Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 Μικρό, ισχυρό κι ελληνικό

Κατερίνα Ευαγγελάτου

Dimitris Vasdekis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μικρό, ισχυρό κι ελληνικό

  • A-
  • A+
Η φετινή διοργάνωση έχει τον υπότιτλο «Υποσύνολο», αφού από τις 70 εκδηλώσεις που είχαν ανακοινωθεί προ πανδημίας έμειναν μόνο 17 ελληνικές παραγωγές μουσικής, θεάτρου και όπερας.

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

«Ως μια εντελώς διαφορετική φεστιβαλική εμπειρία» χαρακτήρισε η Κατερίνα Ευαγγελάτου το συρρικνωμένο τελικό πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που παρουσιάστηκε χτες από την καλλιτεχνική διευθύντρια μέσω ίντερνετ, μαζί με βασικούς συντελεστές. Από τις 70 προ πανδημίας προγραμματισμένες εκδηλώσεις θα δούμε 17 ελληνικές παραγωγές μουσικής, θεάτρου και όπερας, με περίπου 300 καλλιτέχνες, που θα εμφανιστούν μόνο στα ανοικτά θέατρα της Επιδαύρου και στο Ηρώδειο. Πρόκειται για παραγωγές του φεστιβάλ και συνεργασίες με κρατικούς φορείς που προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα που επιβάλλει η πανδημία ακολουθώντας τις ειδικές οδηγίες των υγειονομικών αρχών.

Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Η φετινή διοργάνωση θα έχει τον υπότιτλο «Υποσύνολο – Fragment», όπως είπε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, χαρακτηρίζοντας το πρόγραμμα μικρό αλλά ισχυρό: «Η αναγκαστική ματαίωση δεκάδων υπέροχων παραστάσεων και συνεργασιών με σημαντικούς ανθρώπους των τεχνών υπήρξε πραγματικά επώδυνη. Δεν είναι το σύνολο του σχεδιασμού μας αλλά ένα μικρό μα ισχυρό υποσύνολο, που θα σταθεί με θάρρος στα θέατρά μας, για να μας θυμίζει ότι η τέχνη είναι αναγκαία και ότι το φεστιβάλ θα είναι ολοκληρωμένο όταν θα μπορέσει να αγκαλιάσει πάλι όλους τους καλλιτέχνες που είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του για φέτος, μαζί με άλλους που θα προστεθούν στον νέο σχεδιασμό του για το επόμενο καλοκαίρι, με ανοιχτή την Πειραιώς 260 – που είναι η καρδιά της σύγχρονης δημιουργίας στον χώρο των παραστατικών τεχνών».

Μόνικα

■ Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου με τρεις μόνο παραστάσεις:

● «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου από το Εθνικό Θέατρο.

● «Ορνιθες» του Αριστοφάνη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα.

■ Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

● Τις εκδηλώσεις ανοίγει στις 17 και 18 Ιουλίου ο Αλκίνοος Ιωαννίδης.

● Στις 24 και 25 Ιουλίου ο Μιχάλης Καλκάνης, ο Χάικ Γιαζιτζιάν και ο Γιάννης Αναστασάκης.

● Στις 31 Ιουλίου και την 1η Αυγούστου η όπερα/περφόρμανς «Η κιβωτός του Νώε» του Μικελάντζελο Φαλβέτι από την ομάδα λυρικού θεάτρου Ραφή σε σκηνοθεσία των Nova Melancholia. Ερμηνεύουν οι μουσικοί Μιχάλης Σιγανίδης, Χάρης Λαμπράκης κ.α.

● «Εχω μάτια στ’ αυτιά» στις 7 και 8 Αυγούστου η περφόρμανς των Μυρσίνης Μαργαρίτη - Μαρίας Παπαπετροπούλου - Μαρίας Πανουργιά. Πρόκειται για τη μονόπρακτη όπερα του Φρανσίς Πουλένκ πάνω στην «Ανθρώπινη φωνή» του Κοκτό.

● Στις 14 και 15 Αυγούστου η Σαβίνα Γιαννάτου και οι Primavera en Salonico με τη συμμετοχή της Λάμιας Μπεντίουι.

Μαριάννα Κάλμπαρη, Γιώργος Πέτρου

■ Ηρώδειο

● Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 5 Ιουνίου με την εικαστική εγκατάσταση «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» του Διονύση Καβαλλιεράτου. Πρόκειται για μια in situ εγκατάσταση, έναν κυκλικό χορό σαράντα περίπου γλυπτικών μορφών, που αναπτύσσεται στην ορχήστρα του Ηρωδείου. Μέχρι τις 3 Ιουλίου.

● Στις 15 και 16 Ιουλίου το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο «Τους προβολείς στήσε» με μουσικές και τραγούδια από το θέατρο (1972-2019) σε έργα των Μπρεχτ, Λόπε ντε Βέγκα, Ευριπίδη, Αριστοφάνη, καθώς και τραγούδια σε ποίηση των Ρίτσου, Καβάφη, Καββαδία. Διευθύνει ο Θύμιος Παπαδόπουλος, τραγουδούν οι Χρήστος Θηβαίος, Φοίβος Δεληβοριάς, Κώστας Θωμαΐδης, Ρίτα Αντωνοπούλου. Κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου ερμηνεύει η Ρένια Λουιζίδου.

● Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ παρουσιάζει στις 18 Ιουλίου ένα γκαλά αφιερωμένο στην τέχνη του Μπετόβεν, με σολίστ τη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου και την πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου. Διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου.

● Στις 20 και 21 Ιουλίου θα γίνει η πρώτη παρουσίαση του νέου ελληνόφωνου άλμπουμ της Μόνικα.

● Εργα Μπάρτοκ και Βιβάλντι ερμηνεύει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στις 23 Ιουλίου υπό την διεύθυνση των Ζωής Τσόκανου και Σίμου Παπάνα.

● Με δυο γκαλά όπερας στις 26 και στις 28 Ιουλίου έρχεται στο Ηρώδειο η Εθνική Λυρική Σκηνή. Την πρώτη βραδιά οι μονωδοί Ρικάρντο Μάσι και Δημήτρης Πλατανιάς ερμηνεύουν άριες και ντουέτα από όπερες των Βέρντι, Τζορντάνο, Μασκάνι και Πουτσίνι. Τη δεύτερη βραδιά η υψίφωνος Τσέλια Κοστέα, ο τενόρος Τζόρτζιο Μπερούτζι και ο βαρύτονος Αμπρότζο Μαέστρι ερμηνεύουν έργα των Βέρντι, Πονκιέλι, Λεονκαβάλο, Τζορντάνο και Πουτσίνι. Διευθύνει ο Ιταλός μαέστρος Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι.

● Στις 30 και 31 Ιουλίου ο Γιάννης Αγγελάκας και ο τσελίστας Νίκος Βελιώτης παρουσιάζουν την τελευταία τους δισκογραφική δουλειά και μας ταξιδεύουν σε τραγούδια-σταθμούς της ελληνικής δισκογραφίας των τελευταίων δεκαετιών από τους Χατζιδάκι, Τσιτσάνη, Θεοδωράκη, μέχρι τους Lost Bodies, τον Θάνο Ανεστόπουλο και τον Παύλο Παυλίδη.

● Στις 4 και 5 Αυγούστου η Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί την όπερα «Η επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα» του Κλάουντιο Μοντεβέρντι που ερμηνεύει η Καμεράτα υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου. Συμμετέχουν έντεκα κορυφαίοι Ελληνες σολίστ, με επικεφαλής τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο και τη μεσόφωνο Μαίρη-Ελεν Νέζη.

● Στις 8 Αυγούστου η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει έργα των Μπετόβεν και Σοστακόβιτς υπό τη διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή. Σολίστ: Αλεξία Μουζά (πιάνο), Γιάννης Καραμπέτσος (τρομπέτα).


 

 

 

 

FESTIVE ART
Περιμένει το κοινό με μάσκες και θα προσφέρει το νερό
Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ανακοίνωσε τα ειδικά μέτρα που έχουν ληφθεί για τον Covid-19 στους χώρους των φετινών εκδηλώσεών του, ώστε να προστατευτούν καλλιτέχνες, εργαζόμενοι αλλά και θεατές κατά την...
Περιμένει το κοινό με μάσκες και θα προσφέρει το νερό
ART - ΝΕΑ
Δεν θα λειτουργήσει η Πειραιώς 260
Προβλήματα δημιουργεί η πρόταση της καλλιτεχνικής διευθύντριας Κ. Ευαγγελάτου να εισπράξουν οι συμμετέχοντες στα έργα το 30% της αμοιβής τους ως προκαταβολή και το υπόλοιπο το ερχόμενο καλοκαίρι.
Δεν θα λειτουργήσει η Πειραιώς 260
ΤΕΧΝΕΣ
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο τιμόνι του Φεστιβάλ
Νέα, μα δοκιμασμένη στο θέατρο, καλλιεργημένη, μεθοδική και τολμηρή, αναλαμβάνει καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο τιμόνι του Φεστιβάλ
ART - ΝΕΑ
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
Εχοντας πλάι του τον Βέλγο σκηνοθέτη Ιβο βαν Χόβε, ο απερχόμενος διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, παρουσίασε τα πεπραγμένα της φετινής, τελευταίας του διοργάνωσης.
«Το 2018 και 2019, τα πιο δυναμικά φεστιβάλ της θητείας μου»
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
ART - ΝΕΑ
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
Φεύγει ή μένει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Η θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή λήγει στις 29 Απριλίου αλλά ακόμα η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά δεν έχει ανακοινώσει αν...
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
ART - ΝΕΑ
«Η ποσότητα να μην επισκιάζει την ποιότητα»
Τον καλλιτεχνικό απολογισμό του 2017 παρουσίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ικανοποιημένος από την παρουσίαση του σύγχρονου ελληνικού έργου, τις διεθνείς παραγωγές, τις...
«Η ποσότητα να μην επισκιάζει την ποιότητα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας