Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καλή χρονιά
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καλή χρονιά

  • A-
  • A+

Οι δάσκαλοι κι οι μαθητές έχουν το πλεονέκτημα να λένε δυο φορές τον χρόνο «Καλή χρονιά». Στις αρχές του χρόνου και τον Σεπτέμβρη που ανοίγουν τα σχολεία. Φέτος η ανταλλαγή ευχών για «Καλή χρονιά» στα Δημοτικά Σχολεία ειπώθηκε τρεις φορές μέχρι στιγμής. Τον Σεπτέμβρη στο άνοιγμα των σχολείων, τον Νοέμβρη με την αρχή της τηλεκπαίδευσης και τώρα για την επανεκκίνηση των σχολείων με παρουσία μαθητών και δασκάλων.

Οι μαθητές που έχουν δυσκολευτεί και μπερδευτεί περισσότερο από όλους είναι αυτοί της Α' τάξης του Δημοτικού. Πέρσι δεν πρόφτασαν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους στο Νηπιαγωγείο, έστω κι αν λέμε ότι δεν υπάρχουν διακριτά μαθήματα και ύλη στο Νηπιαγωγείο. Πραγματοποιείται όμως κοινωνικοποίηση των μικρών μαθητών, λειτουργεί το ομαδικό πνεύμα, η συνεργασία, αναπτύσσεται η δημιουργικότητα. Ασκούνται στην πρώτη γραφή κι αρίθμηση, συμμετέχουν στις ποικίλες δραστηριότητες, πολλές από τις οποίες πραγματοποιούνται προς το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Τον Σεπτέμβρη βρέθηκαν σε νέο σχολικό περιβάλλον. Αγνωστο· άλλο κτίριο, πολλές αίθουσες και αυλή –όπου υπάρχει– πολλοί/ές δάσκαλοι και δασκάλες, ακόμα περισσότεροι μαθητές/τριες. Δεν μπόρεσαν να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά στα πρόσωπα των συμμαθητών τους και της δασκάλας, γιατί τα έκρυβε η μάσκα. Τον Νοέμβρη έγινε νέα δεύτερη αρχή, με μαθήματα μπροστά από μια άψυχη οθόνη. Ολοι, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί μπροστά σε νέες προκλήσεις. Πώς θα διαχειριστούν οι γονείς τον νέο τρόπο εκπαίδευσης; Πρέπει να είναι κάποιος μεγάλος στο σπίτι, φτάνουν οι συσκευές για όλα τα μέλη της οικογένειας, πώς θα υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας;

Η Α' και η Β' Δημοτικού είναι τάξεις στις οποίες χρειάζεται πολλή υπομονή και επιμονή, ώστε να αποκτήσουν οι μαθητές βασικές σχολικές και μορφωτικές γνώσεις. Μετά την τηλεκπαίδευση, το απόγευμα, έπρεπε να συνεχίσουν το μάθημα οι γονείς. Ομως οι ώρες 2.10 μέχρι τις 5.20 ήταν δύσκολες ώρες, γιατί τότε ξεκουράζονται τα μικρά παιδιά. Η εξεύρεση χρόνου ήταν προβληματική, γιατί ο καθένας είχε τις ιδιαιτερότητές του στην οικογένεια και όλοι μαζί τα προβλήματα της οικογένειας και αυτά που δημιούργησε η καραντίνα. Ενα ιδιαίτερο σημείο ήταν αυτό της συμπλήρωσης του μαθήματος όταν αυτό διακοπτόταν, λόγω αποσυνδέσεων, κακού ήχου και εικόνας. Τα μικρά παιδιά ένιωθαν άσχημα, συμπέραιναν ότι δεν μπορούν, ότι φταίνε αυτά, οι γονείς τους, ο υπολογιστής τους. Ετσι βίωναν απογοήτευση, υπήρξαν περιπτώσεις που κάποιοι μαθητές έκλαψαν.

Πίσω από τα στοιχεία των υπολογιστών ή τάμπλετ, τις συνδέσεις, υπήρξε κι η ψυχή των μικρών παιδιών, που πάνω της χτύπησε το ψηφιακό μάθημα. Τώρα όλοι ξαναλένε «Καλή χρονιά». Αμποτε να γίνει, αλλά χρειάζεται πολλή βοήθεια από όλους, ειδικά από το υπουργείο Παιδείας. Θα τη δώσει;

* συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η παιδαγωγική της πανδημίας
Η επαναλειτουργία των σχολείων με ασφάλεια, με υψηλά επίπεδα υγιεινής, είναι αυτονόητη και αδιαπραγμάτευτη. Οι υιοθετούμενες παιδαγωγικές πρακτικές όμως είναι διακύβευμα.
Η παιδαγωγική της πανδημίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Άγνοια της νομοθεσίας για τη βαθμολογία των μαθητών από το ΥΠΑΙΘ ή επίδειξη πυγμής;
Με την απόφαση της υφυπουργού Παιδείας δε λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες πανδημίας και νομιμοποιείται το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης και ακόμα χειρότερα της τηλεαξιολόγησης.
Άγνοια της νομοθεσίας για τη βαθμολογία των μαθητών από το ΥΠΑΙΘ ή επίδειξη πυγμής;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
Το θέμα το βασικό είναι ότι εμμονικά αρνούνται να πάρουν μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών τους.
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η εκπαίδευση του Χορού και η διαχείρισή της λόγω πανδημίας
Η επιστροφή των μαθητών-σπουδαστών Χορού στα μαθήματά τους, με λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας, πρέπει να απαιτηθεί από όλους μας εδώ και τώρα.
Η εκπαίδευση του Χορού και η διαχείρισή της λόγω πανδημίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας