• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 16.7°C
    1 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 6.5°C / 13.6°C
    0 BF
    70%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 17.0°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.1°C / 8.9°C
    2 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.9°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 6.8°C / 11.5°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.9°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 11.6°C / 16.6°C
    2 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 14.9°C / 18.0°C
    3 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 17.9°C
    3 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 14.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    55%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 14.5°C
    0 BF
    66%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.3°C / 14.5°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 16.8°C
    1 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.8°C / 17.0°C
    0 BF
    56%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 12.1°C
    0 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.5°C / 13.7°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    70%
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το χρονικό των αποκαλύψεων και ο «καθρέφτης» της συγκάλυψης

  • A-
  • A+
Δύο φορές μέσα σε 19 μήνες η υπ. Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα πανελλήνιο «κίνημα» σοσιαλμιντιακής αμεσοδημοκρατικής διαμαρτυρίας. Αιχμή του δόρατος, η στάση του ΥΠ.ΠΟ. στη ζοφερή ιστορία που ενέπλεξε την πρώτη κρατική θεατρική σκηνή της χώρας σε μια αλυσίδα ανατριχιαστικών καταγγελιών σεξουαλικής κακοποίησης που όλες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, συγκλίνουν σ' ένα πρόσωπο.

Και ξαφνικά, έπειτα από μερικές εβδομάδες σιωπής εκ μέρους του υπουργείου Πολιτισμού και αναβρασμού στον χώρο των τεχνών, έσκασε το βράδυ της Τετάρτης, λίγες ώρες πριν από τη συνέντευξη του Βασίλη στην Ελεονώρα Μελέτη, το κίνημα του hashtag #nomoremendoni. Ηταν η δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 19 μηνών που η κ. Μενδώνη κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα πανελλήνιο «κίνημα» σοσιαλμιντιακής αμεσοδημοκρατικής διαμαρτυρίας.

Το πρώτο ήταν το ρεύμα των «Support Art» των εργαζομένων του Πολιτισμού που, ένα χρόνο πριν, εξέπεμπαν SOS ματαίως, εφηύραν ως λύση ανάγκης το οργισμένο κίνημα του Facebook και το μετασχημάτισαν σε αυτο-οργανωμένη πρωτοβουλία εργαζομένων στον Πολιτισμό με την επωνυμία «Support Art Workers» και με τη δύναμη να εκλέξουν έως και εκπρόσωπο στους κόλπους του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Η δεύτερη φορά αυτής της διαδικτυακής «επανάστασης» συνέβη τώρα με το hashtag #nomoremendoni που συνένωσε κάτω από μία παν-καλλιτεχνική (και όχι μόνον) απαίτηση όσους, ανεξαρτήτως κομμάτων, έχουν εξοργιστεί με τους χειρισμούς (ή μήπως ελιγμούς;) της υπουργού Πολιτισμού στην «υπόθεση Λιγνάδη» και άρχισαν συντονισμένα να απαιτούν την απομάκρυνση της κ. Μενδώνη από το υπουργείο.

Οι πιο διακριτικοί συνέδεαν το θέμα με την «έλλειψη θάρρους» μπροστά στις καταιγιστικές αποκαλύψεις που αφορούν τον τέως καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου: «Η κα Μενδώνη, αντί να δείξει το ίδιο θάρρος που δείξανε και τα θύματα, επέλεξε τον πολιτικό χαμαιλεοντισμό με σκοπό την όσο το δυνατό λιγότερη έκθεση του κ. Λιγνάδη και των ανθρώπων που τον επέλεξαν», έγραψαν.

Οι πιο οργισμένοι δεν παρέλειψαν, εκτός από αυτό, να θυμίσουν το «παλμαρέ» της που από τη στάση της απέναντι στις σύγχρονες τέχνες μέσα στην πανδημία και τον χειρισμό του θέματος των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου της Θεσσαλονίκης έως και το θέμα της Ακρόπολης, αποδεικνύει ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που έχει κατορθώσει κάτι εξαιρετικά δύσκολο: να συσπειρώσει εναντίον του και τον... αρχαίο και τον σύγχρονο Πολιτισμό.

Αιχμή του δόρατος εδώ κι ένα 10ημερο και όχι απλά αφορμή είναι η στάση του ΥΠΠΟ σε μία ζοφερή ιστορία που ενέπλεξε την πρώτη κρατική θεατρική σκηνή της χώρας σε μία αλυσίδα ανατριχιαστικών καταγγελιών σεξουαλικής κακοποίησης που όλες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, συνέκλιναν σ’ ένα και μόνο πρόσωπο: αυτό που είχε συστηθεί από την υπουργό, μέσα στη Βουλή, ως το ενδεδειγμένο για το «δημόσιο συμφέρον».

Το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, όμως, η παν-καλλιτεχνική αντίδραση έπαψε να μπορεί να δικαιολογηθεί από τα τρία επιχειρήματα, που είχαν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον τις προηγούμενες ημέρες απ’ όσους προσπάθησαν συνειδητά ή όχι να γλιτώσουν το ΥΠΠΟ από τις ευθύνες του:

  • α) το επιχείρημα των δήθεν «ανώνυμων» καταγγελιών, λες και το διεθνές δίκαιο δεν αναγνωρίζει την αξία της διαφύλαξης της δημόσιας ανωνυμίας των μαρτύρων σε περίπτωση εγκλημάτων
  • β) το επιχείρημα των φημών, της μη επίσημης καταγγελίας και της μη ενημέρωσης των καθ’ ύλην αρμοδίων και
  • γ) το επιχείρημα του πολιτικά «υποβολιμαίου»: αλήθεια είναι η Αριστερά τόσο δαιμονικά και ανήθικα ικανή ώστε να κατασκευάσει μία 20ετή ιστορία ανατριχιαστικών «παρεκκλίσεων» που ήταν, όπως αποδεικνύεται μέρα-μέρα, κοινό μυστικό σε τελείως διαφορετικές ομάδες ανθρώπων, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, σε διαφορετικά περιβάλλοντα; Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

• Στις 21 Μαΐου του 2019, δύο μήνες πριν από τις εκλογές, με υπουργό Πολιτισμό τότε τη Μυρσίνη Ζορμπά, βγαίνει η προκήρυξη για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

• Μία μέρα μετά (22/5) στο πάνελ συζήτησης στον «Ιανό» βρίσκεται και ο Δημήτρης Λιγνάδης. Ο συγγραφέας και πολιτικός αναλυτής Γιώργος Καραμπελιάς τον συστήνει μεταξύ άλλων στο κοινό ως τον επόμενο διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου! Και οι δύο θεωρούν βέβαιη την αλλαγή ηγεσίας στο ΥΠΠΟ και τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο την ανάληψη του Εθνικού από τον Δ. Λιγνάδη.

• Στις 7 Αυγούστου του 2019, ακριβώς ένα μήνα μετά τις εκλογές και την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Ν.Δ., η νέα υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανακοινώνει από το βήμα της Βουλής την κατάργηση του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για την πλήρωση των θέσεων των καλλιτεχνικών διευθυντών των εποπτευόμενων πολιτιστικών φορέων διά της προκήρυξης διαγωνισμών. Επισημαίνει μάλιστα πως «... την ανάκληση υπαγορεύουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος»!

• Εξι ημέρες αργότερα (13/08/2019) το ΥΠΠΟ ανακοινώνει την ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Εθνικού Θεάτρου από τον Δημήτρη Λιγνάδη. Πολλοί επώνυμοι τον συγχαίρουν δημοσίως, όπως π.χ. ο καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης, πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας που διοικεί το Αρσάκειο, ο οποίος τον γνώριζε από την εποχή που ο Δ. Λιγνάδης ήταν καθηγητής στο σχολείο (παράρτημα Ψυχικού), υπεύθυνος για τις μαθητικές θεατρικές παραστάσεις. Με post, ο κ. Μπαμπινιώτης συγχαίρει τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και την υπουργό Λ. Μενδώνη «...που δίνουν την ευκαιρία στον άξιο Δ. Λιγνάδη να δείξει τις δημιουργικές του ικανότητες».

Δεν γνώριζε η Λίνα Μενδώνη τον Δημήτρη Λιγνάδη, αλλά τον συνάντησε μόλις τρεις μέρες προ του διορισμού του, όπως διέρρευσε από ένα μέρος του Τύπου; Μα στις αρχές του 2014, ως τότε γενική γραμματέας του ΥΠ.ΠΟ., η Λίνα Μενδώνη, είχε επιδιώξει την προβολή του προσώπου και του έργου της μέσα από τις δράσεις που υλοποιούνται από το υπουργείο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Στο πλαίσιο των προβλεπόμενων ενεργειών πληροφόρησης - δημοσιότητας που πληρώνονται από το ΕΣΠΑ, είχε δώσει εντολή να παραχθεί βίντεο για την παρουσίαση των έργων.

Το βίντεο «Η συνεισφορά του ΕΣΠΑ στον Ελληνικό Πολιτισμό» ανατέθηκε σε εξωτερικό ανάδοχο και τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν μέχρι το καλοκαίρι του ίδιου έτους. Τέλη Ιουλίου, όταν το βίντεο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στο υπουργείο, διαπιστώθηκε ότι ο εκφωνητής είχε ένα στόμφο ακατάλληλο για την αποστολή του βίντεο. Αποφασίζεται να γίνει εκ νέου η εκφώνηση. Την αναλαμβάνει ο Δημήτρης Λιγνάδης, «χωρίς αμοιβή, ως προσωπική χάρη στη Γενική Γραμματέα», απ’ ό,τι λένε όσοι γνωρίζουν.

• Τον Νοέμβριο του 2019, διορίζεται αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου η γνωστή σκηνογράφος Ερση Πήττα, αδελφή της Ηβης Γόντικα, μητέρας της Μαρέβας και πεθεράς του Κ. Μητσοτάκη.

• Στις 14 Οκτωβρίου 2019 ο Δ. Λιγνάδης, ως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής, δίνει την πρώτη συνέντευξη Τύπου για να παρουσιάσει το όραμά του για το Εθνικό Θέατρο. Και επισημαίνει ότι κύρια επιθυμία του, την οποία εξέφρασε στην υπουργό Πολιτισμού πριν δεχτεί τη θέση αυτή, είναι η «εκπαιδευτική και εκπολιτιστική διάσταση» που θα ήθελε να δώσει στον ρόλο του Εθνικού Θεάτρου.

• Τον Μάιο του 2020, κι ενώ η πανδημία έχει αρχίσει να δείχνει άγρια τα δόντια της, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης συνοδευόμενος από την υπουργό Πολιτισμού πραγματοποιεί αιφνίδια επίσκεψη στο Εθνικό Θέατρο, στις πρόβες των κατά Δ. Λιγνάδην «Περσών» που πρόκειται να παρουσιαστούν το καλοκαίρι στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ. Ο κ. Μητσοτάκης απευθύνεται με οικειότητα στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού (τον αποκαλεί «Δημήτρη») που σπεύδει να τον υποδεχτεί.

Στον χαιρετισμό του αργότερα ο κ. Μητσοτάκης κάνει ιδιαίτερη μνεία στους «Πέρσες», την περίφημη τραγωδία με την οποία ο Αισχύλος «στηλιτεύει την αλαζονεία της εξουσίας. Ενα πολύ ενδιαφέρον μάθημα για όλους μας να διαχειριζόμαστε με μέτρο και την απαραίτητη σεμνότητα την εξουσία που μας δίνει ο λαός»! Η επίσκεψη έχει «παρατράγουδα» όμως, καθώς ηθοποιοί της παράστασης (οι Αργύρης Ξάφης και Νίκος Καραθάνος) δραττόμενοι της ευκαιρίας παρουσιάζουν αναλυτικά τα ήδη τότε συντριπτικά προβλήματα του χώρου τους.

• Στις 27 Ιουλίου, ο πρωθυπουργός και η σύζυγός του Μαρέβα αναχωρούν από την Αντίπαρο με ελικόπτερο για να βρεθούν εγκαίρως στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, να παρακολουθήσουν από την πρώτη σειρά τους «Πέρσες» και να συγχαρούν τους συντελεστές. Η φωτογραφία του Δ. Λιγνάδη που πεσμένος στα γόνατα κρατά το ομοίωμα της Ακρόπολης, όπως επιτάσσει η σκηνοθεσία του, ακριβώς μπροστά στα βλέμματα του πρωθυπουργικού ζεύγους, δημοσιεύεται παντού.

• Δεκέμβριο του 2020, σε συνέντευξή της η ολυμπιονίκης της Ιστιοπλοΐας Σοφία Μπεκατώρου καταγγέλλει για σεξουαλική κακοποίηση, το 1998, παράγοντα της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (ΕΙΟ). Στις 20 Ιανουαρίου του 2021 έδωσε μια τρίωρη κατάθεση στον εισαγγελέα Νίκο Στεφανάτο. Κατά την έξοδο της δηλώνει: «Κατέθεσα για την προσωπική μου υπόθεση. Με αφορμή αυτή ελπίζω και άλλες γυναίκες κι άλλοι άνθρωποι να βγουν να μιλήσουν ώστε η κοινωνία να είναι πιο υγιής και να μην φοβόμαστε». Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλης Πλιώτας, με μια εγκύκλιο τριών σελίδων ζητά λίγο αργότερα την επαγρύπνηση των εισαγγελιών αναφορικά με υποθέσεις σεξουαλικής κακοποίησης, με αφορμή της καταγγελίες της Σοφίας Μπεκατώρου. Αυτή είναι η αρχή σε ό,τι θα ονομαστεί αργότερα το «ελληνικό MeToo».

• Αρχές Φεβρουαρίου του 2021, στις αλυσιδωτές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η μαρτυρία της ηθοποιού Ζέτας Δούκα για την κακοποιητική συμπεριφορά του Γιώργου Κιμούλη εναντίον της κι ενώ πυκνώνει το σύννεφο για την «ανάρμοστη συμπεριφορά» που έχει κατά καιρούς επιδείξει ο Δημήτρης Λιγνάδης (πρόσφατα άλλωστε ο θεατρικός κριτικός και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου την περίοδο 2013-15 Κώστας Γεωργουσόπουλος δήλωσε δημοσίως ότι καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά τον έκαναν να αποφασίσει, αρχές του 2015, τη μη ανανέωση της σύμβαση του ηθοποιού και σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη ως καθηγητή του Εθνικού Θεάτρου), η Ελενα Ακρίτα γραφεί στη σελίδα της στο Facebook ότι επίκειται παραίτηση Λιγνάδη από το Εθνικό. Της απαντά το υπουργείο Πολιτισμού με μία άκρως ειρωνική ανακοίνωση και ο ίδιος ο κ. Λιγνάδης διαψεύδει επισήμως κατηγορηματικά ότι έχει τέτοια πρόθεση.

• Στις 6 Φεβρουάριου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα 20/20 Mag η συνέντευξη του Νίκου Σ. Ο ίδιος δεν δημοσιοποιεί το όνομά του, αν και είναι σε γνώση της δημοσιογράφου που του μιλά, σε γνώση μου δηλαδή. Οι περιγραφές της σεξουαλικής του κακοποίησης όταν ήταν 19 ετών είναι ανατριχιαστικές, ο θύτης του δε, αν και δεν κατονομάζεται, αναγνωρίζεται από τον κόσμο που έχει σχέση με το θέατρο από ορισμένα στοιχεία-κλειδιά που περιλαμβάνει η αφήγηση του Νίκου Σ.

Παρότι η συνέντευξη προκαλεί τεράστια αναταραχή, δεν υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση, ούτε αντίδραση από το ΥΠΠΟ. Αντίθετα, ένα μέρος του Τύπου κατακεραυνώνει την «ανώνυμη» αφήγηση ενός ανθρώπου πάντως που εξαρχής υποστηρίχτηκε από υψηλού κύρους προσωπικότητες του θεάτρου. Λίγες ώρες αργότερα ο Δ. Λιγνάδης υποβάλλει την παραίτησή του («Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες ενός τοξικού κλίματος φημών, υπονοούμενων, διαρροών και αναφορών γύρω από το πρόσωπό μου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει οποιαδήποτε επίσημη καταγγελία.[...] Αντιπαρερχόμενος τις ερμηνείες που θα γεννήσει η κίνησή μου αυτή, οφείλω να βάλω το καλό του Εθνικού Θεάτρου πάνω από όλα, και να προστατέψω τον θεσμό από μία ατέρμονη επικοινωνιακή και πολιτική διελκυστίνδα [...]. Αφού οι επιθέσεις, έστω κι έτσι, είναι προσωπικές, επιλέγω να σταθώ κι εγώ όρθιος απέναντί τους ως πρόσωπο και όχι να κρυφτώ στην κουίντα του Εθνικού Θεάτρου». Η παραίτησή του γίνεται δεκτή από το ΥΠΠΟ με μια λακωνικότατη ανακοίνωση.

• Ακολουθεί ένα μπαράζ καταγγελιών από ανθρώπους του θεατρικού χώρου ή και όχι, που περιγράφουν την κακοποίησή τους από τον «γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό» σε εκπομπές που θεωρούνταν μέχρι πρότινος light. Ανάλογες στοιχειοθετημένες καταγγελίες φτάνουν στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και ο πρόεδρος του Δ.Σ. Σπύρος Μπιμπίλας απευθύνει έκκληση για εισαγγελική παρέμβαση.

Είναι πια σαφές ότι δεν μπορεί το Σωματείο να σηκώσει μόνο του το βάρος. Σιγά-σιγά αρχίζουν και μιλάνε και επίσημοι φορείς, όπως η ιδιωτική δραματική σχολή «Ιασμος»: Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας, κατά τη διδακτική περίοδο 2015-2016, αντιπροσωπεία σπουδαστών διαμαρτυρήθηκε στον ιδιοκτήτη της σχολής ζητώντας τη λήψη μέτρων, ώστε να σταματήσει ο σκηνοθέτης να κάνει στο μάθημά του συζητήσεις «που αφορούσαν σεξουαλικές αναζητήσεις και εμπειρίες». Η διοίκηση της σχολής ζήτησε από τον κ. Λιγνάδη να αποχωρήσει, ένα χρόνο αφότου για τον ίδιο λόγο τον είχε αποπέμψει η διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου.

Χρειάστηκε η θαρραλέα συνέντευξη του Βασίλη το βράδυ της Τετάρτης στην Ελεονώρα Μελέτη για να πέσει το κάστρο αν όχι της συγκάλυψης πάντως της εγκληματικής ανευθυνότητας. Επιτέλους η υπόθεση πήρε τον δρόμο της Δικαιοσύνης, ο Σπύρος Μπιμπίλας κλήθηκε στον εισαγγελέα τη Δευτέρα και η πολιτική ηγεσία βρέθηκε αντιμέτωπη με τις ευθύνες της.

Μην ξεχνάμε ότι μέχρι το περασμένο Σαββατοκύριακο η κυρία Μενδώνη αρθρογραφούσε επισημαίνοντας: «Η εμπειρία των τελευταίων ημερών ανέδειξε ταυτόχρονα και τον εχθρό της κάθαρσης του νοσηρού τοπίου. Ελλοχεύει πίσω από χαοτικές, “υπαγορευόμενες” ή ανέξοδες δηλώσεις προβολής, προσκαλώντας σε δημόσιο λιθοβολισμό. Η αλήθεια είναι ότι καταστάσεις που μας αγγίζουν -και συναισθηματικά- δημιουργούν την προδιάθεση να παρασυρθούμε από την ψυχολογία του όχλου, να συμφωνήσουμε με σχόλια μίσους των social media, τις αυτόκλητες “εισαγγελικές” αγορεύσεις, απαξιώνοντας τις αρχές του νομικού και ηθικού μας συστήματος. Ετσι, καθαιρούμε το κράτος δικαίου. Οφείλουμε, να αντισταθούμε στα ευκαιριακά στημένα “δικαστήρια”». Αλλά αυτό αναζητούμε όλοι. Το Κράτος Δικαίου.

• Μόλις χθες τελικά η ίδια η υπουργός Πολιτισμού αποφάσισε με δημόσια δήλωση «να περάσει χειροπέδες» στο Δ. Λιγνάδη

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Το επιτελικό κράτος ποδοπάτησε τον θεσμό «Σπίτι του Παιδιού»
Την ώρα που ξεδιπλώνεται η φρίκη των καταγγελιών σεξουαλικής κακοποίησης, η κυβέρνηση έχει επιλέξει να βάλει στον «πάγο» ένα συγκροτημένο και επίπονο έργο που ανέλαβαν και έφεραν εις πέρας ειδικοί επιστήμονες,...
Το επιτελικό κράτος ποδοπάτησε τον θεσμό «Σπίτι του Παιδιού»
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Ξαναζώντας το τραύμα ακόμα και 18 φορές!
Μια εκ βαθέων συζήτηση με την επί πολλά χρόνια εισαγγελέα Aνηλίκων και στη συνέχεια εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου, διαφωτίζει το θέμα της κακοποίησης ανηλίκων και καταδεικνύει τι πραγματικά κάνει...
Ξαναζώντας το τραύμα ακόμα και 18 φορές!
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Η «αντι-Μελίνα» νυν υπουργός Πολιτισμού
Αφιέρωμα για τα 50 χρόνια του υπ. Πολιτισμού: Η διετής παρουσία της Λίνας Μενδώνη στο ΥΠΠΟ παραπέμπει σε επιλογές, συμπεριφορές και χαρακτηριστικά εκ διαμέτρου αντίθετα από εκείνης που ταυτίστηκε περισσότερο...
Η «αντι-Μελίνα» νυν υπουργός Πολιτισμού
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
«Γκρίζα» αναμορφωτήρια για ανήλικους Γερμανούς σε απομονωμένα χωριά της Ελλάδας
Οι περίεργες δομές ξανά στο προσκήνιο μετά την έρευνα που προβλήθηκε στις 18.7.2021 στην εκπομπή Weltspiegel της Γερμανικής Δημόσιας Τηλεόρασης.
«Γκρίζα» αναμορφωτήρια για ανήλικους Γερμανούς σε απομονωμένα χωριά της Ελλάδας
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Εχουν στιγματιστεί από τον φόβο, την ανασφάλεια
Τα παιδιά αυτά έχουν μεγαλώσει μέσα στην επιβολή της βίας σε όλα τα επίπεδα. Διδάχτηκαν ότι η βία είναι το μέσο των ισχυρών και επέλεξαν, συνειδητά ή μη, να τη χρησιμοποιήσουν για να υπάρξουν στην πλευρά των...
Εχουν στιγματιστεί από τον φόβο, την ανασφάλεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας