Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Των πεζοδρομίων κατειλημμένων ημείς άδομεν
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Των πεζοδρομίων κατειλημμένων ημείς άδομεν

  • A-
  • A+

Είδα στην «Εφ.Συν.» της Δευτέρας τα μαντάτα από τη Δημοτική Αστυνομία της Αθήνας για το πώς και πού παρκάρανε οι (Αθηναίοι) παραβάτες οδηγοί το 2018, όπως τα παρουσιάζει ο Στέργιος Ζιαμπάκας: «Οι Αθηναίοι οδηγοί αρχίζουν να συμμορφώνονται».

Η «συμμόρφωση» βέβαια αφορά μόνο τον περιορισμό στάθμευσης στις ράμπες αναπήρων (ΑμεΑ). Ολα τα άλλα παρκαρίσματα –τουλάχιστον βάσει των ενδεικτικών προστίμων– εμφανίζουν ανοδική και επεκτατική τάση των (Αθηναίων) οδηγών να «αναρριχώνται» επί πεζοδρόμων, πεζοδρομίων, να διπλοπαρκάρουν και εν γένει να τηρούν ευλαβώς όλες τις προδιαγραφές που στοιχειοθετούν την κατηγορία της «αντικοινωνικής στάθμευσης».

Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει «ακαδημαϊκά» για προϋποθέσεις, ενέργειες είτε παραλείψεις, πολιτείας είτε δημοτικών αρχών, που ωθούν σε παραβατικές συμπεριφορές, όπως π.χ. η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Ομως έτσι αδικούνται ασφαλώς όσοι οδηγοί προσέχουν πώς και πού παρκάρουν και δεν ανεβάζουν τους δείκτες «αντικοινωνικής στάθμευσης». Βέβαια, αφαιρέθηκαν πινακίδες, επιβλήθηκαν πρόστιμα κ.λπ. Μόνο που ούτε το ένα μήτε το άλλο (σε κανένα δοκίμιο κοινωνιολογίας δεν αναφέρεται ότι…) επιδρά στην «αντικοινωνική συμπεριφορά». Ή το ’χεις ή δεν το ’χεις που λέμε.

Για να αλλάξουμε κουβέντα, μια και βαδίζουμε προς εκλογές (γενικά…) πλησίστιοι και έμπλεοι αισιοδοξίας: Εφαγα τα λυσσακά μου, τον προηγούμενο μήνα, όχι στο Ρίτσμοντ, που είναι στο κάτω κάτω πόλη περίπου εξοχική, αλλά στο Μανχάταν και στο Σικάγο, να βρω ένα αυτοκίνητο, όχι παρκαρισμένο σε πεζοδρόμιο ή πεζόδρομο (κάτι το αδιανόητο!), αλλά απλώς παρκαρισμένο κάπου που να εμποδίζει. Τα έλεγα σε φίλο που έζησε στις ΗΠΑ. «Μα τι πας και συγκρίνεις!» με… εμέμφθη!

Ενδεικτικά μόνο· το μέτρησα με βήματα: στην Μπροντγουέι, από τις φαρδύτερες λεωφόρους της Νέας Υόρκης, το φάρδος είναι το άθροισμα φάρδους των πεζοδρομίων της. Μόνον πεζοί!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κάτι υπόλοιπα από τον Λυκαβηττό
Ταξιδεύουν οι λέξεις, ενίοτε και διασταυρώνονται. Είπα εντέλει το χρονογράφημα (της Παρασκευής) για τον Λυκαβηττό να το κάνω μόνο με δικές μου «δυνάμεις». Να μην καταφύγω σε «πηγές», εξακριβώσεις κ.λπ., που...
Κάτι υπόλοιπα από τον Λυκαβηττό
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μια βόλτα στον Λυκαβηττό από καθήκον…
Ενας Λυκαβηττός, να τον περπατάς και να ευχαριστιέσαι καθαριότητα και φροντίδα. Ακόμα και η τάφρος, που πριν από τρία χρόνια είχε πλημμυρίσει προκαλώντας ζημιές σε παρόδια υπόγεια, ήταν καθαρισμένη, με όλα τα...
Μια βόλτα στον Λυκαβηττό από καθήκον…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αυτόπτης μάρτυρας σε καβγά που δεν έγινε
Αυτόπτης μάρτυρας παραλίγο τροχαίου: μαύρο μεγάλο βαν (φταίχτης), μηχανάκι (αθώος, παραλίγο θύμα). Ο εμφανώς παραβάτης –πιο παραβάτης δεν γινόταν: αναστροφή με απαγορευτική πινακίδα εξόφθαλμη!– πήγαινε να βγει...
Αυτόπτης μάρτυρας σε καβγά που δεν έγινε
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Τα αγάλματα λυγίζουν και αφηγούνται
Το είδα το Σάββατο, στη συμβολή Ολγας και Αμαλίας. Εφιππος ανδριάντας, ορειχάλκινος σε ψηλό βάθρο, επίσης ορειχάλκινο. Πλησίασα με απορία. Είδα στο βάθρο, αν και δεν χρειάστηκε, ήταν φως-φανάρι: ΜΕΓΑΣ...
Τα αγάλματα λυγίζουν και αφηγούνται
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αδιαφορία και του δήμαρχου και του κλητήρα…
Ενας ανοιχτός χώρος, που είχε διαμορφωθεί πριν από χρόνια, καμιά δεκαριά, σε πάρκο χρήσης περιοίκων τώρα χορτάριασε και πάει να ξεραθεί. Σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Αθήνας. Παραμονές δημοτικών...
Αδιαφορία και του δήμαρχου και του κλητήρα…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Τα ελάχιστα που δεν είναι ελάχιστα
Είπα ν’ αφήσω τους πολιτικούς να «κουτελώνονται» –μια χαρά άλλωστε τα καταφέρνουν και χωρίς εμένα– και να πιαστώ με τα μικρά, τα καθημερινά, και να λέμε πότε πότε: ευτυχώς που υπάρχουν και αυτά, για να λέμε...
Τα ελάχιστα που δεν είναι ελάχιστα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας