένους δημιουργούς.

Με νέο νομικό πλαίσιο σε ένα χώρο που κυριαρχούσαν οι «αόρατες» συμβάσεις και οι «αόρατες» εισπράξεις, με τους δημιουργούς-δανειστές της ΑΕΠΙ να διαμαρτύρονται, να γνωρίζουν αλλά και να συμβιβάζονται.

■ Δημοσιεύεται, το 2016, η έκθεση-«καταπέλτης» για την ΑΕΠΙ (για την περίοδο 2011-2014) των ορκωτών λογιστών της Ernst & Young και επιβεβαιώνει πλήρως όλα τα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.» για τον τρόπο διοίκησης, διαχείρισης και κατανομής των εσόδων της εταιρείας. Αρνητικά οικονομικά στοιχεία με 42 εκατ. ευρώ αδιανέμητα και ζημία 12 εκατ. ευρώ.

ΑΕΠΙ Eurokinissi/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Τα μέλη της διοίκησης και κυρίως οι μεγαλομέτοχοι της ΑΕΠΙ Α.Ε. και των (οικογενειακών) θυγατρικών εταιρειών αμείβονταν με μισθούς 50.000 ευρώ μηνιαίως (συνολικά 7,4 εκατ. ευρώ τον χρόνο), χώρια τα «εξτρά», ενώ 4,5 εκατ. ευρώ δόθηκαν σε νομικούς συμβούλους.

Την ίδια στιγμή, τα ποσοστά των δημιουργών έκαναν «βουτιά» έως και 70% (κάποιοι, κυριολεκτικά, καταστράφηκαν).

Οι συνδεδεμένες πέντε εταιρείες ιδιοκτησίας μετόχων και συγγενών της ΑΕΠΙ εμφάνιζαν κερδοφορία, ενώ η ΑΕΠΙ κατέρρεε (π.χ. η συγγενική ΕΔΙΣ Α.Ε., με μοναδικό προμηθευτή την ΑΕΠΙ, είχε την ίδια περίοδο κέρδη 8 εκατ. ευρώ).

■ Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για επτά κακουργήματα: συγκρότηση, διεύθυνση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, υπεξαίρεση κατ’ εξακολούθηση από κοινού από εντολοδόχο και διαχειριστή ξένης περιουσίας, απιστία κατ’ εξακολούθηση από κοινού, φοροδιαφυγή διά της εκδόσεως εικονικών τιμολογίων, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα κ.λπ.

■ Δεσμεύονται οι εταιρικοί λογαριασμοί της ΑΕΠΙ. Διορίζεται η προσωρινή επίτροπος Μαριάνθη Βλάχου από το υπουργείο Πολιτισμού και εγκαθίσταται στα γραφεία της ΑΕΠΙ, ενώ άμεσα κατατίθεται αγωγή (!) εναντίον της από τους μετόχους της ΑΕΠΙ. Η επίτροπος κερδίζει την προσωρινή διαταγή και την τακτική δίκη (24/7/2017). Σύμφωνα με δημιουργούς, ο βασικός μέτοχος είχε εξαφανίσει 22 εκατ. από τα ταμεία της εταιρείας, με αποτέλεσμα η επίτροπος να παραλάβει μόνο 900.000 ευρώ.

■ Με παρέμβαση της επιτρόπου και των σωματείων, το καλοκαίρι αποδεσμεύονται οι λογαριασμοί και πληρώνονται οι δημιουργοί. Ορίζεται Εποπτικό Συμβούλιο στην ΑΕΠΙ.

■ Μια ωραία πρωία, ο γενικός διευθυντής Δ. Ξανθόπουλος, θεωρώντας αυθαίρετα ότι έχει λήξει η θητεία της επιτρόπου, κλειδώνει το γραφείο της και δίνει διαταγή να μην της επιτρέψουν την είσοδο στην εταιρεία. Την ίδια ώρα, ενώ εκδίδεται το ΦΕΚ με την υπουργική απόφαση ανανέωσης της θητείας της επιτρόπου, ο Δ. Ξανθόπουλος μεταφέρει 200.000 ευρώ σε άλλους λογαριασμούς.

Η επίτροπος κάνει μήνυση για απείθεια και υπεξαίρεση. Η δίκη ξεκίνησε προχθές, Πέμπτη. Το δικαστήριο όμως δεν πείστηκε από αυτή καθαυτή την υπουργική απόφαση και τη μαρτυρία της κρατικής επιτρόπου και την ανέβαλε για τον Μάρτιο, με πρόταση του εισαγγελέα. Το καινοφανές σκεπτικό που δέχτηκε η έδρα ήταν ότι θα πρέπει να διερευνηθεί ακριβώς η ώρα που αναρτήθηκε το ΦΕΚ στο ιστολόγιο!

■ Τον Δεκέμβριο, όταν όλες οι υποσχέσεις της διοίκησης αποδείχτηκαν κίβδηλες και με τις ποινικές εμπλοκές προ των πυλών, προτείνεται ως λύση η «εξυγίανση» της ΑΕΠΙ. Η διαπραγματευτική ομάδα ζήτησε αρχικά την αποχώρηση της οικ. Ξανθόπουλου και τη μετατροπή της ΑΕΠΙ σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης. Ζητήθηκαν όλα τα στοιχεία, οι επαφές και το business plan αλλά πολλοί δημιουργοί διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε πρόοδος, ενώ τα στοιχεία είχαν ζητηθεί αποκλειστικά από τη διοίκηση και όχι από την επίτροπο.

■ Τα σωματεία των δημιουργών διαφωνούν μεταξύ τους, ενώ η διαπραγματευτική ομάδα δικηγόρων (των σωματείων ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ) και του επικοινωνιολόγου συμβούλου Γ. Μαθιού καλούν τους δημιουργούς να προσυπογράψουν ένα μνημόνιο συνεργασίας (ΜΟU) για την εξυγίανση της ΑΕΠΙ.

Η διαπραγματευτική ομάδα ζητεί να παραιτηθούν όλοι οι δημιουργοί από τα δικαιώματα διανομής, να φύγει η οικ. Ξανθόπουλου και να κουρευτούν τα χρέη προς τους ξένους δημιουργούς, με το επιχείρημα ότι αυτομάτως το υπόλοιπο ζημίας θα ήταν μόνο 15 εκατ. και γρήγορα θα επαναλειτουργούσε η ΑΕΠΙ. Με δυο λόγια, τα 120 εκατ. χρέη, μαγικά, θα εξαφανίζονταν!

■ Οι δημιουργοί του σωματείου ΑΣΜΑ ζήτησαν να γίνει γ.σ., να ενημερωθούν όλοι και να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις. Δεν εισακούστηκαν, με αποτέλεσμα να παραιτηθούν από το εποπτικό τα δύο μέλη του, ενώ ολοκληρωμένο σχέδιο εξυγίανσης δεν έχει επίσημα κατατεθεί πουθενά.

■ Η Eurobank προβαίνει σε κατασχετήριο κατά της ΑΕΠΙ, δεσμεύοντας για άλλη μια φορά τα τραπεζικά διαθέσιμα. Επειτα από παρέμβαση της επιτρόπου και της υπουργού Πολιτισμού, αποδεσμεύονται και πάλι τα χρήματα που είχε δεσμεύσει το Δημόσιο, προκειμένου να διατεθούν για τις πληρωμές δικαιωμάτων Δεκεμβρίου.

■ Αναμένεται η έκδοση της απόφασης για την προσφυγή του Δημοσίου (ΑΑΔΕ) κατά της ΑΕΠΙ και επιβολής ή όχι προστίμου 11,5 εκατ. ευρώ για φοροδιαφυγή, λόγω ανακριβούς δήλωσης ΦΠΑ.

■ Στο μεταξύ, έχει ήδη δοθεί στον εισαγγελέα και η δεύτερη έκθεση της ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΓΚ (μαζί με το πόρισμα της ΦΑΕ) και υπολογίζει σε 17 εκατ. τα ταυτοποιημένα και αδιανέμητα (στους δικαιούχους) κεφάλαια και σε 8 εκατ. ευρώ τα χρήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, λόγω ενός τεχνάσματος bypass στους δεσμευμένους λογαριασμούς.

Στον εισαγγελέα κατατέθηκε επίσης και η πλήρης αναφορά της επιτρόπου, στην οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο οι μέτοχοι, νομότυπα, κέρδιζαν πολλά χρήματα μέσω συνδεδεμένων εταιρειών. Πώς με έναν αλγόριθμο ανεβοκατεβαίνουν τα ποσοστά των δικαιούχων ενώ οι πάντες αγνοούν τον τρόπο διανομής. Επιπλέον, 60 εκατ., σύμφωνα με το Διοικητικό Εφετείο, είναι το ποσό που χρωστάει αναδρομικά η ΑΕΠΙ λόγω μεγαλύτερων ποσοστών που κρατούσε για μία 20ετία από τους δικαιούχους.

Ολη η φιλολογία περί μνημονίου και εξυγίανσης μοιάζει εξαιρετικά έωλη, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται καμία εξυγίανση με παρόμοιες οφειλές (χωρίς επενδυτή ή άλλα κεφάλαια) όσο κι αν οι δημιουργοί βάλουν... πλάτη.

Ακόμα και με την παραχώρηση των μετοχών (οικ. Ξανθόπουλου), το ποσοστό για την εταιρεία θα είναι πλέον μόλις 25% και, επομένως, τα χρήματα ποτέ δεν πρόκειται να καλύψουν τα συνολικά χρέη των 120 εκατ. ευρώ.

Ουσιαστικά, εκτός από την απαλλαγή του βασικού μετόχου και χωρίς σχέδιο εξυγίανσης, όλη αυτή διαδικασία είναι μάλλον προσπάθεια να κερδηθεί χρόνος και -ποιος ξέρει;- αν αύριο αλλάξουν τα... πράγματα, τα πορίσματα μπορεί να ξαναμπούν στα συρτάρια!

■ Στις 28 Ιανουαρίου λήγει η θητεία της προσωρινής επιτρόπου, η οποία όμως αναμένεται να ανανεωθεί με νομοθετική ρύθμιση, ενώ ένα μήνα αργότερα λήγει και η θητεία του επταμελούς πλέον (λόγω παραιτήσεων) Εποπτικού Συμβουλίου.

Εμφύλιος ανάμεσα στους δημιουργούς

Τέσσερα είναι τα σωματεία των δημιουργών ανάμεσα στα μέλη της ΑΕΠΙ. Το ΣΩΜΣΕ, με το πιο λαϊκό-ποπ ρεπερτόριο της πίστας (Θεοφάνους, Φιλίππου, περίπου 200 μέλη), το Μέτρον που διασπάστηκε κι έμεινε πολύ μικρότερο (Μικρούτσικος, Πορτοκάλογλου, Φάμελλος, Δρογώσης, περίπου 100 μέλη), το Ασμα 450+ που προέκυψε από τη διάσπαση του Μέτρον (Ξαρχάκος, κληρονόμοι Χατζιδάκι, Δεληβοριάς περίπου 270 μέλη) και η λαϊκή Υπέρβαση (Φαλάρας, Σαμπάνης, περίπου 100 μέλη).

ΑΕΠΙ

Αυτά είναι χωρισμένα ουσιαστικά σε δύο στρατόπεδα, ΣΩΜΣΕ και Μέτρον από τη μία πλευρά, Ασμα 450+ και Υπέρβαση από την άλλη. Δεν θα ήταν υπερβολή αν μιλούσαμε πλέον για εμφύλιο, με βαριές κατηγορίες να εκτοξεύονται εκατέρωθεν.

Καλλιτέχνες που κάποτε ήταν φίλοι, τώρα βρίσκονται «στα μαχαίρια», ενώ φουντώνουν και οι κόντρες μεταξύ των διαφορετικών ρεπερτορίων, κόντρες που γίνονται ακόμα πιο έντονες στην παρούσα φάση, με το «έντεχνο» να κατηγορεί τις «πίστες» και τούμπαλιν. Φυσικά, δεν λείπουν και οι κατά καιρούς συμμαχίες, που αλλάζουν κατά το δοκούν, με «στροφές» της τάξης των 180 μοιρών!

Η αρχή της διάλυσης

Οι διαλυτικές τάσεις άρχισαν να γίνονται φανερές, μετά το πόρισμα-καταπέλτη της Ernst & Young και όλα τα τραγικά που ήρθαν στο φως. Ενα πόρισμα καταλύτη, ταυτόχρονα, για την επιτάχυνση των εξελίξεων, με την κυβέρνηση να φέρνει επιτέλους στη Βουλή, έπειτα από πολλές καθυστερήσεις και παλινωδίες, το νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα.

Ανέκαθεν βέβαια υπήρχαν διαφορετικές τάσεις ανάμεσα στους δημιουργούς, αλλά οι εντάσεις παρέμεναν σε «φυσιολογικά» επίπεδα. Ολοι ήθελαν το κοινό καλό, τόσο οι πολύ «ανήσυχοι», που αγωνιούσαν κάθε φορά με τους τραγικούς ισολογισμούς της ΑΕΠΙ κι όλα τα υπόλοιπα που έβλεπαν, όσο και οι λιγότερο ανήσυχοι, που προσπαθούσαν με διαπραγματεύσεις να συνεργαστούν με την οικ. Ξανθόπουλου, προκειμένου να μπει τάξη.

Στις απόψεις των δημιουργών που δημοσιεύουμε σήμερα, δύο είναι αυτή τη στιγμή οι κυρίαρχες τάσεις. Εκείνοι που θέλουν τη συνέχιση της ΑΕΠΙ, μέσω της εξυγίανσής της, κι εκείνοι που επιθυμούν τη δημιουργία ενός νέου φορέα συλλογικής διαχείρισης.

Οι πρώτοι κατηγορούν τους δεύτερους για πλήρη ταύτιση με την κυβέρνηση και την προσωρινή επίτροπο, ενώ οι δεύτεροι κατηγορούν τους πρώτους για πλήρη ταύτιση με την οικογένεια Ξανθόπουλου, που πλούτισε σε βάρος τους και έριξε στα βράχια την ΑΕΠΙ.

Και οι δύο λύσεις προϋποθέτουν συγκεκριμένα μεταβατικά στάδια. Μέση λύση, πάντως, δεν υπάρχει. Ή θα αποφασιστεί η εξυγίανση της εταιρείας ή θα δημιουργηθεί νέος φορέας συλλογικής διαχείρισης με κρατική εποπτεία. Καθοριστικό ρόλο θα παίξει φυσικά η επίτροπος Μαριάνθη Βλάχου, που γνωρίζει πλέον την κατάσταση στην εταιρεία καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, αλλά και η κυβέρνηση με τις αποφάσεις που καλείται να πάρει άμεσα.

Μια διαφωτιστική αλληλογραφία

Στην πορεία των διαπραγματεύσεων ανταλλάχτηκαν mails μεταξύ της διοίκησης της ΑΕΠΙ και της επιτρόπου, mails που έρχονταν και σε γνώση του Εποπτικού Συμβουλίου.

Ενα από αυτά αφορά απάντηση της επιτρόπου στον Δ. Ξανθόπουλο σχετικά με την πρόσφατη προσπάθεια να αποδεσμευτούν τα χρήματα από τη Eurobank.

Η απάντηση επισημαίνει τη διαφορά μεταξύ των ισχυρισμών του Δ. Ξανθόπουλου για επιτυχία ρύθμισης της οφειλής και της στάσης της τράπεζας που ζητεί στοιχεία προκειμένου να γίνει αυτό.

- Διοίκηση της ΑΕΠΙ (προς Eurobank):

«…Σχετικά με το ερώτημά σας επισημαίνω ότι η εταιρεία μας δεν εξέφρασε την πρόθεση να ανατρέξει στις διατάξεις του Πτωχευτικού Κώδικα. Η αναφορά για την οποία κάνετε λόγο έγινε από τον κ. Μαθιό, που δεν εκπροσωπεί την εταιρεία μας αλλά είναι σύμβουλος δύο σωματείων πνευματικών δημιουργών που επιθυμούν να αναλάβουν τον έλεγχο της εταιρείας και για το λόγο αυτό εξετάζουν τον ΠτΚ.

»Η διοίκησή μας συνεργάζεται με όλους όσοι εργάζονται για να διευθετηθεί η αναστάτωση στο χώρο των αμοιβών πνευματικής ιδιοκτησίας, άρα και με τον κ. Μαθιό. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη συνάντηση δόθηκε η διαβεβαίωση από τον κ. Μαθιό ότι, κατά το σχεδιασμό του, η απαίτησή σας πρόκειται ολοσχερώς να εξοφληθεί…».

- Επίτροπος (προς ΑΕΠΙ):

«Το πρόβλημα της τράπεζας ήταν αρχικά το “σχέδιο εξυγίανσης”, το οποίο μάλιστα αποποιηθήκατε, προκειμένου να παραπλανήσετε την τράπεζα, και όχι η ψηφισθείσα διάταξη, η οποία ακόμη και αν ήταν πρόβλημα για την τράπεζα, ήταν προς όφελος των δημιουργών και δεν είναι δυνατόν να απαιτείτε να νομοθετεί ή να μη νομοθετεί η Βουλή με κριτήριο αν διευκολύνονται τα επιχειρηματικά σας συμφέροντα και όχι τα συμφέροντα των δημιουργών [...] Επίσης, δεν αντιλαμβανόμαστε τι θα άλλαζε, εάν δεν είχε ψηφιστεί η διάταξη. Είχατε σκοπό να πληρώσετε τη Eurobank από τα χρήματα που προορίζονταν για τη διανομή των δικαιούχων;».

Ο Γολγοθάς των εργαζομένων

Εναν ξεχωριστό Γολγοθά βιώνουν και οι εργαζόμενοι της ΑΕΠΙ, που ανήκουν πλέον, στην πλειοψηφία τους, στο σωματείο ΣΕΡΑ. Στις 19/12/2017, το ΣΕΡΑ στέλνει (δεύτερη) επιστολή στον πρωθυπουργό, καταγγέλλοντας όλους όσοι έχουν οδηγήσει την ΑΕΠΙ στην τωρινή άθλια οικονομική κατάσταση και ζητώντας την παρέμβασή του για την εξεύρεση βιώσιμης λύσης, ενώ καλεί τα μέλη σε έκτακτη γενική συνέλευση.

Στις 5/1/2018, το ΣΕΡΑ απευθύνει επιστολή και στην υπουργό Πολιτισμού, ζητώντας της να ακούσει τη φωνή των 120 εργαζομένων και τις θέσεις τους. Ζητεί και επιτυγχάνει έκτακτη συνάντηση με το Εποπτικό Συμβούλιο της ΑΕΠΙ, για να ενημερώσει για κρίσιμα θέματα της εκπροσώπησης ρεπερτορίου. Στις 18/1/2018, συναντιέται με στελέχη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ και, χθες, προγραμμάτιζαν νέα συνάντηση με την υπουργό Πολιτισμού.

Εξυγίανση δεν γίνεται πια, πρέπει να φτιάξουμε ισχυρό νέο οργανισμό

Του Φοίβου Δεληβοριά*

Φοίβος Δεληβοριάς

Η εξυγίανση της ΑΕΠΙ θα μπορούσε πραγματικά να έχει περιθώρια επιτυχίας, αν ξεκινούσε το 2012-2013, όπως φωνάζαμε ορισμένοι. Αντί γι’ αυτό, οι ιδιοκτήτες έπαιξαν τόσο άγριο και ιδιοτελές παιχνίδι -αυτό που αποκαλύφθηκε πέρυσι από την Ernst & Young- που τα χρέη πλέον (στις τράπεζες, στους ξένους οργανισμούς, στο Δημόσιο, σε μας) δεν μαζεύονται.

Καθόλου τυχαία, οι ξένες εταιρείες φεύγουν η μία μετά την άλλη από την ΑΕΠΙ και ακούνε με τεράστια δυσπιστία τις ξαφνικές (από το καλοκαίρι) προθέσεις της οικογένειας να φύγει, αφήνοντας όλο το χρέος της πάνω μας και την εξυγίανση σε μια μικρή μερίδα δημιουργών (που ώς το 2016 είχαν μεγάλη εμπιστοσύνη στους Ξανθόπουλους και τους στήριζαν στους σχεδιασμούς τους) και στους δικηγόρους τους.

Πρέπει λοιπόν κι εμείς κι η πολιτεία να το αποφασίσουμε: εξυγίανση δεν γίνεται πια. Κι είναι ευκαιρία να προλάβουμε πολύ δυσάρεστα γεγονότα (και την οικονομική μας εξαθλίωση) και να φτιάξουμε επιτέλους -αύριο κιόλας- ισχυρό νέο οργανισμό. Μη κερδοσκοπικό, συνεταιριστικό, όπως παντού στην Ευρώπη. Με τους εκδότες και τα ξένα ρεπερτόρια μαζί μας, δίκαιο κανονισμό διανομής και σύγχρονο λογισμικό.

Για να γίνει αυτό, χρειάζεται νομοθετική πρωτοβουλία εκ μέρους της κυβέρνησης. Τα έχουμε όλα υπολογίσει και θέσει υπόψη της. Αν το αποφασίσει, μόνο από τους φόρους μας και από το γεγονός ότι θα ρυθμιστεί η αγορά, τα δημόσια ταμεία θα ωφεληθούν σχεδόν αμέσως (είμαστε άλλωστε ο μόνος καλλιτεχνικός κλάδος που δεν χρειαστήκαμε ποτέ επιχορήγηση).

Η πρότασή μας είναι γνωστή: φορέας ειδικού σκοπού, όπου θα μεταφερθούν το αρχείο και οι συμβάσεις μας και σε μικρό χρονικό διάστημα θα μεταφερθούν στο νέο μας οργανισμό.

Οι εργαζόμενοι θα επιλεγούν με διαφανείς διαδικασίες, οι πεπειραμένοι άλλωστε δουλεύουν ή δούλεψαν στην ΑΕΠΙ. Το 90% του ελληνικού τραγουδιού αυτό προκρίνει.

Ας δει κανείς τα ονόματα στις υπογραφές. Από τον Θεοδωράκη και τον Ξαρχάκο και τον Κραουνάκη, στον Σαμπάνη και τον Σταν. Και από τον Αλκίνοο και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου στον Χατζηγιάννη και τον Νικολόπουλο.

Ξεκαθαρίζω πως ούτε κρατικός θα είναι αυτός ο οργανισμός ούτε πρωτοφανής: θα είναι όπως παντού στον κόσμο. Απλώς δεν θα έχει πειραγμένες διανομές, ρουσφέτια και άλλες «θεϊκές» παρεμβάσεις υπέρ «ημετέρων».

Θα σέβεται την πραγματική δύναμη του καθενός στην αγορά και θα έχει και ειδικές φροντίδες για κατηγορίες καλλιτεχνών που έχουν ανάγκες υγείας ή που μεγαλώνουν ανασφάλιστοι και χωρίς συντάξεις.

Ξαναλέω (με λίγη μελαγχολία): όπως παντού στον κόσμο, εκτός από εδώ.

*από το Ασμα 450+

Το σχέδιο εξυγίανσης αποτελεί τη μόνη νομικά ορθή και σύννομη διαδικασία

Από το Μέτρον

Τα σωματεία Μέτρον και ΣΩΜΣΕ (που αριθμούν περισσότερα από 300 μέλη) αλλά και πολλοί ανεξάρτητοι πνευματικοί δημιουργοί έχουν πλήρως υιοθετήσει το γνωστό κείμενο του Θάνου Μικρούτσικου, που ζητεί τη μετατροπή της ΑΕΠΙ σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ), με ιδιοκτησία και διοίκηση από τους δημιουργούς, σύμφωνα με το Σχέδιο Εξυγίανσης της εταιρείας -σχέδιο που, εφόσον συμφωνηθεί με την πλειοψηφία των πιστωτών, εγκρίνεται από τα ελληνικά δικαστήρια, κατά την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

ΑΕΠΙ ΕUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Το Σχέδιο Εξυγίανσης δεν υιοθετεί ούτε αποδέχεται κανένα χρέος των Ξανθόπουλων (τους οποίους αποβάλλει οριστικά και τελεσίδικα από την ΑΕΠΙ), αποτελεί τη μόνη νομικά ορθή και σύννομη διαδικασία που επιτρέπει την ορθολογική εξυγίανση και μετεξέλιξη της ΑΕΠΙ σε έναν νέο, μη κερδοσκοπικό οργανισμό που θα ελέγχουν οι δικαιούχοι, εκμεταλλεύεται ό,τι καλύτερο υπάρχει στην υποδομή της, ενώ εξασφαλίζει τη συνεργασία του ελληνικού και του ξένου ρεπερτορίου κάτω από την ίδια στέγη, ώστε να μη διασπαστεί και τραυματιστεί η αγορά.

Επιπλέον, δεν επιβαρύνει με κανέναν τρόπο τον κρατικό προϋπολογισμό, ως εκ τούτου δεν επιβαρύνει τον Ελληνα φορολογούμενο.

Το «σχέδιο» των σωματείων Ασμα και Υπέρβαση βρίσκεται σε πλήρες αδιέξοδο, αφού βασίζεται πάνω στην παραδοχή ότι θα τύχει κρατικής χρηματοδότησης, κάτι που είναι νομικά και τεχνικά αδύνατον να πραγματοποιηθεί.

Παράλληλα, υπολογίζουν στην απαλλοτρίωση υπέρ της εταιρείας τους των περιουσιακών στοιχείων της ΑΕΠΙ. Λεπτομέρειες όπως ποια ρεπερτόρια θα εκπροσωπεί, πόσα άτομα θα απασχολήσει, πώς θα πληρωθούν μισθοί τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, τι ποσοστό των εσόδων θα χρειαστεί για να καλύψει τα λειτουργικά του έξοδα κ.λπ. δεν έχουν απασχολήσει κανέναν.

Τέλος, δεν έχουν ούτε στοιχειωδώς εξηγήσει πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να ξεκινήσει η νέα εταιρεία να αποδίδει κάποια υποτυπώδη δικαιώματα στους Ελληνες δικαιούχους.

Τα σωματεία Μέτρον και ΣΩΜΣΕ, σεβόμενα το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που θα γεννήσει το κλείσιμο της ΑΕΠΙ, όχι μόνο στους δημιουργούς αλλά και στους εργαζομένους στην εταιρεία, ζητεί συμπόρευση με τους υπαλλήλους της ΑΕΠΙ, με στόχο μία ΑΕΠΙ ανοιχτή, μία ΑΕΠΙ Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης, μία ΑΕΠΙ του 21ου αιώνα, ώστε να συμβαδίσει επιτέλους το πνευματικό δικαίωμα στην Ελλάδα με όσα το καθορίζουν παντού στον πολιτισμένο κόσμο.

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας