Διπλασιασμός της ύλης στα ΕΠΑΛ

sxoliki_aithousa_mathimata.jpg

Σχολική αίθουσα Σε επιστολή διαμαρτυρίας τους οι μαθητές του 3ου ΕΠΑΛ Ιωαννίνων εκφράζουν τη διαφωνία τους για τον καθορισμό της ύλης τονίζοντας ότι το υπουργείο Παιδείας τούς αντιμετωπίζει σαν «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» | EUROKINISSI/ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

Το λιγότερο παράδοξες μπορούν να χαρακτηριστούν οι τελευταίες αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων.

Μαζί με τις ατελείωτες αλλαγές και αλλοπρόσαλλες παρεμβάσεις, τα χρόνια προβλήματα που έχουν δημιουργήσει καταστάσεις διάλυσης στα ΕΠΑΛ, την «ανακατωσούρα» των προγραμμάτων και της συγκρότησης των ειδικοτήτων, έρχονται να προστεθούν παρεμβάσεις του υπουργείου σε έναν σχολικό χώρο που φιλοξενεί μαθητές των πιο πληβειακών και ευαίσθητων κοινωνικών στρωμάτων.

Από τη μια αυξάνει υπέρμετρα την εξεταστέα ύλη (την οποία καθυστέρησε έναν ολόκληρο μήνα να ανακοινώσει), από την άλλη απαγορεύει φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά την εγγραφή των μαθητών με ανεπαρκή φοίτηση της περσινής Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ στη φετινή Γ΄ ΕΠΑΛ.

Η πρόσφατη ανακοίνωση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων των υποψηφίων από τα ΕΠΑΛ δημιούργησε διαμαρτυρίες λόγω του όγκου της ύλης.

Σε επιστολή διαμαρτυρίας τους οι μαθητές του 3ου ΕΠΑΛ Ιωαννίνων εκφράζουν τη διαφωνία τους για τον καθορισμό της ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων και τονίζουν ότι από το υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζονται σαν «παιδιά ενός κατώτερου Θεού».

Οπως επισημαίνουν, μετά τη δύσκολη έναρξη της φετινής χρονιάς, μια κατάληψη 6 ημερών και τα προβλήματα να παραμένουν άλυτα ώς τώρα, όπως η έλλειψη βιβλίων ειδικότητας, με έκπληξη έμαθαν την ύλη των μαθημάτων που καλούνται να δώσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης απευθύνονται σε μαθητές που δεν μπορούν να ακολουθήσουν την εκπαίδευση των Γενικών Λυκείων ή θέλουν να ακολουθήσουν μια τεχνική ειδικότητα ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες ή να εργαστούν πιο γρήγορα.

Επίσης τα τελευταία χρόνια πολλοί μαθητές στρέφονται αναγκαστικά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση για την αποφυγή του δυσβάσταχτου οικονομικού κόστους των πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου.

Ανάστατοι οι μαθητές

Οπως τονίζουν οι μαθητές

Mέσα από την Επαγγελματική Εκπαίδευση μας δινόταν η δυνατότητα να δώσουμε πανελλαδικές εξετάσεις και να εισαχθούμε είτε στα Πανεπιστήμια είτε στα ΤΕΙ επιλέγοντας την ομάδα Α ή Β. Η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει πια, μια και κανένας δεν φρόντισε να μας πει τι θα γίνει και τι θα ισχύει με την ομάδα Α για την εισαγωγή μας στα Πανεπιστήμια. Μας έμεινε πλέον μόνον η επιλογή την ομάδας Β, που οδηγεί στην εισαγωγή μας στα ΤΕΙ. Παρ’ ότι είναι πια η μόνη μας επιλογή ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε ένα παραπάνω εφόδιο για την επαγγελματική μας αποκατάσταση, διαπιστώνουμε ότι κάποιοι προσπαθούν να μειώσουν ή και να εκμηδενίσουν αυτή μας τη δυνατότητα.

Η ύλη που ανακοινώθηκε από το υπουργείο ξεπερνά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και την ύλη των Γενικών Λυκείων.

 Στον τομέα Οικονομίας Διοίκησης και Τουριστικών Επαγγελμάτων στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας η ύλη είναι ταυτόσημη με την ύλη του Γενικού Λυκείου.

 Στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης η ύλη είναι πολλαπλάσια από την ύλη που είχαν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στις τελευταίες εξετάσεις και την εξεταστέα ύλη των αποφοίτων των ΓΕΛ για τις εξετάσεις του 2015-16.

 Στον τομέα Γεωπονίας στο μάθημα Δενδροκομίας έχει διπλασιαστεί η ύλη και υπάρχουν κεφάλαια που δεν είναι σημαντικά.  

 Στον τομέα Δομικών στο μάθημα Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Οικοδομική έχει αυξηθεί η ύλη.

Οι μαθητές ζητούν να αποσυρθεί η εγκύκλιος καθορισμού της ύλης ώστε να επανακαθοριστεί από την αρχή, με βάση ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, τις δυνατότητες των μαθητών των Επαγγελματικών Σχολείων καθώς και τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το κόστος των εξετάσεων.

Μέλος της
ΕΝΕΔ