Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν φτιάχνονταν τα τάγματα

Ο Αδωνις προσέρχεται στο ακροδεξιό συλλαλητήριο της 6/2/2010 και (αριστερά) βγάζει λόγο στα πλήθη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν φτιάχνονταν τα τάγματα

  • A-
  • A+
Χέρι χέρι Αδωνις και χρυσαυγίτες στους «εξωκοινοβουλευτικούς αγώνες» του 2010.

Aιφνιδιάστηκαν -λένε- κάποιοι με τη δημόσια «διαπίστωση» του Αδώνιδος, τη στιγμή ακριβώς που τριάντα πρόσφυγες πνίγονταν στο Ιόνιο, πως οι εναγώνιες τηλεφωνικές κλήσεις των ναυαγών για βοήθεια πιστοποιούν ότι «έχουμε πέσει θύματα ομαδικής προσπάθειας αλλοίωσης της χώρας». Στην πραγματικότητα, αν παρακάμψουμε τον απύθμενο παραλογισμό του μπουμπούκου (ο «εποικισμός» της Ελλάδας με μουσουλμάνους τεκμαίρεται από την προσπάθεια κάποιων απ’ αυτούς να την... εγκαταλείψουν!), η δήλωσή του δεν μας αποκαλύπτει το παραμικρό γι’ αυτόν που να μην ήταν ήδη γνωστό από καιρό. Γνωστές οι απόψεις του, γνωστό και το παρελθόν του.

Σ’ αυτό το τελευταίο, περίοπτη θέση κατέχει το συμβάν που θυμίζουμε σήμερα εδώ, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης μιας περίπου δεκαετίας: η πανηγυρική συμμετοχή του στη ρατσιστική συγκέντρωση της 6ης Φεβρουαρίου 2010 στην Παλιά Βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο (μετέπειτα Ν.3838/2010 ή «Νόμος Ραγκούση») που έδωσε τη δυνατότητα στη δεύτερη γενιά μεταναστών, στα παιδιά δηλαδή που δεν γνώρισαν άλλη πατρίδα από τη χώρα μας, ν’ αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια.

Βουλευτής του ΛΑΟΣ, ο Αδωνις ήταν ο μόνος από τους τότε «300» που έδωσε το «παρών» στην κακόφημη σύναξη, νομιμοποιώντας την κραυγή «ο λαός δεν ξεχνά, τους προδότες τούς κρεμά!». Και, φυσικά, δεν παρέλειψε να κάνει δηλώσεις στις κάμερες: «Ανένταχτοι Ελληνες πατριώτες χωρίς τη συμμετοχή κομμάτων σήμερα έχουν μαζευτεί για να διατρανώσουν την αντίθεσή τους σ’ αυτό το νομοσχέδιο. Εγώ βρίσκομαι σήμερα εδώ για να μεταφέρω το μήνυμα από τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ: αυτό το νομοσχέδιο δεν θα περάσει! Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, και εντός του Κοινοβουλίου και εκτός του Κοινοβουλίου, για να εμποδίσουμε ένα νομοσχέδιο που, αν περάσει, θα καταστρέψει την πατρίδα».

Μπορεί η πατρίδα να μην καταστράφηκε στο μεσοδιάστημα απ’ αυτόν ειδικά τον νόμο, ο κινδυνολόγος βουλευτής είχε όμως -χάρη σε κάτι τέτοια- μέλλον λαμπρό μπροστά του.

Για τη σύνθεση του ακροατηρίου του, εξαιρετικά εύγλωττο αποδεικνύεται το ρεπορτάζ του ομόφρονος «Στόχου», με τίτλο «Γαλανόλευκο ποτάμι πλημμύρισε πάλι το κέντρο της Αθήνας!»: «Για πρώτη φορά», διαβάζουμε, «βρέθηκαν δίπλα-δίπλα όλοι. Η νεολαία ΛΑΟΣ, η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, οι Ελληνόψυχοι, ο Σπύρος Χαντζάρας με την Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας, Ορθόδοξες Οργανώσεις και πατριώτες που δεν αντέχουν τα όσα συμβαίνουν εις βάρος του Εθνους μας. Ο ένας στάθηκε δίπλα στον άλλον» (11/2/2010· τα κεφαλαία του πρωτοτύπου).

Επίσημος οργανωτής ήταν κάποια «Πανελλήνια Επιτροπή Πατριωτικών & Χριστιανικών Συλλόγων και Φίλων του Αγίου Ορους» −εξ ου και τα περί «ακομμάτιστης» μάζωξης, όπως εξηγούσε ο elkosmos.gr (του ΛΑΟΣ) κι αναπαρήγαγε η «Ελεύθερη Ωρα» (8/2): «Περισσότεροι από χίλιοι Ελληνες πατριώτες διαδήλωσαν στο κέντρο της Αθήνας κατά του νομοσχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση για την ιθαγένεια. [...] Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στους διοργανωτές όσο και στους συμμετέχοντες, οι οποίοι έδωσαν μια εικόνα συσπείρωσης και αυθόρμητης λαϊκής αντίδρασης απέναντι σε μια τεράστια απειλή για το έθνος. Για πρώτη ίσως φορά τα τελευταία χρόνια μια πατριωτική κινητοποίηση αρκέστηκε στα χρώματα της γαλανόλευκης, χωρίς να την καπηλευθεί κανείς εκ των συμμετεχόντων. Ακόμη και η παρουσία του βουλευτή του ΛΑΟΣ Αδώνιδος Γεωργιάδη δεν έδωσε σε καμία περίπτωση κομματικό χαρακτήρα στην εκδήλωση, γεγονός που εκτιμήθηκε θετικά από όλους τους παρευρισκόμενους».

Το ίδιο ακριβώς κείμενο δημοσιεύτηκε και στον εβδομαδιαίο «Ελεύθερο Κόσμο» (14/2), με μια μικρή τροποποίηση: οι «περισσότεροι από χίλιοι» διαδηλωτές της αρχικής ανάρτησης μετατρέπονται εδώ σε «περισσότερους από πέντε χιλιάδες»!

Από ελαφρά διαφορετικό μετερίζι, την εικόνα μας για το συμβάν συμπληρώνει (και διορθώνει), το ρεπορτάζ της «Χρυσής Αυγής» (17/2). Τη συγκεκριμένη συγκέντρωση, διευκρινίζει, «η Χρυσή Αυγή την ενίσχυσε, αλλά έβγαλε ανακοίνωση ότι δεν είναι διοργανώτρια, αφ’ ενός μεν διότι αυτό ήταν κατά ένα μέρος αλήθεια, αφ’ ετέρου δε για να αποφύγει τις υστερικές κραυγές των “εθνικοφρόνων” αντιφασιστών, οι οποίοι δεν θέλουν να έχουν σχέση με τους κακούς “φασίστες” της Χρυσής Αυγής [...]. Για την όποια επιτυχία αυτής της συγκεντρώσεως συνετέλεσαν πολλοί, ενωτικά με αξιοπρέπεια και με ήθος! Δεν χρειάζονται λεπτομέρειες. Ολοι γνωρίζουν. Ακόμη και πολλές από τις Γαλανόλευκες Σημαίες από τα γραφεία της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ μεταφέρθηκαν στην πλατεία Κολοκοτρώνη».

Με άλλα λόγια, οι καμουφλαρισμένοι ναζί έβαλαν το μπούγιο και τις υποδομές, για να στείλει τα μηνύματά του (και δικά τους μηνύματα) ο Αδωνις! Για να πούμε όμως και του μπουμπούκου το δίκιο, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ δεν ήταν απολύτως μόνος του στην ξενοφοβική καμπάνια εκείνων των κρίσιμων ημερών, που έθεσε τις βάσεις για την εκτόξευση της χιτλερικής συμμορίας στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Με ευπρεπέστερες διατυπώσεις και θεσμικότερο σκεπτικό, τον ίδιο ακριβώς κώδωνα κινδύνου χτυπούσε τον καιρό εκείνο ακόμη και η φιλελεύθερη «Καθημερινή». «Το ζήτημα της λαθρομετανάστευσης συνιστά τη σημαντικότερη απειλή εθνικής ασφάλειας για τη χώρα», διακήρυττε λ.χ. το πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της στις 6/10/2010. «Η κατάληψη πολλών γειτονιών της Αθήνας από ομάδες λαθρομεταναστών έχει λάβει εφιαλτικές διαστάσεις. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο».

Το φιδάκι που θα ξεπρόβαλλε οσονούπω από τ’ αυγό μάλλον θα δυσκολευόταν ν’ αναγνωρίσει τους πραγματικούς γονείς του.

ΥΓ. Για προσωπικούς λόγους του γράφοντος, το τετρασέλιδο «Φάντασμα της Ιστορίας» θα δημοσιεύεται στο εξής στην «Εφ.Συν» κάθε δεύτερο Σάββατο. Στο μεσοδιάστημα θα σας κρατούν συντροφιά, αρχής γενομένης από σήμερα, τα συνοπτικότερα «Φαντάσματα».

ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Δωσιλογισμός: η υπέρβαση ενός ταμπού
Οι εθνικές επέτειοι δεν προσφέρονται συνήθως για ιδιαίτερα αυτοκριτικές αναγνώσεις του παρελθόντος. Οχι μόνο οι πανηγυρικοί αλλά και τα επετειακά αφιερώματα των ΜΜΕ δύσκολα αποφασίζουν να θίξουν πτυχές αυτού...
Δωσιλογισμός: η υπέρβαση ενός ταμπού
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η «νομιμότητα» των Ταγμάτων Εφόδου
Μια προφητική δίκη το Βερολίνο του 1931. Τα διαβόητα τάγματα των SA του Ναζιστικού Κόμματος, του Sturm 33, η αιματηρή επιδρομή σε νυχτερινό στέκι αριστερών, η δίκη που ακολούθησε και η ιστορική κατάθεση του...
Η «νομιμότητα» των Ταγμάτων Εφόδου
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Υμνος στον Χίτλερ, μέσω Παλαμά
«Εορταστικές» διαστρεβλώσεις για τα 130 χρόνια από τη γέννηση του Φίρερ ● Η έκδοση από τη Χρυσή Αυγή ενός βιβλίου το οποίο έχει μοναδικό στόχο να παρουσιάσει τον Κ. Παλαμά ως ανοιχτό υποστηρικτή του Χίτλερ.
Υμνος στον Χίτλερ, μέσω Παλαμά
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Μια βραδιά στο Κάραβελ
Καθώς οι Γάλλοι ετοιμάζονται να προσέλθουν στις κάλπες για να επιλέξουν πρόεδρο ανάμεσα σ’ έναν απελπιστικά νεοφιλελεύθερο εκφραστή της «γερμανικής Ευρώπης» και την επικεφαλής της ρατσιστικής Ακροδεξιάς, η...
Μια βραδιά στο Κάραβελ
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Με τα μάτια του καραβανά
Πώς βίωσαν τη Μεταπολίτευση του 1974 τα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας που είχαν ωφεληθεί από τη χούντα; Εθνικόφρονες που λυμαίνονταν κατ’ αποκλειστικότητα το κράτος ελέω πιστοποιημένων φρονημάτων,...
Με τα μάτια του καραβανά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας