Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θα πληρώσουν επιτέλους οι κολοσσοί του ίντερνετ;

Θα πληρώσουν επιτέλους οι κολοσσοί του ίντερνετ;

  • A-
  • A+

Πολύ σημαντική ημέρα η μεθαυριανή (Τετάρτη 12/9), μια και συζητείται (ξανά) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα Πνευματικά Δικαιώματα. Αφορά τόσο τον χώρο της μουσικής (συνθέτες, στιχουργούς, τραγουδιστές κ.ά.) όσο και εκείνον της δημοσιογραφίας και γενικότερα του περιεχομένου που δημοσιεύεται στον Τύπο. Με δυο λόγια, είναι αναγκαίο και δίκαιο οι κολοσσοί του Internet, όπως οι Google, Facebook, Apple και Amazon, να πληρώνουν για το ενημερωτικό περιεχόμενο που διακινούν αλλά και το YouTube να πληρώνει με τη σειρά του για τα βίντεο καλλιτεχνών που ανεβάζει στην πλατφόρμα του.

Η βιομηχανία της μουσικής δεν ζητά φυσικά να απαγορευτούν τα βίντεο από συναυλίες που ανεβάζουν οι φαν στο YouTube αλλά θέλει, σωστά, το YouTube να αποδίδει τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα. Δεν μπορεί η πλατφόρμα αυτή να βγάζει απίστευτα κέρδη από τις διαφημίσεις που παίζονται στα συγκεκριμένα βίντεο και οι καλλιτέχνες να αποτελούν τους μεγάλους χαμένους.

Εστειλε και επιστολή η IFPI (Ενωση των Δισκογραφικών Εταιρειών) στο YouTube. Γράφει μεταξύ άλλων: «Αυτό που καταπνίγει τη δημιουργική ελευθερία των καλλιτεχνών είναι τα ελάχιστα οφέλη που αποκομίζουν οι ίδιοι από την εκμετάλλευση της μουσικής τους. Αντιθέτως, άλλες υπηρεσίες όπως το Spotify πληρώνουν τους δημιουργούς 20 φορές περισσότερο από το YouTube».

Στη συγκεκριμένη οδηγία λοιπόν υπάρχει το άρθρο 13 που επιδιώκει να εξισορροπήσει τους όρους ανταγωνισμού εξασφαλίζοντας ότι το YouTube αλλά και άλλοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα πλέον να αποφεύγουν τις ευθύνες τους και θα πρέπει να λαμβάνουν άδεια για τη μουσική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χιλιάδες δημιουργοί ζήτησαν από τους βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να στηρίξουν τη νομοθεσία και περισσότεροι από 150 καλλιτέχνες έχουν ήδη ανεβάσει βίντεο ζητώντας από τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν υπέρ του άρθρου 13.

Σε αντίστοιχο μήκος κύματος και οι διευθυντές των περισσότερων ευρωπαϊκών πρακτορείων ειδήσεων, ζητούν από τους ευρωβουλευτές να προστατεύσουν το έργο των δημοσιογράφων. Σημειώνουν πως πέρυσι η Google και το Facebook συγκέντρωσαν το 80% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων στο Internet. «Γιατί οι πλατφόρμες να επωφελούνται σχεδόν από το σύνολο των διαφημιστικών εισπράξεων που συνδέονται με τη χρησιμοποίηση άρθρων, την παραγωγή των οποίων δεν έχουν χρηματοδοτήσει;» ρωτούν.

   

MEDIA
Ο ραδιοφωνικός χάρτης της Αττικής
Τι συμβαίνει στην μπάντα των FM. Μια ματιά στα ραδιόφωνα της Αττικής, να τα θυμηθούμε ξανά, να καταγράψουμε τις αλλαγές που έχουν γίνει και να δούμε...
Ο ραδιοφωνικός χάρτης της Αττικής
MEDIA
Πρόβλημα για καλλιτέχνες και μαγαζιά
Το απίθανο μπέρδεμα που επικρατεί μεταξύ των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, αλλά και η διάσπαση των δημιουργών μεταξύ τους, που έφτιαξαν δύο...
Πρόβλημα για καλλιτέχνες και μαγαζιά
MEDIA
«Τις ταινίες που δεν γύρισα, τις κάνω στο ραδιόφωνο κάθε Κυριακή»
Ο γνωστός σκηνοθέτης επανέρχεται στο Τρίτο Πρόγραμμα με την πολύ καλή εκπομπή του «Πού πάει η μουσική όταν δεν την ακούμε πια». Το «Πού πάει η...
«Τις ταινίες που δεν γύρισα, τις κάνω στο ραδιόφωνο κάθε Κυριακή»
MEDIA
Μόνο έξω θα αλλάξει... πίστα
Τα τραγούδια της Eurovision το βράδυ του Σαββάτου ήταν από λίγο έως πολύ αδιάφορα. Ούτε για την πλάκα δεν άξιζε καλά καλά να κάτσεις, για την παρέα...
Μόνο έξω θα αλλάξει... πίστα
MEDIA
«Ο κόσμος αντιλήφθηκε το χάος που κυβερνά τον εγκέφαλό μου»
Ταλαντούχος μουσικός, ηθοποιός, κριτής στο «The Voice» και με απρόβλεπτο χαρακτήρα ο Πάνος Μουζουράκης. Απολαμβάνει τη συμμετοχή του στο talent show...
«Ο κόσμος αντιλήφθηκε το χάος που κυβερνά τον εγκέφαλό μου»
MEDIA
Στα ίδια μέρη να... ξαναβρεθούμε
Ο περίφημος ραδιοφωνικός παραγωγός, Γιάννης Πετρίδης, καταγράφει για 40 χρόνια τη μουσική μας ιστορία. Η ΕΡΤ επιθυμεί διακαώς να τον επαναφέρει στη...
Στα ίδια μέρη να... ξαναβρεθούμε