• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.1°C / 13.4°C
    2 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.8°C / 7.0°C
    3 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.3°C
    4 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 5.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.6°C / 10.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 3.6°C / 6.4°C
    2 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 2.8°C
    3 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.1°C / 10.7°C
    2 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 14.2°C
    3 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    80%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 13.4°C
    4 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    6 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    6 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.5°C / 6.9°C
    4 BF
    65%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 6.5°C / 9.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 13.2°C
    0 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 13.6°C
    0 BF
    82%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.1°C / 7.1°C
    3 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 3.9°C / 7.2°C
    2 BF
    72%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    2 BF
    90%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στις πίστες των 60s

  • A-
  • A+

Θρυλικό road movie του Monte Hellman, με το οποίο πέρασε στη σινε-αιωνιότητα και φυσικά καταξιώθηκε στις συνειδήσεις κάθε φίλου των αγώνων ταχύτητας. Γυρίστηκε με ελάχιστα κεφάλαια, αλλά κατάφερε να βγάλει προς τα έξω το κλίμα των παρασκήνιων, της φιλοσοφίας και του εσωτερικού κόσμου μιας ολόκληρης γενιάς και δεν αρκέστηκε στις πίστες. Είναι γεμάτο αδρεναλίνη αλλά και ειρωνεία, σαρκασμό, αμφισβήτηση και πολλούς συμβολισμούς. Καυτηριάζει έναν τρόπο ζωής και το κατεστημένο που τον περικλείει και εκπροσωπεί επάξια των γενιά των late ‘60s. Ολοι οι φίλοι αυτών των ταινιών το έχουν πολύ ψηλά σε εκτίμηση και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι αποτελεί σημείο αναφοράς.

Το «2 Lane Blacktop», σε αντίθεση με πολλά φιλμ χαμηλού προϋπολογισμού, δεν περίμενε δεκαετίες για να αναγνωριστεί από τους κριτικούς. Το περιοδικό «Esquire» το χαρακτήρισε το καλύτερο φιλμ του 1971 και έδωσε σε έναν εκ των πρωταγωνιστών του το πρωτοσέλιδο του τεύχους Απριλίου εκείνης της χρονιάς.

Διαδραματίζεται στον περίφημο U.S. Route 66, στην προ αυτοκινητόδρομων εποχή, που ήρθε λίγα χρόνια αργότερα και σε αυτή τη γωνιά της Αμερικής. Εδώ κάνει την εμφάνισή του στη μεγάλη οθόνη και ο δημοφιλής τραγουδιστής και συνθέτης της folk, James Taylor, που σάρωσε κυριολεκτικά όλα τα μουσικά βραβεία από το 1970 ώς το 1974 με διαχρονικά κομμάτια («Fire & rain» κ.ά.). Η παρουσία του στην ταινία είναι καταλυτική, καταθέτει άποψη και ξεδιπλώνει ακόμη μια πτυχή του ταλέντου του, αυτήν στην υποκριτική (αν και δεν έκανε πολλές ταινίες).

Στο φιλμ προβάλλεται μια άλλη εκδοχή του κοινωνικού πλαισίου της εποχής, αυτή των νέων, ενώ δίνει την ευκαιρία στον θεατή να κάνει τις απαραίτητες συγκρίσεις και με τη συμβατότητα όλων αυτών με την εκπροσώπηση μιας πιο συντηρητικής άποψης, αυτής που εκφράζει ο Warren Oates. Ο αστός που με το φανταχτερό του αυτοκίνητο θα θελήσει να δώσει ένα μάθημα στους «ανόητους νέους», αλλά στο τέλος θα χάσει πολύ περισσότερα από όσα στοιχημάτισε… Ακόμη και την ίδια του τη ματαιοδοξία. Τα αυτοκίνητα και οι συνθήκες αγώνων που καταγράφονται εδώ λειτουργούν σαν μια μηχανή του χρόνου και προσδίδουν στο φιλμ μια γοητεία ντοκιμαντέρ, αφού τίποτα από όλα αυτά δεν υφίστανται πλέον τόσο ως εξέλιξη και υποδομές, όσο και ως συναίσθημα.

Πρωταγωνιστούν ο James Taylor, ο Warren Oates, η εξαιρετική πιτσιρίκα Laurie Bird, ο Dennis Wilson και ο νεαρός τότε Harry Dean Stanton σε έναν μικρό ρόλο-έκπληξη. Να πούμε ακόμη ότι η Chevrolet 150 που περνά από τα πλάνα είναι 100% κατασκευασμένη από μερακλήδες και υπαρκτή ως όχημα. Εγινε αντικείμενο θαυμασμού και πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να την αποκτήσουν. Τελικά παρέμεινε στα υπόστεγα των στούντιο της Universal.

* συγγραφέας, σεναριογράφος

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παγίδα στην καταραμένη κοιλάδα
Αν το ζητούμενο στην ταινία του Jodie Copelan ήταν να εφαρμοστεί το «δόγμα Χίτσκοκ» σε μια ταινία γουέστερν, το «Ambush at Cimarron pass» μπορεί τότε να περηφανεύεται ότι είναι ο απόλυτα επιτυχημένος...
Παγίδα στην καταραμένη κοιλάδα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ολα είναι δράση!
Αν αργά το βράδυ κάνετε ζάπινγκ στα κανάλια, θα διαπιστώσετε ότι όλες σχεδόν οι ταινίες που προβάλλονται είναι ταινίες δράσης. Δεν προλαβαίνεις να μετράς πτώματα, συγκρούσεις κάθε είδους, καταδιώξεις και...
Ολα είναι δράση!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Tenet ή… η τρέλα του μεγαλείου!
Υπάρχουν σκηνοθέτες που αφήνουν τη δουλειά τους να μιλήσει γι’ αυτούς χωρίς να πασχίζουν να επιδείξουν σε κάθε πλάνο τις αρετές τους. Υπάρχουν και οι άλλοι, εκείνοι που θέλουν να δείχνουν με κάθε τρόπο πόσο...
Tenet ή… η τρέλα του μεγαλείου!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
Η ταινία του Λούμετ «Ο ενεχυροδανειστής» είναι μια σύγχρονη τραγωδία. Πρέπει να δούμε την ταινία στον τρόπο που συγκροτείται κινηματογραφικά και στον τρόπο που εντάσσεται στο κίνημα του μοντέρνου...
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «ελαφοκυνηγοί»
Ενας μεγάλος διάλογος έντονων αντιπαραθέσεων είχε ανοίξει -κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Ο φόνος του ιερού ελαφιού». Στο 70ό Φεστιβάλ των Κανών, η ταινία...
Οι «ελαφοκυνηγοί»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η δυστοπία ως ιδεολογία
Μάλλον η μοναδική κινηματογραφική ταινία που με έχει τρομάξει στην ενήλικη ζωή μου είναι το «Funny games» του σημαντικού Αυστριακού σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε.
Η δυστοπία ως ιδεολογία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας