Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν μηνύονται Ιστορία και μνήμη
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν μηνύονται Ιστορία και μνήμη

  • A-
  • A+

Μηνύθηκαν από συγγενείς (αγωγή). Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απεφάνθη… εν αναμονή κρίσεως από το Συμβούλιο της Επικρατείας («Οταν η Δικαιοσύνη “νίπτει τας χείρας”», «Εφ.Συν.», 4/10/19). Ομως την Τρίτη, το ΣτΕ που επιλήφθηκε… έκρινε εαυτό αναρμόδιο («Αναρμόδιο το ΣτΕ για τη μετονομασία», «Εφ.Συν.», 12/2/20) και (πιθανότατα) η υπόθεση θα παραπεμφθεί… κατ’ αρμοδιότητα στο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης· σε δουλειά να βρίσκονται οι εναγόμενοι…

Που τι έκαναν και τους τραβολογάνε (οι συγγενείς θανόντος…) στα δικαστήρια; Επέδωσαν επιστολή στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Με την οποία ζητούσαν αποκαθήλωση πινακίδας δρόμου της Θεσσαλονίκης, διά της οποίας η χούντα τίμησε τον επί Κατοχής φρούραρχο Θεσσαλονίκης και γενικό διοικητή Μακεδονίας, και, μετέπειτα, μάρτυρα υπεράσπισης στην (πολύκροτη· έτσι λέγονται αυτά…) δίκη του Μαξ Μέρτεν, ναζί διοικητή Θεσσαλονίκης, υπεύθυνου της εξόντωσης (50.000 άνθρωποι!) του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης, Αθανάσιο Χρυσοχόου. Το τότε δημοτικό συμβούλιο εξέτασε τα επιχειρήματα και τα πειστήρια των επιστολογράφων, τα έκρινε βάσιμα, αποκαθήλωσε την πινακίδα και μετονόμασε τον δρόμο σε Αλμπέρτου Ναρ, λογοτέχνη, εμβληματικής προσωπικότητας της εβραϊκής κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Οι απόγονοι του Χρυσοχόου θεώρησαν υπαίτιους της αποκαθήλωσης και ενήγαγαν τους εναντίον της χούντας αντιστασιακούς και γνωστές προσωπικότητες της Θεσσαλονίκης: Τριαντάφυλλο Μηταφίδη, Σπύρο Σακέττα (τους γνωρίζω προσωπικά και μπορούν να… εγγυηθούν για μένα!) και Αλέκο Γρίμπα (μόλις τον γνώρισα, από το αυτοβιογραφικό του «Αναμνήσεις – 65 Χρόνια Αριστερά», που μόλις διάβασα, γραμμένο με αγωνιστικό πάθος και πικρό χιούμορ!).

Εντελώς συμπτωματικά, ίδια μέρα με κάθοδο των τριών στην Αθήνα για το ΣτΕ, ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμμένος, να δει πού σκάλωσε η υπόθεση (του την έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός) με το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Δεν διακινδύνευσε καμία πρόβλεψη. Αιτιολόγησε δε με το… αμίμητο: «Δεν θέλω να το κάνω σαν το Ελληνικό…». Εννοήσαμε!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μετρό (Θεσσαλονίκης) άριστον ως ιδιωτικόν
Μήπως λέω όλη η βαβούρα για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, η διακοπή των εργασιών και τα ήξεις-αφήξεις έγιναν για την προίκα του γαμπρού, για να μη μας μείνει η Νύμφη στο ράφι;
Μετρό (Θεσσαλονίκης) άριστον ως ιδιωτικόν
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Βυζαντινά και βυζαντινισμοί στο μετρό Θεσσαλονίκης
Οχι πως οι προηγούμενοι δεν προσπάθησαν να «τακιμιάσουν» με εργολάβους. Αλλά ετούτοι εδώ, οι Αδώνιδες και λοιποί «αναπτυξιακοί», του πρωθυπουργού «χοροστατούντος», σαν να παραμπήκαν φουριόζοι στο κατάστημα.
Βυζαντινά και βυζαντινισμοί στο μετρό Θεσσαλονίκης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…
Πώς μπορείς αλήθεια, μεταξύ μουσικών, να ξεχωρίσεις αυτούς «του δρόμου» –κατάλληλοι να παίζουν μόνο στο ύπαιθρο ή στα βαγόνια του Ηλεκτρικού–, τους πλανόδιους, από τους άλλους… και πώς να τους πεις; «της...
Μουσικοί του δρόμου και της αίθουσας…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Νεκροί που σκαρφαλώνουν από τάφους
«Κατά την αποχώρησή τους, περίπου στις 11 το βράδυ, οι φασίστες επιτέθηκαν και σε καφετέριες στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης, φωνάζοντας “Μαζέψτε τα, θα...
Νεκροί που σκαρφαλώνουν από τάφους
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Το καζάνι βράζει, αλλά τι περιέχει;
«Παραλήρημα “μακεδονομάχων” και τεντωμένα νεύρα» επιγράφεται, στη χθεσινή «Εφ.Συν.», το ρεπορτάζ του Απόστολου Λυκεσά για το συλλαλητήριο εναντίον της συμφωνίας των Πρεσπών, που γίνεται αύριο στη Θεσσαλονίκη,...
Το καζάνι βράζει, αλλά τι περιέχει;
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Το ένα πνεύμα άγιο, το άλλο ασθενές
Τριήμερο αργίας του Αγίου Πνεύματος, του εμφανισθέντος εν είδει περιστεράς. Καθώς το άλλο πνεύμα, απ’ ό,τι φαίνεται, αργεί μονίμως και μάλλον ομοιάζει με μπούφο. Είναι δε και ασθενές, που θα πει ότι είναι...
Το ένα πνεύμα άγιο, το άλλο ασθενές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας