Επικίνδυνα «οπτικά φαινόμενα» στα ΕΛ.ΠΕ.

elefsina_dyilistiria_elpe.jpg

«Δεν υπήρξε ρυπαντικό επεισόδιο. Υπήρξε ένα σταμάτημα μιας μονάδας του διυλιστηρίου και αυτό κάθε φορά έχει αυτό που λέμε εμείς οπτικά φαινόμενα» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γεράσιμος Στανίτσας, διευθυντής Επικοινωνίας του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ.

Νέο ρυπαντικό επεισόδιο καταγράφηκε προχθές (17/9) στο διυλιστήριο των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα με συνεχείς εκπομπές καυσαερίων από τις πρώτες πρωινές ώρες έως και τις μεταμεσονύχτιες της Κυριακής. Από την πλευρά της, η εταιρεία διαψεύδει το γεγονός και χαρακτηρίζει το επεισόδιο «οπτικό φαινόμενο». Ωστόσο, παραδέχεται ότι το γεγονός συνέβη έπειτα από διακοπή της λειτουργίας της μονάδας 32 (Flexicoker).

«Δεν υπήρξε ρυπαντικό επεισόδιο. Υπήρξε ένα σταμάτημα μιας μονάδας του διυλιστηρίου και αυτό κάθε φορά έχει αυτό που λέμε εμείς οπτικά φαινόμενα, έχει δηλαδή την έξοδο καπνού και περισσότερης φλόγας. Αυτό είναι κάτι προβλεπόμενο και δεν ήταν κάτι έκτακτο που έγινε απότομα ή απρογραμμάτιστα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γεράσιμος Στανίτσας, διευθυντής Επικοινωνίας του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο σοβαρό ρυπαντικό επεισόδιο στα ΕΛ.ΠΕ. Ελευσίνας είχε καταγραφεί στις 29/3. Αμέσως μετά, η Κίνηση Πολιτών ECOELEUSIS είχε καταγγείλει ότι «οι δυσλειτουργίες της μονάδας 32 είχαν αποτέλεσμα την εκδήλωση του κορυφαίου ρυπαντικού επεισοδίου της περασμένης Κυριακής και ενώ η εταιρεία είχε αποδώσει το επεισόδιο σε μεμονωμένη βλάβη εξαρτήματος (βάνα/αυτοματισμό)».

Την καταγγελία είχε δημοσιεύσει η «Εφ.Συν.», αλλά την είχε διαψεύσει ο κ. Στανίτσας (βλ. «Διαψεύδουν καταγγελία για ρύπανση τα ΕΛ.ΠΕ.», 2/4/2015), δηλώνοντας στην εφημερίδα μας ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στη «μονάδα 32» και ότι συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, ενώ δεν είχε επιβεβαιώσει την πληροφορία ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε διακοπή της λειτουργίας της. Επιπλέον, πρόκειται για την ίδια μονάδα η λειτουργία της οποίας διακόπηκε αναγκαστικά πριν από περίπου έναν χρόνο, εξαιτίας παραμόρφωσης που παρουσίασε ο αντιδραστήρας της.

Σε ερώτηση προς τον κ. Στανίτσα για το πώς υπάρχει εκ νέου πρόβλημα στη μονάδα, όταν είχε επισκευαστεί και πέρσι, ο ίδιος απάντησε: «Αλλο πράγμα πέρσι, άλλο πράγμα φέτος. Μια μονάδα έχει μια πολυπλοκότητα, έχει διάφορα εξαρτήματα, βάνες, σωληνώσεις, συμπιεστές κ.λπ. Αρα, όταν λέμε ότι κατεβαίνει η μονάδα για ένα τεχνικό θέμα δεν σημαίνει ότι είναι κάθε φορά το ίδιο τεχνικό θέμα». Ο ίδιος αρνήθηκε να επιβεβαιώσει πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες αναμένεται να κλείσουν και άλλες μονάδες του διυλιστηρίου στο επόμενο διάσημα: «Το θέμα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη μονάδα», μας δήλωσε.

Πόρισμα

Σε ό,τι αφορά το πόρισμα της επιτροπής που έχουν συστήσει τα ΕΛ.ΠΕ. για τα αίτια του μεγάλου ατυχήματος (8/5) στο διυλιστήριο του Ασπρόπυργου, ο κ. Στανίτσας ανέφερε ότι το πόρισμα έχει ολοκληρωθεί, αλλά δεν θα δοθεί στη δημοσιότητα και ότι, μόλις καθαρογραφεί, θα προωθηθεί αρμοδίως στις υπηρεσίες του υπουργείου.

Σε ερώτησή μας για τον λόγο που η επιχείρηση δεν θα δώσει το πόρισμα στη δημοσιότητα, ο κ. Στανίτσας δήλωσε: «Το πόρισμα είναι ένα υπηρεσιακό έγγραφο, το οποίο θα παραδοθεί σε αυτούς που είναι νόμιμοι αποδέκτες, δηλαδή οι υπηρεσίες του υπουργείου. Το να βγούμε και να δημιουργήσουμε κάποιες εντυπώσεις με ένα τεχνικό κείμενο, να βάλουμε την κοινή γνώμη να πρέπει να βγάλει συμπεράσματα και αποφάσεις θεωρούμε ότι σε αυτή τη φάση δεν είναι το πρέπον. Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί γιατί είναι πολύ ευαίσθητη η κατάσταση (σ.σ. με τους τραυματίες) αυτή τη στιγμή και όλων η προσοχή και η προσπάθεια στρέφεται προς τους ανθρώπους».