Αθήνα, 30°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
30°C
32.8° 27.8°
1 BF
36%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
27°C
29.1° 22.6°
1 BF
60%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
28°C
28.2° 23.0°
0 BF
38%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
23°C
22.9° 21.9°
2 BF
73%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.4° 23.5°
1 BF
49%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
21.8° 20.4°
2 BF
35%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
27°C
27.4° 27.4°
1 BF
38%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
28°C
29.9° 27.8°
3 BF
28%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.7° 24.0°
0 BF
38%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
28.8° 26.4°
1 BF
69%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
26.5° 26.5°
3 BF
62%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
2 BF
59%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
28.5° 25.9°
0 BF
34%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
30°C
31.6° 24.5°
2 BF
36%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 27.7°
2 BF
35%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
31°C
33.0° 28.0°
1 BF
31%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.5° 25.5°
2 BF
62%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
26.1° 22.7°
1 BF
75%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.6° 18.6°
1 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 13 Ιουνίου, 2024
Ταινίες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια πολλά υποσχόμενη μεγάλου μήκους ελληνική πρωτιά

Στο «Big Father», ο Κωνσταντίνος Στραγαλινός σκηνοθετεί και γράφει μια μαύρη κωμωδία, η οποία προσπαθεί να καυτηριάσει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα αλλά και να δημιουργήσει το πορτρέτο ενός πρωταγωνιστή που έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό, τους δαίμονές του και την ηθική παρακμή του | «Club Zero» σε σκηνοθεσία Τζέσικα Χάουσνερ, μια μαύρη κωμωδία, που προσπαθεί να σατιρίσει την εμμονή των σύγχρονων κοινωνιών να εστιάζουν σε εκκεντρικές μορφές υγιεινής διατροφής αλλά και την τυφλή εμπιστοσύνη που δείχνουν οι άνθρωποι απέναντι στις κάθε λογής αυθεντίες | «Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων» του Ουές Μπαλλ | «Sobibor» του Κονσταντίν Χαμπένσκι, μια ταινία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο | «Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων» του Αριστομένη Τσίρμπα | «Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο» σε σκηνοθεσία Γιουζούρου Τατσικάβα

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

The Big Father (Ελλάδα, 2023, 112’)

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Στραγαλινός
Ηθοποιοί: Νίκος Παντελίδης, Ελενα Τυρέα, Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος Ζαχάρωφ, Δημήτρης Ραφτόπουλος, Κωστής Σαββιδάκης, Γιώργος Γιαννόπουλος

Ο Κωνσταντίνος Στραγαλινός σκηνοθετεί και γράφει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, μια μαύρη κωμωδία, η οποία προσπαθεί να καυτηριάσει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα αλλά και να δημιουργήσει το πορτρέτο ενός πρωταγωνιστή που έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό, τους δαίμονές του και την ηθική παρακμή του.

Το «Big Father» αφηγείται την ιστορία του Αγγελου (Νίκος Παντελίδης), ενός οικογενειάρχη, σκηνοθέτη στο επάγγελμα, που κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του από τις τράπεζες. Στην προσπάθειά του να το σώσει, αποφασίζει να δημιουργήσει ένα reality show, με πρωταγωνιστές την οικογένειά του. Με τη βοήθεια ενός διεφθαρμένου παραγωγού (Δημήτρης Ραφτόπουλος) και σε συνεργασία με έναν ανερχόμενο όμιλο επιχειρήσεων, βρίσκει τους πόρους για να μετατρέψει τα παιδιά και τη γυναίκα του σε πειραματόζωα που παίρνουν μέρος σε αλλόκοτες σκηνές, με σκοπό όχι μόνο την ευχαρίστηση του κοινού αλλά και τη διαφήμιση διάφορων προϊόντων. Ο Αγγελος σταδιακά εκθέτει όλο και πιο πολύ την οικογένειά του, παίρνοντας έναν δρόμο χωρίς επιστροφή…

Δύο προτερήματα που διαθέτει η ταινία του Στραγαλινού είναι ο καλοδουλεμένος χαρακτήρας του πρωταγωνιστή και η δυνατή ερμηνεία του Νίκου Παντελίδη, που καταφέρνει να ενσαρκώσει όλη την ηθική κατάπτωση του ήρωα. Εχοντας συγγράψει ένα σενάριο με καλοστημένο πυρήνα αφήγησης, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να τοποθετήσει τη δράση σε ένα οικείο περιβάλλον, όπου οι Ελληνες θεατές αναγνωρίζουν στοιχεία της δικής τους κοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα καταφέρνει να δημιουργήσει ένα κινηματογραφικό δυστοπικό σύμπαν, που ξεφεύγει από τα στενά όρια της χώρας και έχει τη δυνατότητα να τοποθετηθεί οπουδήποτε. Στο παραπάνω συμβάλλει και η φωτογραφία του Παύλου Μαυρικίδη, η οποία δημιουργεί και τονίζει με τους έντονους γκριζοπράσινους τόνους και υψηλό contrast τη δυστοπική/κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και αντανακλά εξαιρετικά την ψυχική κατάσταση του Αγγελου.

Ο Στραγαλινός δεν στέκεται μόνο στην κριτική που ασκεί πάνω στις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και μιας κοινωνίας που, μέρα με τη μέρα, χάνει την ηθική της για χάρη του κέρδους αλλά κυρίως ενδιαφέρεται να «χτίσει» έναν χαρακτήρα που δείχνει, μέσα από τις δύσκολες καταστάσεις, το πραγματικό του πρόσωπο. Ο Αγγελος δεν καταλήγει σε ακραίες λύσεις μόνο γιατί ωθείται σε αυτές αλλά αντιλαμβανόμαστε ότι αποζητά τελικά το χρήμα, τη δόξα. Το reality show, που αρχίζει ως μια δικαιολογία για να σώσει το σπίτι του και την οικογένειά του, γίνεται το προσωπικό του project, που αποκτά από αυτό διάφορα προσωπικά οφέλη, «θυσιάζοντας» ακόμα και την οικογένειά του στον βωμό της επιτυχίας. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί πρωτίστως να αναλύσει την ψυχική κατάσταση του ήρωά του και, μέσω αυτού, να δημιουργήσει διάφορες προεκτάσεις στην ιστορία του. Αυτή η σεναριακή προσέγγιση αναπόφευκτα δημιουργεί ένα χάσμα ανάμεσα στην εξέλιξη του κεντρικού χαρακτήρα με τους υπόλοιπους που τον πλαισιώνουν, οι οποίοι μοιάζουν λιγότερο «δουλεμένοι», ενώ ο σκηνοθέτης προσπαθεί να θίξει, μέσω της κεντρικής ιδέας του, πολλά κοινωνικά ζητήματα, που όμως μέσα σε ένα μικρό χρονικά αφηγηματικό πλαίσιο αδυνατεί να τα εξελίξει και να τους δώσει το απαραίτητο βάρος.

Ομως, η ικανότητα του Στραγαλινού να συνδυάσει πολλά κινηματογραφικά είδη (μαύρη κωμωδία, δράμα, ψυχολογικό θρίλερ), να τα διαχειριστεί σωστά και να δημιουργήσει μια ταινία που δεν μοιάζει επιτηδευμένη, δίνει τη δυνατότητα στον θεατή να παρακολουθήσει ένα έργο με στρωτή αφήγηση, που μπορεί να τον βάλει σε σκέψεις και προβληματισμούς.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Club Zero
(Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Κατάρ, 2023, 110’)

Σκηνοθεσία: Τζέσικα Χάουσνερ
Ηθοποιοί: Μία Γουασικόφσκα, Ματιέ Ντεμί, Ελσα Ζιλμπερστάιν

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια Τζέσικα Χάουσνερ, που είχε κάνει αίσθηση με την ταινία της «Λούρδη», το 2009, επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες με μια μαύρη κωμωδία, που προσπαθεί να σατιρίσει την εμμονή των σύγχρονων κοινωνιών να εστιάζουν σε εκκεντρικές μορφές υγιεινής διατροφής αλλά και την τυφλή εμπιστοσύνη που δείχνουν οι άνθρωποι απέναντι στις κάθε λογής αυθεντίες.

Η πάντα εξαιρετική Μία Γουασικόφσκα υποδύεται μια νεαρή δασκάλα σε ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, η οποία αναλαμβάνει να αλλάξει προς το καλύτερο τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, με ένα πρωτοποριακό σεμινάριο «ενσυνείδητης διατροφής». Χρησιμοποιώντας ολοένα και πιο ακραίες τακτικές, η συμπεριφορά της αρχίζει σιγά σιγά να θυμίζει αρχηγό αίρεσης, παρά έγκριτη διατροφολόγο, και η υγεία των παιδιών αρχίζει να κλονίζεται επικίνδυνα, με απρόβλεπτες συνέπειες. Η Χάουσνερ κατασκευάζει μια ταινία που προσπαθεί ανεπιτυχώς να ισορροπήσει ανάμεσα στην κωμωδία, το δράμα και την ταινία τρόμου, ενώ ο κοινωνικός της σχολιασμός είναι ισχνός και αδύναμος. Χωρίς να απομακρυνθεί από το γνωστό σκηνοθετικό στιλ της, δημιουργεί έναν κλειστοφοβικό κόσμο, που επικρατούν τα έντονα παλ χρώματα και οι πρωταγωνιστές της συμπεριφέρονται ψυχρά, σχεδόν μηχανικά, προσπαθώντας, μέσα από την ιδιαίτερη κινηματογραφική ματιά της, να δώσει βάθος σε ένα ρηχό σενάριο.

Η πολύ καλή φωτογραφία του Μάρτιν Γκσλαχτ και τα εξαιρετικά σκηνικά καταφέρνουν να «χτίσουν» έναν πιστευτό κόσμο, η αφήγηση όμως δεν δικαιολογεί ό,τι βλέπουμε στην οθόνη, μένοντας πολλές φορές μετέωρη, ανακυκλώνοντας σεναριακές ιδέες σε μια προσπάθεια να σχολιαστούν τα κακώς κείμενα των σύγχρονων κοινωνιών όσον αναφορά την εικόνα του σώματος, την υπερκατανάλωση και την εμμονή με την υγιεινή διατροφή που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Αντλώντας έμπνευση από το σινεμά του Λάνθιμου, η Χάουσνερ χρησιμοποιεί την τεχνική τής αποστασιοποίησης και της εσκεμμένης μηχανικής μανιέρας των ηθοποιών ως εργαλεία για να ενισχύσει τον σχολιασμό της, αλλά στο συγκεκριμένο έργο περισσότερο ενισχύουν μια στιλιζαρισμένη ατμόσφαιρα, που μοιάζει επιτηδευμένη και άψυχη. Το ασαφές, μπερδεμένο σενάριο, οι ακραίες καταστάσεις, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία της φιλμογραφίας της, αλλά εδώ δεν λειτουργούν προς όφελός της, τουναντίον κατακερματίζουν την αφήγηση και ουσιαστικά εξαφανίζουν κάθε ίχνος σάτιρας ή κοινωνικού σχολιασμού και έτσι αποτυγχάνει να μιλήσει για κάτι σημαντικό, προκαλώντας περισσότερο δυσαρέσκεια για την κακοσχεδιασμένη κριτική που ασκεί κι αφήνοντας τον θεατή να αναρωτιέται ποιο ήταν τελικά το μήνυμα της ταινίας.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων
(Kingdom of the Planet of the Apes, ΗΠΑ, 2024, 145’)

 Σκηνοθεσία: Ουές Μπαλλ
Ηθοποιοί: Οουεν Τιγκ, Φρέγια Αλαν, Κέβιν Ντουράντ, Πίτερ Μέικον, Γουίλιαμ Χ. Μέισι

Στο βαθύ μέλλον και μετά τη βασιλεία του Καίσαρα, οι πίθηκοι είναι το κυρίαρχο είδος που ζει αρμονικά, ενώ οι άνθρωποι έχουν καταλήξει να ζουν κρυμμένοι. Καθώς ένας νέος τύραννος ηγέτης πίθηκος χτίζει την αυτοκρατορία του, ένας νεαρός πίθηκος ξεκινά ένα οδυνηρό ταξίδι, που θα τον κάνει να αμφισβητήσει όλα όσα γνώριζε για το παρελθόν. Σύντομα θα κάνει επιλογές που θα καθορίσουν το μέλλον τόσο για τους πιθήκους όσο και για τους ανθρώπους.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Sobibor (Ρωσία, 2018, 118’)

Σκηνοθεσία: Κονσταντίν Χαμπένσκι
Ηθοποιοί: Κονσταντίν Χαμπένσκι, Κρίστοφερ Λαμπέρτ, Φελίς Τζάνκελ, Ντένιους Καζλάουσκας

Ο Σοβιετικός αξιωματικός Αλεξάντρ Πετσέρσκι οργανώνει μια εξέγερση και μαζική απόδραση κρατουμένων από το ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης Σομπιμπόρ, στην Πολωνία, τον Οκτώβριο του 1943. Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων
(Back to the Dinosaurs, Καναδάς, 2022, 81’)

Σκηνοθεσία: Αριστομένης Τσίρμπας
Ηθοποιοί: Σόφιαν Ολένιουκ, Λόλα Ροσινιόλ-Αρτς, Πατρίτσια Σάμερσετ, Αριστομένης Τσίρμπας

Δύο νέα παιδιά, ο Τζέισον και η Λάρα, ανακαλύπτουν ένα μυστηριώδες διαστημόπλοιο που έχει κάνει αναγκαστική προσγείωση σε ένα γειτονικό δάσος. Ενώ προσπαθούν να βρουν τρόπο να λειτουργήσουν το σκάφος, τα δυο παιδιά βρίσκονται αναπάντεχα σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, στην εποχή των δεινοσαύρων!

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο
(Detective Conan: Black Iron Submarine, Ιαπωνία, 2024, 109’)

Σκηνοθεσία: Γιουζούρου Τατσικάβα
Με τις φωνές των: Μινάμι Τακαγιάμα, Γουακάνα Γιαμαζάκι, Ρικίγια Κογιάμα

Μια εγκληματική οργάνωση σχεδιάζει επίθεση σε μια υποβρύχια εγκατάσταση της Interpol, όπου σύντομα θα παρουσιαστεί ένα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο θα επιτρέπει την άμεση αναγνώριση προσώπων σε όλο τον κόσμο. Ο ντετέκτιβ Κόναν και η παρέα του είναι οι μόνοι που μπορούν να αποτρέψουν την οργάνωση από την απόκτηση πολύτιμων πληροφοριών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια πολλά υποσχόμενη μεγάλου μήκους ελληνική πρωτιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας