• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.6°C / 14.5°C
    1 BF
    92%
  • Θεσσαλονίκη
    Ομίχλη
    11°C 8.6°C / 12.2°C
    0 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 14.5°C
    2 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 5.3°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 12.9°C
    1 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 12.3°C
    1 BF
    89%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.1°C / 6.8°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.2°C / 12.6°C
    1 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 18.1°C
    1 BF
    80%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.9°C
    4 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.4°C / 18.5°C
    6 BF
    94%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 13.6°C
    1 BF
    84%
  • Κεφαλονιά
    Θύελλα
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    7°C 5.5°C / 6.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    80%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    0 BF
    93%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 14.8°C
    0 BF
    95%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.3°C / 11.0°C
    1 BF
    97%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.7°C / 13.1°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    0 BF
    85%
Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αξιολόγηση και η πτώχευση της εκπαίδευσης στη Μ. Βρετανία

  • A-
  • A+
Τι έχει συμβεί εκεί όπου βασιλεύουν οι δείκτες που τόσο αγαπά το υπουργείο Παιδείας.

Το Εθνικό Εκπαιδευτικό Συνδικάτο στην Αγγλία και την Ουαλία έστειλε τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου επιστολή αλληλεγγύης στους Ελληνες εκπαιδευτικούς, επικροτώντας τις κινητοποιήσεις εναντίον της αξιολόγησης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Στην επιστολή του το Εθνικό Εκπαιδευτικό Συνδικάτο σημειώνει ότι έχει μακρά και πικρή εμπειρία από το είδος των αντιεκπαιδευτικών μέτρων «στα οποία αντιδράτε με τη σημερινή σας απεργία. (...)

Το δρακόντειο σύστημα της βαθμολόγησης και των πινάκων κατάταξης που επιβάλλεται εδώ από αυτό που ονομάζεται Ofsted (και στην Ουαλία ESTYN) -ένα σύστημα αστυνόμευσης των εκπαιδευτικών- έχει αποβεί επιζήμιο για την εκπαίδευση των παιδιών μας, για την επαγγελματική μας αυτονομία και για την εκπαίδευση ως δημόσιο αγαθό και συλλογικό δικαίωμα». Και συνεχίζει: «Σας συγχαίρουμε που πήρατε θέση πριν αυτή η ζημιά γίνει στην ελληνική εκπαίδευση, όπως έγινε στην Αγγλία και την Ουαλία. Και σας ευχόμαστε τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία».

Στη Μ. Βρετανία οι εκπαιδευτικοί είναι πια είδος υπό εξαφάνιση και οργανώνονται διαφημιστικές καμπάνιες για προσέλκυση υποψηφίων! Εκεί όπου βασιλεύουν χρόνια τώρα οι δείκτες ποιότητας, η «αξιοκρατία» και η αξιολόγηση. Εκεί όπου κάθε πτυχή της σχολικής ζωής είναι μετρήσιμη και ελεγχόμενη. Παλιότερο ρεπορτάζ από την εφημερίδα Guardian ανέλυε τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών στην Αγγλία, πολλοί εκ των οποίων εξαναγκάζονται σε παραίτηση, με τέτοιο ρυθμό που τα κενά στα σχολεία είναι περισσότερα από ποτέ.

Αυτά, σε μια πανίσχυρη οικονομικά χώρα, όπου η εκπαίδευση έχει πάψει να αποτελεί ευθύνη του κεντρικού κράτους. Τα σχολεία έχουν γίνει «αυτοδύναμα» και λειτουργούν επίσημα ως επιχειρήσεις με μειωμένη χρηματοδότηση (μέσω της αξιολόγησης) και καταθέτουν προϋπολογισμούς με σκοπό να πιάσουν τους οικονομικούς και όχι τους μαθησιακούς στόχους, όπως θα ήταν το σωστό με βάση τις ανάγκες των μαθητών τους. Ετσι, τα σχολεία έχουν κατηγοριοποιηθεί σε «καλά» και «κακά», αναλόγως των οικονομικών τους, με αποτέλεσμα τα λεγόμενα «κακά» να έχουν τις χειρότερες εργασιακές και μαθησιακές συνθήκες.

Επειδή όλα τα παραπάνω είναι στις κατευθύνσεις και τους στόχους του ελληνικού υπουργείου Παιδείας με την προώθηση της αξιολόγησης μέσω του Ν. 4823/2021, ας διαβάσουμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική επιστολή ενός -συνταξιούχου πλέον- Βρετανού εκπαιδευτικού που εργάστηκε στην εκπαίδευση της χώρας του 40 χρόνια. Την επιστολή είχε δημοσιεύσει και πάλι η εφημερίδα Τhe Guardian πριν από λίγα χρόνια.

Στο άρθρο του ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός δείχνει τη μεγάλη απογοήτευση και την ανησυχία του για τις επιπτώσεις που έχει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές το σύστημα αξιολόγησης και μέτρησης των επιδόσεων που από τον ίδιο καταλαβαίνουμε ότι είναι αμείλικτο. Επιπτώσεις που επεκτείνονται στις σχέσεις μεταξύ τους, αλλά και στο πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο του σχολείου οι μαθητές.

«Εγκατέλειψα το σχολείο μου με αισθήματα θλίψης. Τα τελευταία χρόνια διαπίστωσα μια υπονόμευση για το τι είναι ουσιαστικά ένα σχολείο, μια κοινότητα.

Τα παιδιά (και το προσωπικό) μετριούνται και αξιολογούνται σε βάρος της ανθρώπινης υπόστασής τους. Κατά τα τελευταία χρόνια διδασκαλίας μου κάποιοι εξαιρετικοί, ταλαντούχοι, χαρισματικοί εκπαιδευτικοί εξαφανίστηκαν. Ποιος μπορεί να το αντέξει αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα; Οι καθηγητές είναι εξαντλημένοι από αυτή τη διαδικασία της διαχείρισης των επιδόσεων. Από την άλλη, η παρακολούθηση και διαχείριση της απόδοσης δεν είναι πάντα μια ακριβής επιστήμη, δεν δείχνει την πραγματικότητα για τον εκπαιδευτικό.

Στη δεκαετία του 1970 υπήρχε ένα αίσθημα κοινότητας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Σήμερα οποιαδήποτε περιοχή αδυναμίας ή αποτυχίας του σχολείου μπαίνει στο στόχαστρο. Αυτό ισχύει τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Θέλω τα σχολεία να γίνουν όπως ήταν όταν άρχισα την καριέρα μου: προσωποκεντρικά, χωρίς αποκλεισμούς σχολείων, χωρίς μετρήσεις επιδόσεων, διότι αν συνεχίσουμε έτσι θα έρθει η εκπαιδευτική πτώχευση, που δεν είναι κάτι που τα παιδιά μας χρειάζονται ή αξίζουν».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
Άμεση ήταν η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος. Σήμερα διοργανώνεται πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλες τις πόλεις της χώρας.
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!
Το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές.
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
Μια ματιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος να ρίξει κανείς εύκολα μπορεί να καταλάβει ποιος θα γελάσει τελευταίος. Εύκολα μπορεί να μάθει που βρέθηκαν όλοι αυτοί που προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τους...
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση
Η συντριπτική πλειονότητα των συλλόγων διδασκόντων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δήλωσαν απεργία-αποχή στην αξιολόγηση-λαιμητόμο που θέλει να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ.
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε οτι το κυβερνητικό πλάνο περιλαμβάνει, «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και των Πανεπιστημίων, αξιολόγηση και σύνδεσή τους με τη χρηματοδότηση.
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας