• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.0°C / 34.6°C
    2 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.0°C / 30.3°C
    1 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    2 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 27.0°C
    3 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    50%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 25.4°C / 29.6°C
    4 BF
    28%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 26.4°C
    3 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.6°C / 28.1°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.1°C / 32.7°C
    2 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    47%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 29.4°C
    0 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.6°C / 30.7°C
    2 BF
    37%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 27.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 30.5°C
    0 BF
    45%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.9°C / 30.5°C
    3 BF
    26%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 30.8°C
    2 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.2°C / 34.8°C
    3 BF
    30%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    0 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.1°C / 30.7°C
    1 BF
    23%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    5 BF
    36%

Ο συγγραφέας Γρηγόρης Χαλιακόπουλος και το νέο του βιβλίο «Το χρώμα της απιστίας» 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το χρώμα της απιστίας»

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εναν παραπλανητικό τίτλο για το νέο του βιβλίο «Το χρώμα της απιστίας» επέλεξε ο συγγραφέας Γρηγόρης Χαλιακόπουλος, καθώς το μυθιστόρημά του ουδεμία σχέση έχει με την ερωτική απιστία, αλλά με την εγκατάλειψη του ανθρώπου από το είδωλό του, όταν δεν συνταυτίζονται ιδεολογικά, πολιτικά, κοινωνικά ή ακόμα και ερωτικά.

Ακόμα και στην αφιέρωση ο συγγραφέας επιλέγει να διαφοροποιηθεί, καθώς το βιβλίο του, που κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο «Καλειδοσκόπιο», το αφιερώνει «Στους αλλόφρονες, τους παρανοϊκούς, τους διαφορετικούς». Η έμπνευσή του προήλθε από τη δεκαετή έρευνά του στο Δρομοκαΐτειο Θεραπευτήριο, όπου μέσω των αρχείων του, εξηγεί ο ίδιος, είχε την τύχη να γνωρίσει τις πολλαπλές πτυχές διαφόρων προσωπικοτήτων που έζησαν εκεί τα παλαιότερα χρόνια, όπως ο Γεώργιος Βιζυηνός, ο Ρώμος Φιλύρας, ο Γεράσιμος Βώκος, ο Νικόλαος Δραγούμης και πολλοί άλλοι.

Η επαφή του στο εργοθεραπευτικό τμήμα με τους καλλιτέχνες του ψυχιατρείου τού πρόσφερε πλήθος εμπειριών, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μετά από χρόνια τη μυθοπλασία του με βάση τον ψυχικά διαταραγμένο ήρωά του Κωνσταντίνο, ο οποίος ζει μέσα από φαντασιώσεις τις ζωές των άλλων. Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλος επιλέγει το φαντασιακό του ταξίδι να είναι στις παγωμένες στέπες της Ρωσίας, την εποχή του Ιβάν του Τρομερού, του Φιοντόρ Κωδωνοκρούστη, και ολοκληρώνεται με τη ζωή του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι.

«Αραγε το είδωλό μας αποτελεί πάντα το πιστό μας αντίγραφο; Μήπως υπάρχουν στιγμές που επαναστατεί με μορφασμούς και σκιρτήματα, κι εμείς απλώς πιστεύουμε πως είναι κάποιο σκέρτσο του καθρέφτη μας; Πόσες φορές κιοτέψαμε σαν το κοιτάξαμε στα μάτια και ρίξαμε το βλέμμα μας αλλού;» γράφει ο συγγραφέας.

Ο ήρωας του βιβλίου του, ο Κωνσταντίνος, συγγραφέας και αυτός επί χρόνια, έμαθε να βουτά την πένα του στο μελανοδοχείο των θεών και των δαιμόνων. Για όλους φαντάζει παρανοϊκός. Αυτός όμως αρνείται να κρίνει και να ερμηνεύσει τα συμβάντα της ζωής. Με ένα γερό μακροβούτι στα κατάβαθα της συνείδησής του, απολαμβάνει τον έρωτα, το πάθος, την περιπέτεια, τη γνώση και τα καμώματα της μοίρας. Μια νύχτα όμως απιστεί απέναντι στο είδωλό του και το εγκαταλείπει....

Ο πολυτάλαντος Γρηγόρης Χαλιακόπουλος, ο οποίος είναι και θεατρικός συγγραφέας αλλά και παραμυθάς παιδικών βιβλίων, έχει ως κεντρικό άξονα στα έργα του την ανθρώπινη διαδρομή, τον φόβο του θανάτου, τη διαμάχη θεοκρατικής και αντιθεοκρατικής αντίληψης, τον χλευασμό της ψευδοηθικής και της υποκρισίας και την ομορφιά της διαφορετικότητας.

Αυτό διαφαίνεται και στην τριλογία του «Η καρδιά του δότη», «Πέθανα… αλλά σας βλέπω» «Το ανάθεμα». Εξαιρετική ήταν και η πορεία του παραμυθιού του -υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο- «Το ταξίδι του Φερεϋντούν», για τον Ιρανό μετανάστη Φερεϊντούν Φαριάντ, που του έδωσε την ευκαιρία να επισκεφθεί πολλά σχολεία, δημόσια, ιδιωτικά, μεταναστών, μειονοτικά, Ρομά και δεύτερης ευκαιρίας, συνομιλώντας με 60.000 μαθητές για τη διαφορετικότητα, το μπούλινγκ και τη διαφορά δύναμης και εξουσίας.

ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ξεφλουδίζοντας το πένθος και τη γραφή
Το βραβευμένο βιβλίο (Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας ΗΠΑ, 2018) της Σίγκριντ Νιούνεζ προκάλεσε κριτικές και συζητήσεις με τον θάνατο και το μελαγχολικό πένθος να είναι από τα βασικά θέματά του.
Ξεφλουδίζοντας το πένθος και τη γραφή
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ενας φιλόσοφος στη Μόσχα της επανάστασης
Το Ημερολόγιο Μόσχας είναι μια σημαντική αποτύπωση της Μόσχας των χρόνων μετά την επανάσταση και μια έκδοση που συνεισφέρει ιδιαίτερα στην κατανόηση κάποιων πλευρών του έργου του Μπένγιαμιν και της...
Ενας φιλόσοφος στη Μόσχα της επανάστασης
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Αυτοπροσωπογραφία σε δεύτερο πρόσωπο
Ο Εντουάρ Λεβέ, με ακαδημαϊκές σπουδές στα οικονομικά και αυτοδίδακτος στη φωτογραφία και τη ζωγραφική, αυτοκτόνησε στο Παρίσι στις 17 Οκτωβρίου του 2007, σε ηλικία σαράντα δύο ετών.
Αυτοπροσωπογραφία σε δεύτερο πρόσωπο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ονειρο μέσα στο όνειρο
Η θερινή διηγηματογραφική παράδοση του Ανοιχτού Βιβλίου συνεχίζει απρόσκοπτα, για ένατη συνεχή χρονιά, με ιστορίες που γράφουν αποκλειστικά για τους αναγνώστες της «Εφ.Συν.» συγγραφείς μιας ανοιχτής...
Ονειρο μέσα στο όνειρο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Από τη ρητορική στη λογοτεχνία
Ενα πανόραμα της πρώιμης και της μεσοβυζαντινής λογοτεχνικής θεωρίας και πρακτικής με επίκεντρο τις ημέρες και, κυρίως, τα έργα ενός πληθωρικού επαγγελματία διανοούμενου και παθιασμένου παιγνιώδη δημιουργού...
Από τη ρητορική στη λογοτεχνία
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Μνημειώνοντας τη φθορά
Η φωτογραφία αποτελεί το στίγμα, το φυσικό αποτύπωμα, τη νεκρική μάσκα του πραγματικού. Εχει χαρακτηριστεί τέχνη ελεγειακή, τέχνη του λυκόφωτος, καθώς οι φωτογραφίες ως memento mori και ως όργανο της μνήμης...
Μνημειώνοντας τη φθορά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας