Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 17.2°C
    3 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 16.0°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    3 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    3 BF
    66%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.9°C / 17.8°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    16%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 16.0°C
    1 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 16.0°C
    4 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.6°C
    1 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 16.1°C
    2 BF
    58%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.8°C / 15.0°C
    3 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    59%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    39%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.6°C / 18.3°C
    2 BF
    24%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.2°C
    5 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 12.8°C / 17.8°C
    2 BF
    31%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 14.0°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.9°C / 17.8°C
    1 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    16%
«Το χρώμα της απιστίας»

Ο συγγραφέας Γρηγόρης Χαλιακόπουλος και το νέο του βιβλίο «Το χρώμα της απιστίας» 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το χρώμα της απιστίας»

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εναν παραπλανητικό τίτλο για το νέο του βιβλίο «Το χρώμα της απιστίας» επέλεξε ο συγγραφέας Γρηγόρης Χαλιακόπουλος, καθώς το μυθιστόρημά του ουδεμία σχέση έχει με την ερωτική απιστία, αλλά με την εγκατάλειψη του ανθρώπου από το είδωλό του, όταν δεν συνταυτίζονται ιδεολογικά, πολιτικά, κοινωνικά ή ακόμα και ερωτικά.

Ακόμα και στην αφιέρωση ο συγγραφέας επιλέγει να διαφοροποιηθεί, καθώς το βιβλίο του, που κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο «Καλειδοσκόπιο», το αφιερώνει «Στους αλλόφρονες, τους παρανοϊκούς, τους διαφορετικούς». Η έμπνευσή του προήλθε από τη δεκαετή έρευνά του στο Δρομοκαΐτειο Θεραπευτήριο, όπου μέσω των αρχείων του, εξηγεί ο ίδιος, είχε την τύχη να γνωρίσει τις πολλαπλές πτυχές διαφόρων προσωπικοτήτων που έζησαν εκεί τα παλαιότερα χρόνια, όπως ο Γεώργιος Βιζυηνός, ο Ρώμος Φιλύρας, ο Γεράσιμος Βώκος, ο Νικόλαος Δραγούμης και πολλοί άλλοι.

Η επαφή του στο εργοθεραπευτικό τμήμα με τους καλλιτέχνες του ψυχιατρείου τού πρόσφερε πλήθος εμπειριών, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μετά από χρόνια τη μυθοπλασία του με βάση τον ψυχικά διαταραγμένο ήρωά του Κωνσταντίνο, ο οποίος ζει μέσα από φαντασιώσεις τις ζωές των άλλων. Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλος επιλέγει το φαντασιακό του ταξίδι να είναι στις παγωμένες στέπες της Ρωσίας, την εποχή του Ιβάν του Τρομερού, του Φιοντόρ Κωδωνοκρούστη, και ολοκληρώνεται με τη ζωή του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι.

«Αραγε το είδωλό μας αποτελεί πάντα το πιστό μας αντίγραφο; Μήπως υπάρχουν στιγμές που επαναστατεί με μορφασμούς και σκιρτήματα, κι εμείς απλώς πιστεύουμε πως είναι κάποιο σκέρτσο του καθρέφτη μας; Πόσες φορές κιοτέψαμε σαν το κοιτάξαμε στα μάτια και ρίξαμε το βλέμμα μας αλλού;» γράφει ο συγγραφέας.

Ο ήρωας του βιβλίου του, ο Κωνσταντίνος, συγγραφέας και αυτός επί χρόνια, έμαθε να βουτά την πένα του στο μελανοδοχείο των θεών και των δαιμόνων. Για όλους φαντάζει παρανοϊκός. Αυτός όμως αρνείται να κρίνει και να ερμηνεύσει τα συμβάντα της ζωής. Με ένα γερό μακροβούτι στα κατάβαθα της συνείδησής του, απολαμβάνει τον έρωτα, το πάθος, την περιπέτεια, τη γνώση και τα καμώματα της μοίρας. Μια νύχτα όμως απιστεί απέναντι στο είδωλό του και το εγκαταλείπει....

Ο πολυτάλαντος Γρηγόρης Χαλιακόπουλος, ο οποίος είναι και θεατρικός συγγραφέας αλλά και παραμυθάς παιδικών βιβλίων, έχει ως κεντρικό άξονα στα έργα του την ανθρώπινη διαδρομή, τον φόβο του θανάτου, τη διαμάχη θεοκρατικής και αντιθεοκρατικής αντίληψης, τον χλευασμό της ψευδοηθικής και της υποκρισίας και την ομορφιά της διαφορετικότητας.

Αυτό διαφαίνεται και στην τριλογία του «Η καρδιά του δότη», «Πέθανα… αλλά σας βλέπω» «Το ανάθεμα». Εξαιρετική ήταν και η πορεία του παραμυθιού του -υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο- «Το ταξίδι του Φερεϋντούν», για τον Ιρανό μετανάστη Φερεϊντούν Φαριάντ, που του έδωσε την ευκαιρία να επισκεφθεί πολλά σχολεία, δημόσια, ιδιωτικά, μεταναστών, μειονοτικά, Ρομά και δεύτερης ευκαιρίας, συνομιλώντας με 60.000 μαθητές για τη διαφορετικότητα, το μπούλινγκ και τη διαφορά δύναμης και εξουσίας.

ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ο Παπαδιαμάντης στην Αθήνα
Αν κάτι δεν αμφισβητείται πια, όπως έχει γίνει κατά καιρούς στο παρελθόν, και από σημαίνοντες μάλιστα κριτικούς και φιλολόγους, είναι το πρωτείο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μεταξύ όλων των Ελλήνων πεζογράφων.
Ο Παπαδιαμάντης στην Αθήνα
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Εφέντης, Γιαννιώτης, Εβραίος, Οθωμανός
Πρόκειται δίχως άλλο για μια ευδιάκριτη τάση στις εκδόσεις διεθνώς: ανασκάλεμα σε οικογενειακές αναμνήσεις και φωτογραφίες και ιστορική ή ιστοριοδιφική αναζήτηση που συχνά διευκολύνεται από τις δυνατότητες...
Εφέντης, Γιαννιώτης, Εβραίος, Οθωμανός
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Οι ελιγμοί μιας άπιαστης γραφής
Ο Παναγιώτης Κουσαθανάς απαθανατίζει την (παλιά) Μύκονο και τους κατοίκους της, και ο Κώστας Καβανόζης αποτυπώνει το ίχνος των φίλων και των συγγενών του μεταξύ ζωής και θανάτου.
Οι ελιγμοί μιας άπιαστης γραφής
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Τα αποστάγματα ενός ταξιδιού διαρκείας
Το «Εκεί», το ένατο βιβλίο του Γιώργου Βέη στην κατηγορία των ταξιδιωτικών μαρτυριών του, έρχεται να ενισχύσει ένα διακριτό πλέον συγγραφικό στίγμα του που, παράλληλα, κρινόμενο από αισθητική σκοπιά, είναι...
Τα αποστάγματα ενός ταξιδιού διαρκείας
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Το ανθρώπινο κέλυφος
Η Νοτιοκορεάτισσα Χαν Γκανγκ (Han Kang) έγραψε τη «Χορτοφάγο» από το χειμώνα του 2002 μέχρι το καλοκαίρι του 2005. Το έργο δημοσιεύθηκε στην πατρίδα της το 2007.
Το ανθρώπινο κέλυφος
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ποίηση και επιδημίες
Η επίγνωση της θνητότητας απαλύνεται αλλά δεν υπερβαίνεται ακόμα και από τους ανθρώπους που, χάρη στη συστηματική αναγνωστική ή και δημιουργική άσκησή τους στην ποίηση, οπλίζονται με την αντίληψη ζωής στην...
Ποίηση και επιδημίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας