• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.6°C / 23.5°C
    1 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 20.6°C
    1 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 14.0°C / 19.3°C
    1 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 17.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.3°C / 20.0°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 16.4°C
    2 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 22.2°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.3°C / 18.9°C
    1 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    1 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    1 BF
    61%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 17.3°C / 17.3°C
    0 BF
    85%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 15.5°C / 21.6°C
    0 BF
    71%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 23.8°C
    1 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 20.0°C
    1 BF
    92%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    1 BF
    84%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Press Cafe: «Μονόγραμμα» με άρωμα «Εφ.Συν.»

  • A-
  • A+

Εναν δικό μας άνθρωπο, της εφημερίδας μας, παρουσιάζει αύριο το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Σγουράκη, στις 20.30, στην ΕΡΤ2. Εσείς τον γνωρίζετε καλά αφού τον διαβάζετε κάθε Σάββατο, ευκαιρία να μάθουν και οι τηλεθεατές της ΕΡΤ τον Γιάννη Η. Χάρη, επιμελητή εκδόσεων, μεταφραστή και αρθρογράφο, με μεγάλη και σημαντική προσφορά στον χώρο του βιβλίου και στα γράμματα. Ηταν τακτικός επιφυλλιδογράφος στα «Νέα» επί 12 χρόνια και έπειτα στην εφημερίδα μας, από την ίδρυσή της ώς τώρα.

Με καταγωγή από Ρούμελη και Πόντο, γεννήθηκε στην Αθήνα, σε πολυμελή οικογένεια. Ο ζωγράφος Γιώργος Δέρπαπας και ο πρόωρα χαμένος συνθέτης Γιάννης Χρήστου ήταν από τις πρώτες γνωριμίες που τον σημάδεψαν σε ηλικία 16 ετών. Στα 18 μπαίνει στον κόσμο του βιβλίου, με διορθώσεις και ανασύνταξη κειμένων στην εγκυκλοπαίδεια «Ελλάς-Μπριτάνικα». Εκεί γνώρισε τον Δημήτρη Μαρωνίτη, τον οποίο θεωρεί μεγάλο του δάσκαλο. Στον «Ολκό» με τον Αντώνη Καρκαγιάννη καταπιάνεται συστηματικά με τη διόρθωση, την επιμέλεια εκδόσεων και μεταφράσεων. Μετά τη μεταπολίτευση, συνεργάζεται στενά με τον Αγγελο Ελεφάντη στο περιοδικό «Πολίτης».

To 1978, όταν επαναλειτουργεί το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, το γνωστό σήμερα ΜΙΕΤ, μόνιμος συνεργάτης ο Γιάννης Η. Χάρης, αφιερώνεται στην έκδοση του ανέκδοτου έως τότε χειρόγραφου «Οράματα και Θάματα» του Στρατηγού Μακρυγιάννη. «Μετά από επίπονη δουλειά, το χειρόγραφο αναμορφώνεται και αποκτά πλήρες νόημα, απόλυτη συνοχή και δείχνει την πολύ συγκεκριμένη του στόχευση. Πλάι στο γνωστό ιστορικό έργο, τα Απομνημονεύματα, έχουμε τον “πολιτικό” Μακρυγιάννη, που μέσα από θαύματα που του γίνονται ή λέει ότι του γίνονται, και οράματα που βλέπει ή λέει ότι βλέπει, επιχειρεί να περάσει τις απόψεις του, να καθοδηγήσει τους συγκαιρινούς του στην πολιτική, μέσα από τη φωνή των αγίων, του Θεού κτλ».

Λάτρης της Βυζαντινής μουσικής, μαθήτευσε κοντά στον Σίμωνα Καρά, και έπειτα βρέθηκε να περιοδεύει με την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία του Λυκούργου Αγγελόπουλου, από την Επίδαυρο έως τη Μόσχα και από τη Βενετία στο Αζερμπαϊτζάν. «Ηταν τα δέκα καλύτερα χρόνια της ζωής μου», δηλώνει. Παράλληλα δίδασκε επί 16 χρόνια ελληνική γλώσσα σε αμερικανικά κολεγιακά προγράμματα.

Μεγάλος σταθμός στη ζωή του υπήρξε η συνεργασία του με τον Οδυσσέα Ελύτη: «Να συνεργάζομαι εγώ με τον κορυφαίο ποιητή και πάντως τον πιο αγαπημένο μου…» εξομολογείται συγκινημένος. Καρπός της συνεργασίας, ο β’ τόμος των πεζών του ποιητή («Εν λευκώ»), οι τελευταίες συλλογές και κυρίως η συγκεντρωτική έκδοση του ποιητικού του έργου.

Πολύ μεγάλη τύχη θεωρεί και τη συνάντησή του με τον μεγάλο μυθιστοριογράφο, επίσης τον πιο αγαπημένο του, Μίλαν Κούντερα. Μετέφρασε όλα του τα μυθιστορήματα (βραβείο ΕΚΕΜΕΛ 2011 για τη «Συνάντηση»), σε στενή συνεργασία με τον συγγραφέα: «Ξεκίνησα με αλληλογραφία, συνέχισα με φαξ, καταλήξαμε στα τηλεφωνήματα. Ατέλειωτα τηλεφωνήματα, ιστορίες, αλλά και διά ζώσης στο Παρίσι, σωστή ευλογία για εμένα όλη η συνεργασία και η επαφή», λέει στην εκπομπή. Καρπός της εργασίας του, η δίτομη έκδοση «Η γλώσσα, τα λάθη και τα πάθη» και η τετράτομη σειρά «Στοιχήματα».

Παραγωγός Γιώργος Σγουράκης, σκηνοθεσία Χρίστος Ακρίδας, δημοσιογραφική επιμέλεια Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς, διεύθυνση παραγωγής Στέλιος Σγουράκης.

▶ Η κυβέρνηση για τη χαμένη μελέτη Τσιόδρα

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

-Τι έγινε, Ξανθοπούλου;

«Δεν ξέρω… δεν πρόσεχα δηλαδή. Εκείνη την ώρα μιλούσα με τη Γιαδικιάρογλου. Και ξαφνικά είδα την Παπασταύρου να τσακώνεται με την Αλεξίου».

-Εσύ, Γιαδικιάρογου;

«Εγώ… Τώρα δεν σας είπε η Ξανθοπούλου; Μιλούσαμε. Δεν είδαμε τίποτα… Τίποτα!».

-Εσύ, Πολυχρονοπούλου;

«Ορίστε; Κι εγώ δεν πρόσεξα, κύριε καθηγητά. Εκείνη την ώρα πρόσεχα την Ξανθοπούλου που μιλούσε με τη Γιαδικιάρογλου».

-Ούτε κι εσύ πρόσεξες, Λαζάρου;

«Ούτε κι εγώ, κύριε καθηγητά. Εγώ πρόσεχα την Πολυχρονοπούλου που πρόσεχε την Ξανθοπούλου που μίλαγε με τη Γιαδικιάρογλου».

▶ Δικαίωση της Ελενας Ακρίτα

EUROKINISSI/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ

Kαταδικάστηκε τελικά από την ΕΣΗΕΑ ο διευθυντής των «ΝΕΩΝ» Γιώργος Μαντέλας για λογοκρισία σε βάρος τής τότε αρθρογράφου της εφημερίδας Ελενα Ακρίτα. Το περιστατικό συνέβη πέρυσι, αν θυμάστε, όταν κόπηκε άρθρο της Ελενας Ακρίτα με τίτλο «Το σπίτι του Τσίπρα και το σπίτι του κρεμασμένου». Ηταν για το περίφημο σπίτι του Αλέξη Τσίπρα στο Σούνιο, που ξεκίνησε αγορασμένο αλλά τελικά βρέθηκε νοικιασμένο.

«Παρέπεμψα στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ τον διευθυντή της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ Γιώργο Μαντέλα για τη λογοκρισία που άσκησε στο άρθρο μου για το σπίτι του Αλέξη Τσίπρα. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που παραιτήθηκα τον Δεκέμβριο του 2020 μετά από είκοσι χρόνια στην εφημερίδα», έγραψε η Ελενα Ακρίτα. «Ο Γ. Μαντέλας επέλεξε την δεδομένη στιγμή να υπερασπιστεί τον Γιώργο Παπαχρήστο που έγραφε για αγορά βίλας 1.500.000 από τον Τσίπρα κι όχι εμένα που αληθώς αναφερόμουν σε νοικιασμένο σπίτι των 500 €. Είναι μια μεγάλη νίκη για μένα αυτή. Κι αποδεικνύει πως –με ελάχιστες εξαιρέσεις– οι συνάδελφοί μας στα δυο Πειθαρχικά κρίνουν αμερόληπτα με γνώμονα την δημοσιογραφική δεοντολογία και την ελευθερία του Τύπου».

Ακολουθήστε μας στο Google news
MEDIA
Έκοψαν τον Πάνο Χαρίτο από την ΕΡΤ
Το ίδιο περίπου είχε συμβεί και με τον Γιώργο Αυγερόπουλο. Από πέρυσι. Και όταν το γράψαμε, βγήκε η ΕΡΤ με ανακοίνωσή της να μας διαψεύσει και ήρθαν και οι κολαούζοι Ellinika Hoaxes να μας βγάλουν ότι γράφαμε...
Έκοψαν τον Πάνο Χαρίτο από την ΕΡΤ
MEDIA
Πού είναι τώρα η λογοκρισία της ΕΡΤ;
Ακόμα θυμόμαστε τις διαμαρτυρίες της Εύης Κυριακοπούλου για το... κόψιμο της εκπομπής της από την ΕΡΤ! Είχε βγει τότε στο facebook να καταγγείλει τη διοίκηση της ΕΡΤ.
Πού είναι τώρα η λογοκρισία της ΕΡΤ;
MEDIA
Press Cafe: Το Μονόγραμμα έγινε 40 ετών
Το «Μονόγραμμα» σχεδιάζει την έκδοση ενός ειδικού λευκώματος με τον τίτλο: «Χειρόγραφα & Αυτόγραφα», με σπάνια χειρόγραφα και ντοκουμέντα από την εκπομπή.
Press Cafe: Το Μονόγραμμα έγινε 40 ετών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας