Εικαστική έκθεση για τον Καζαντζάκη στον Πειραιά

Την εικαστική έκθεση-αφιέρωμα στον Νίκο Καζαντζάκη με αφορμή τα 60 χρόνια από τον θάνατό του παρουσιάζει ο Δήμος Πειραιά και η IANOS Αίθουσα Τέχνης, εστιασμένη στα τοπία της ζωής και της έμπνευσής του, με τίτλο: «Νίκος Καζαντζάκης: οι Τόποι», σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καζαντζάκη.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 7 το απόγευμα στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά (Φίλωνος 29) και η διάρκεια της έκθεσης θα είναι μέχρι τις 14 Ιανουαρίου.

Εστιασμένο στα τοπία της ζωής και των συνεχών περιπλανήσεων, στα τοπία της γραφής και της έμπνευσης του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη, το αφιέρωμα συγκεντρώνει σημαντικούς ζωγράφους και έργα που στο μεγαλύτερο μέρος τους πραγματοποιήθηκαν ειδικά για την έκθεση.

Η έκθεση πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αθήνα, στην Αίθουσα Τέχνης του ΙΑΝΟΥ, ενώ στη συνέχεια ταξίδεψε στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας, καθώς και στο Νερόμυλο Λιβαδειάς, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου και τονίζεται ότι:

«Η σπουδαία μικρογεωγραφία του Ελληνικού που αγάπησε ο Νίκος Καζαντζάκης, από την γενέθλια Κρήτη ως το πνευματικό καταφύγιο της Αίγινας και από την καθολική Νάξο ώς την προπολεμική και τη μεταπολεμική Αθήνα, το Άγιον Όρος και την Πελοπόννησο, αλλά και τα ίχνη της ευρωπαϊκής και οικουμενικής περιήγησης ενός χαλκέντερου ταξιδευτή και παγκόσμιου ανήσυχου διανοούμενου και πολιτικού στοχαστή, στη Γαλλία (Paris, Antibes), την Ιταλία (Ρώμη, Βατικανό, Πομπηία), την Αυστρία, τη Ρωσία, την Αίγυπτο, τη Γερμανία, την Αγγλία και την Κίνα, εξακολουθεί ως σήμερα να συναρπάζει τη φαντασία και το νου.

»Τα απέριττα τοπία των κρητικών ελαιόδενδρων και οι απόκρημνοι βράχοι στις σκήτες του Αγίου Όρους, οι θαλασσινοί παφλασμοί και τα αγριοπούλια του Σαρωνικού και του Αιγαίου Πελάγους, τα χρυσά σταροχώραφα της Πελοποννήσου και η κοιμισμένη βυζαντινή πολιτεία του Μυστρά, οι νοσταλγικές εξοχές της Αγγλίας και τα αζουρένια καλοκαίρια στα ακρωτήρια της Νοτίου Γαλλίας, οι περίκλειστοι κήποι στην Αλάμπρα, τα προσκυνήματα του Αγίου Φραγκίσκου στην Ασίζη και οι πυρακτωμένες μνήμες της τερρακόττας στην Πομπηία, οι ακίνητες λίμνες της Ελβετίας, τα ερημικά τοπία του Καυκάσου και οι αρχέγονες θεότητες της Κύπρου, οι ανθισμένες κερασιές της Ιαπωνίας και οι πορσελάνινες νύχτες της Κίνας, αποτέλεσαν το πολύτιμο αλφαβητάριο των αφηγήσεων ετούτης της έκθεσης» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου Πειραιά.

Έργο της Έκθεσης

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Στέλιος Αλεξάκης, Όλγα Αλεξοπούλου, Νεκτάριος Αποσπόρης, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Άννα Αχιλλέως Staeubli, Ανδρέας Γεωργιάδης, Άννα Γρηγόρα, Δικαία Δεσποτάκη, Φραγκίσκος Δουκάκης, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Σταύρος Ιωάννου, Μάρκος Καμπάνης, Μάρκος Καμπάνης, Μηνάς Καμπιτάκης, Δημήτρης Κατσιγιάννης, Βασίλης Λιαούρης, Νεκτάριος Μαμάης, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Στέλλα Μελετοπούλου, Γεωργία Μπλιάτσου, Γεύσω Παπαδάκη, Νίκη Πρόκου, Γιώργος Σαλταφέρος, Γιώργος Σαρασίτης, Βασίλης Σούλης, Έφη Σούτογλου, Αλέκος Σπανούδης, Μαρίνα Στελλάτου, Παναγιώτης Τούντας, Βάσω Τρίγκα, Κατερίνα Τσεμπελή, Αθηνά Χατζή, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος.

Την έκθεση συμπληρώνει κατάλογος έργων που κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

• Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Φίλωνος 29, Πειραιάς

• Ώρες λειτουργίας: ΔΕΥΤ-ΠΑΡ 10:00-2:00, 6:00-9:00, ΣΑΒ-ΚΥΡ 10:00-2:00

IANOS Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα: Σταδίου 24, 210-3217917, www.ianos.gr

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας