• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.1°C / 11.9°C
    1 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.8°C / 6.9°C
    4 BF
    60%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.2°C
    2 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    3 BF
    80%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 3.7°C / 6.2°C
    2 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C 0.4°C / 1.7°C
    3 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 9.6°C
    1 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Θύελλα
    12°C 11.5°C / 12.8°C
    3 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 14.6°C
    3 BF
    87%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    6 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    6 BF
    66%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.5°C / 6.9°C
    4 BF
    53%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.1°C / 7.8°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    3 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 12.1°C
    2 BF
    85%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 6.6°C
    2 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 3.9°C / 7.2°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    2 BF
    87%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παγίδα στην καταραμένη κοιλάδα

  • A-
  • A+

Αν το ζητούμενο στην ταινία του Jodie Copelan ήταν να εφαρμοστεί το «δόγμα Χίτσκοκ» σε μια ταινία γουέστερν, το «Ambush at Cimarron pass» μπορεί τότε να περηφανεύεται ότι είναι ο απόλυτα επιτυχημένος εκπρόσωπος αυτού του σινε-πειράματος! Ρουφάει αχόρταγα σασπένς και εκπνέει αγωνία. Μια απλή –όπως ισχύει σχεδόν πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις– ιδέα, μεταμορφώνεται σε έναν λαβύρινθο υποθέσεων, με διαρκείς ανατροπές. Ενας ιδανικός εφιάλτης για τις φιγούρες των πρωταγωνιστών του, που ζουν κάθε του κεφάλαιο αγγίζοντας τα όριά τους, σε κάθε επίπεδο.

Ο Copelan, έχοντας συνεισφέρει πολλά στα sci fi φιλμ, με χιλιάδες ώρες στα τηλεοπτικά στούντιο, επιχείρησε δύο φορές σε διάστημα ισάριθμων ετών, να «πειράξει» και το γουέστερν. Και στις δύο περιπτώσεις, εστίασε στους Ινδιάνους Απάτσι, από διαφορετική οπτική στην κάθε μια. Το 1957 έκανε το «Apache warrior» και, έναν χρόνο μετά, το «Ambush at Cimarron pass».

Το άστρο του Clint Eastwood αρχίζει ουσιαστικά να λάμπει από αυτό εδώ το φιλμ, όπου στα 28 του χρόνια, παίρνει την πρώτη του μεγάλη ευκαιρία μπροστά από τις κάμερες. Παρά το γεγονός της απειρίας του, ο Eastwood βγάζει χαρακτήρα και προσωπικό ύφος, στοιχεία που λίγα χρόνια αργότερα απογείωσαν κυριολεκτικά τις κινηματογραφικές του μετοχές, για να γεννηθεί έτσι ακόμη ένας σινε-θρύλος. Κοφτές ατάκες, παθιασμένες αντιδράσεις, αυθόρμητες, χαρακτηριστικός τρόπος ομιλίας «σκληρού», βλέμμα-ξυράφι.

Το αγωνιώδες αυτό κρυφτούλι με τον θάνατο, κρυμμένο καλά στις σκιές κάθε βράχου, στον κορμό κάθε δέντρου, ζωντανεύει ακόμη και τα άψυχα αντικείμενα, όπως και την τραχιά επιφάνεια της ίδιας της ερήμου, οδηγώντας τα βήματα των ανυποψίαστων θυμάτων σε μοιραίες παγίδες. Τα κίνητρα του καθενός ωθούν την αταίριαστη συντροφιά όλο και πιο βαθιά στο άγνωστο, καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες επιβίωσης. Αλλοτε το σχοινί που δένει τις μοίρες όλων δείχνει να λασκάρει, δίνοντας πολύτιμο χρόνο για σκέψη και ξεκούραση, κι άλλοτε τραβιέται απότομα, σφίγγοντας σαν θηλιά πάνω τους, μετατρέποντας τα πάντα γύρω σε άβυσσο άγχους. Το ένα μετά το άλλο, χάνονται τα πιόνια από τη σκακιέρα, αφήνοντας στη θέση τους κόκκους φόβου… Οι Απάτσι φαντάζουν σαν τον μεγάλο αντίπαλο, που με στρατηγική προσφέρει μέτρα, επιδιώκοντας έτσι να κουράσει τους συνταξιδιώτες. Ομως, ουσιαστικά, όλοι κυνηγούν τα προσωπικά τους φαντάσματα και, από αυτά επιζητούν τη ρεβάνς…

Μου έχουν μείνει αποτυπωμένες σκηνές του φιλμ και, τώρα που μου δόθηκε η ευκαιρία να το δω ξανά, ήταν σαν να άνοιγε τις πόρτες της μια χρονομηχανή και να με γύριζε πίσω στα 12 μου χρόνια, εκείνο το συννεφιασμένο, χειμωνιάτικο απόγευμα… Τόσο η μουσική όσο και ο κινηματογράφος έχουν αυτή τη μαγεία, να διασχίζουν τον χρόνο με απίστευτα μεγάλες δρασκελιές, προσφέροντας ταξίδια στους ενδιαφερόμενους (μετ’ επιστροφής φυσικά).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στις πίστες των 60s
Θρυλικό road movie του Monte Hellman, με το οποίο πέρασε στη σινε-αιωνιότητα. Το «2 Lane Blacktop», σε αντίθεση με πολλά φιλμ χαμηλού προϋπολογισμού, δεν περίμενε δεκαετίες για να αναγνωριστεί από τους...
Στις πίστες των 60s
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ολα είναι δράση!
Αν αργά το βράδυ κάνετε ζάπινγκ στα κανάλια, θα διαπιστώσετε ότι όλες σχεδόν οι ταινίες που προβάλλονται είναι ταινίες δράσης. Δεν προλαβαίνεις να μετράς πτώματα, συγκρούσεις κάθε είδους, καταδιώξεις και...
Ολα είναι δράση!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Tenet ή… η τρέλα του μεγαλείου!
Υπάρχουν σκηνοθέτες που αφήνουν τη δουλειά τους να μιλήσει γι’ αυτούς χωρίς να πασχίζουν να επιδείξουν σε κάθε πλάνο τις αρετές τους. Υπάρχουν και οι άλλοι, εκείνοι που θέλουν να δείχνουν με κάθε τρόπο πόσο...
Tenet ή… η τρέλα του μεγαλείου!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
Η ταινία του Λούμετ «Ο ενεχυροδανειστής» είναι μια σύγχρονη τραγωδία. Πρέπει να δούμε την ταινία στον τρόπο που συγκροτείται κινηματογραφικά και στον τρόπο που εντάσσεται στο κίνημα του μοντέρνου...
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «ελαφοκυνηγοί»
Ενας μεγάλος διάλογος έντονων αντιπαραθέσεων είχε ανοίξει -κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ο φόνος του ιερού ελαφιού». Στο 70ό Φεστιβάλ των Κανών, η ταινία...
Οι «ελαφοκυνηγοί»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η δυστοπία ως ιδεολογία
Μάλλον η μοναδική κινηματογραφική ταινία που με έχει τρομάξει στην ενήλικη ζωή μου είναι το «Funny games» του σημαντικού Αυστριακού σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε.
Η δυστοπία ως ιδεολογία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας