Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέθανε η ηθοποιός Τιτίκα Νικηφοράκη
Ως Μπλανς Ντιμπουά στο «Λεωφορείον ο Πόθος» 

Πέθανε η ηθοποιός Τιτίκα Νικηφοράκη

  • A-
  • A+

Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο για τον θάνατο της σπουδαίας ηθοποιός και μεγάλης δασκάλας του θεάτρου, Τιτίκας Νικηφοράκη, η οποία άφησε χθες βράδυ την τελευταία της πνοή πλήρης ημερών.

Πρωτοεμφανίστηκε ως ηθοποιός στο Εθνικό Θέατρο το 1935, στον «Πέερ Γκυντ» του Ερρίκου Ίψεν. Υπήρξε σύζυγος του θιασάρχη Νίκου Χατζίσκου, με τον οποίο ίδρυσαν το θέατρο «Κάβα», καθώς και άλλες σκηνές, πρωτοποριακές για την εποχή τους.

Σε συλλυπητήριο μήνυμά της η υπουργός Πολιτισμού τόνισε ότι η συμβολή της Νικηφοράκη στο ελληνικό θέατρο είναι ανεκτίμητη, όπως και ότι «εξακολούθησε να είναι ένα πνεύμα ζωηρό, ανήσυχο, δημιουργικό, η αγαπημένη δασκάλα εκατοντάδων μαθητών του Εθνικού Θεάτρου, που ξεχώριζαν την προοδευτική διδασκαλία της και την περιέβαλλαν με αγάπη μέχρι το τέλος»

«Δίδαξε τα κλασικά έργα, αλλά και δραματοποιημένα τα κείμενα του Παπαδιαμάντη, του Ροΐδη, του Μακρυγιάννη, εισάγοντας νέες μεθόδους διδασκαλίας» προσθέτει η Λίνα Μενδώνη.

Η διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών, Κατερίνα Ευαγγελάτου, έγραψε σε ανάρτησή της στο facebook ότι η «Τιτίκα Νικηφοράκη έφυγε απόψε από τη ζωή σε ηλικία 107 ετών. Είχε πλήρη διαύγεια ως το τέλος. Το αστραποβόλο πνεύμα της, το σπάνιο ταλέντο της -ηθοποιός μοναδική, μεταφράστρια, ποιήτρια, δασκάλα ηθοποιών στη Δραματική Σχολή του Εθνικού για περισσότερα από 20 χρόνια-, η παιδική της περιέργεια, το σαρκαστικό της χιούμορ θα μείνουν χαραγμένα για πάντα στην καρδιά μας.

»Ήταν μια σπάνια, εξαιρετική προσωπικότητα, μια αγωνίστρια της Τέχνης πολύ μπροστά από την εποχή της. “Σε τι δουλεύεις αυτή την εποχή”, με ρωτούσε συνεχώς, μέχρι πριν από λίγο καιρό. Της έλεγα τον τίτλο του έργου και αμέσως αναφωνούσε, “Να μου το φέρεις να το διαβάσω” ή “Θέλω να διαβάσω αυτήν τη νέα μετάφραση, θέλω να μου πεις τι πράγματα ανακαλύπτετε στην πρόβα”».

Η σκηνοθέτις καταλήγει λέγοντας ότι οι συζητήσεις τους ήταν «πάντοτε αποκαλυπτικές. Θαύμαζα βαθιά την ακαταπόνητη δύναμη του νου της, τη διεισδυτική ματιά της. Ήταν μια συναρπαστική συνομιλήτρια. Αντίο αγαπημένη μου Τιτίκα… Στο Φως, στο Φως…».

 

ART - ΝΕΑ
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα
Μια ξεχωριστή έκθεση για την ιστορία και τον πολιτισμό των νομάδων του Καζακστάν, από την προϊστορική περίοδο ώς τις μέρες μας παρουσιάζεται με καινοτόμα μουσειολογική αντίληψη στο Επιγραφικό Μουσείο.
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα
ART - ΝΕΑ
Επεκτείνοντας την πραγματικότητα στο νέο Ψηφιακό Πλανητάριο
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, Athens Digital Arts Festival, διοργανώνει την νέα Art, Science & Technology Έκθεση,   Extending Reality | CoExistence: Art Science, Technology, στο Ίδρυμα...
Επεκτείνοντας την πραγματικότητα στο νέο Ψηφιακό Πλανητάριο
ART - ΝΕΑ
Από τις 10 Νοεμβρίου ανοιχτή στο κοινό η ιστορία του Αρχαίας Ευρωπού
Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου εγκαινιάζεται το νεοσύστατο Κέντρο Ενημέρωσης Αρχαίας Ευρωπού και του αρχαιολογικού χώρου. Η Αρχαία Ευρωπός ήταν η γενέτειρα του Σέλευκου Α' του Νικάτορα, από τις σπουδαιότερες...
Από τις 10 Νοεμβρίου ανοιχτή στο κοινό η ιστορία του Αρχαίας Ευρωπού
ART - ΝΕΑ
Εταιρεία πληροφορικής μηνύει υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού
Εκπτωτη είχε κηρυχθεί με υπουργική απόφαση τον Σεπτέμβριο του 2018 η «ΑΪΝΟΟΥΧΑΟΥ» καθώς δεν είχε παραδώσει το έργο της ψηφιοποίησης των κινητών μνημείων. Εναν χρόνο μετά, στρέφεται κατά της Επιτροπής Παραλαβής...
Εταιρεία πληροφορικής μηνύει υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
«Το Βρετανικό Μουσείο είναι ο μεγαλύτερος κλεπταποδόχος πολιτιστικών αγαθών στον κόσμο και τα περισσότερα από τα λεηλατημένα έργα που κατέχει δεν βρίσκονται σε δημόσια θέα», λέει ο δικηγόρος Τζέφρι Ρόμπερτσον.
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
ART - ΝΕΑ
Νύχτες με «Αιδώ»
Το δια-καλλιτεχνικό φεστιβάλ Open Nights παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα στο Βοοze Cooperativa, έχει θέμα την «Αιδώ» και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ομαδική εικαστική και φωτογραφική έκθεση,...
Νύχτες με «Αιδώ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας