Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο μεγάλος περίπατος του Ρίτσαρντ Λονγκ
ΚAFANTARIS FANIS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο μεγάλος περίπατος του Ρίτσαρντ Λονγκ

  • A-
  • A+
O διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης με την εικαστική του εγκατάσταση μας προσκαλεί σε μια βόλτα στο Ιερό Διονύσου Ελευθερέως, για να επανασυνδεθούμε με τη φύση και την Ιστορία

«ATHENS SLATE LINE» ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Εμπνέεται από τη φύση και τα οργανικά υλικά, αγαπάει τα γεωμετρικά σχήματα όπως τους κύκλους, τις γραμμές, τις σπείρες, κεντρικό ρόλο όμως στο έργο του έχει το βάδισμα. Ο Ρίτσαρντ Λονγκ, ο σπουδαίος Βρετανός καλλιτέχνης και εκπροσώπος της Land Art, που έχει πραγματοποιήσει αμέτρητους περιπάτους σε όλο τον κόσμο, μας προσκαλεί σε έναν ακόμα από σήμερα σ' ένα ιστορικό σημείο της Αθήνας, στον Περίπατο που οδηγεί στο Ιερό Διονύσου Ελευθερέως στη Νότια Κλιτύ της Ακρόπολης.

Τι καλύτερο λοιπόν, μακριά από το μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων και τον ανθρωπινο συνωστισμό, με άνετα παπούτσια να περπατήσει κανείς πάνω στο χώμα, κάτω από τα δέντρα, να πάρει μια ανάσα χωρίς... κορονοϊό και μια εικαστική βιταμίνη με το έργο του Ρίτσαρντ Λονγκ «Athens Slate Line». Το συγκεκριμένο έργο, που δημιουργήθηκε το 1984, αποτελείται από 280 μεμονωμένα κομμάτια σχιστόλιθου τα οποία συναρμολογούνται στο σχήμα μιας γραμμής. Το γραμμικό σχήμα του λειτουργεί σαν ένα μονοπάτι παραπέμποντας στη διαλογιστική φύση του βαδίσματος, ενώ η απλότητα της διάταξης αναφέρεται στη σημασία που δίνει στην ισορροπία και την αρμονία, τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση ο 75χρονος διεθνής δημιουργός, ο οποίος έχει κάνει εμβληματικά έργα σε δημόσιους χώρους και μεγάλες εκθέσεις σε μουσεία από την Οξφόρδη και το Αμστερνταμ ώς τη Νέα Υόρκη.

Η εικαστική εγκατάσταση παρουσιάζεται από τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, σε σύμπραξη με το υπουργείο Πολιτισμού στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός». Οπως σημειώνει η Ελένη Μπάνου, διευθύντρια Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών: «Στο ιερό του Διονύσου Ελευθερέως γεννήθηκε τον 6ο αι. π.Χ. το δράμα και το θέατρο, ελληνική επινόηση και δώρο στην πανανθρώπινη κοινότητα, με χαρακτηριστικά στοιχεία την αυτοσχέδια διονυσιακή τελετουργία, τον χορό και το θρησκευτικό άσμα προς τιμή του θεού της γονιμότητας, της αναγέννησης της φύσης και της έκστασης. Εδώ φιλοξενείται για πρώτη φορά το έργο Athens Slate Line του διάσημου Βρετανού Richard Long. Ενα έργο γραμμικό που σηματοδοτεί ως μονοπάτι, τη διαλογιστική φύση του περιπατητή, τη βιωματική εμπειρία της φύσης, τη διαδραστική σχέση σωματικού μόχθου και ιδέας. Στον σύγχρονο κόσμο του 21ου αιώνα με τους γρήγορους ρυθμούς, ο Long καλεί, μέσα από το "μοναχικό μονοπάτι" της ψυχικής και πνευματικής ενατένισης, να στραφεί ο επισκέπτης ως "διονυσιακός μύστης" πίσω στη μυθολογία και στη γενεσιουργό δύναμη της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία φύτρωσε το κορυφαίο δημιούργημα του θεάτρου».

Σύμφωνα με την Ελίνα Κουντούρη, τη διευθύντρια του ΝΕΟΝ, η οποία επιμελείται την έκθεση: «Οι περίπατοι του Long αποτελούν έκφραση της ανθρώπινης σχέσης με τη φύση, ξεκινούν από την πρώιμη λειτουργία του ανθρώπου να βαδίζει». Η συγκεκριμένη εγκατάσταση στην Αθήνα «είναι μια σύζευξη τέχνης και ζωής που καταγράφει την εφήμερη σχέση ανάμεσα στη φύση, τα υλικά, τον χρόνο, την απόσταση, την τοπογεωγραφία. Συνδέει το τοπίο με το παρόν με το παρελθόν και τους διαχρονικούς περιπατητές, ενσωματώνοντας μια προσωπική, βιωματική και απελευθερωτική εμπειρία».

Info: Από 21 Ιουλίου ώς 30 Σεπτεμβρίου. Καθημερινά 8.00 - 20.00. Είσοδος ελεύθερη Δευτέρα, Τετάρτη & Παρασκευή, 19.00-19.45. Είναι απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο https://digitalculture.gov.gr/2020/05/ekthesi-tou-glipti-richard-long-sto-theatro-dionisou/

ΠΑ.Σ.


 

ART - ΝΕΑ
Η πανσέληνος του Δεκαπενταύγουστου
Το πιο λαμπερό καλοκαιρινό φεγγάρι, η πανσέληνος του Αυγούστου, φωτίζει μία ακόμη χρονιά, μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, σε όλη την Ελλάδα.
Η πανσέληνος του Δεκαπενταύγουστου
ART - ΝΕΑ
Η Πειραιώς 260 ξαναζωντανεύει
Eρχεται ο Κρίστοφερ Ρούπινγκ, το πιο hot όνομα του γερμανικού θεάτρου, για ένα εργαστήριο γύρω από τον Μπρεχτ. Το Φεστιβάλ Αθηνών σχεδίασε το πρωτοπόρο πρόγραμμα Open Plan για καλλιτέχνες και κοινό, πρώτη φορά...
Η Πειραιώς 260 ξαναζωντανεύει
ART - ΝΕΑ
Συναυλίες και παραστάσεις, το «εύκολο θύμα»
Ο καλλιτεχνικός χώρος και όσοι εργάζονται σ’ αυτόν είναι ως γνωστόν τα κατ’ εξοχήν θύματα της πανδημίας. Οι εκδηλώσεις του καλοκαιριού έγιναν κουτσά-στραβά και η χειμερινή σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει την ίδια...
Συναυλίες και παραστάσεις, το «εύκολο θύμα»
ART - ΝΕΑ
Πειραιάς: Στήριξη ΣΥΡΙΖΑ στους ανθρώπους του πολιτισμού
«Οι άνθρωποι του πολιτισμού δεν είναι αόρατοι» έγραφε το γιγαντο-πανό που αναρτήθηκε στο δημοτικό θέατρο Πειραιά από τον ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Πειραιά, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο την έμπρακτη στήριξή...
Πειραιάς: Στήριξη ΣΥΡΙΖΑ στους ανθρώπους του πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Μικρές απώλειες;
Με νέα αυστηρά μέτρα θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Μικρές απώλειες;
ART - ΝΕΑ
Καλλιτεχνικές μάσκες για καλό σκοπό
Οι Waterbags, το ελληνικό brand επιστρέφουν με μία ειδική έκδοση, τις Watermasks. Η ανάγκη για μάσκες έγινε έμπνευση και έτσι δημιουργήθηκαν οι Watermasks, απαραίτητες για την αντιμετώπιση του κορονοιού.
Καλλιτεχνικές μάσκες για καλό σκοπό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας