• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.6°C / 16.9°C
    1 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.0°C / 16.0°C
    2 BF
    84%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.0°C / 16.2°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.5°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 15.4°C
    1 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.0°C / 10.6°C
    2 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 15.7°C
    1 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 18.8°C
    3 BF
    80%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 19.1°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    1 BF
    74%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    11°C 10.5°C / 10.9°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.5°C / 13.4°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.8°C / 19.8°C
    2 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 17.1°C
    0 BF
    94%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 15.5°C
    0 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.1°C / 16.1°C
    2 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    1 BF
    87%
EUROKINSSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στη διαδρομή της μάθησης κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο!

  • A-
  • A+

Μια χρονιά δύσκολη, μια χρονιά με απροσδόκητα εμπόδια, που δοκίμασε την υπομονή, τις αντοχές και τις δυνάμεις μας, φτάνει στο τέλος. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δεσμευτήκαμε για την αναμόρφωση, τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική βελτίωση της παιδείας που παρέχεται συνολικά στη χώρα μας. Προσπαθήσαμε λοιπόν να μετατρέψουμε την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία. Αλλωστε, το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές αναδεικνύονται σταδιακά στους μελλοντικούς πολίτες, εκεί όπου, στην ουσία, δημιουργείται ο χάρτης της κοινωνίας τού αύριο.

Η αναβάθμιση των ωρολόγιων προγραμμάτων, ώστε να περιλαμβάνουν δραστηριότητες με τις οποίες επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων –τόσο ατομικών όσο και κοινωνικών–, οι οποίες θα διευκολύνουν σημαντικά την καλύτερη προσαρμογή και την κοινωνικοποίηση των παιδιών, ήταν πλέον απαραίτητη.

Ξεκινήσαμε φέτος λοιπόν πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε πάνω από 200 σχολεία όλης της χώρας. Εκεί, τα παιδιά έρχονται σε άμεση επαφή μέσα από το ωρολόγιο πρόγραμμα με κρίσιμα ζητήματα που υπερβαίνουν τη σχολική εκπαίδευση, όπως είναι η υγιεινή διατροφή, η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή, η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, ο εθελοντισμός, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, οι τεχνολογίες αιχμής, η επιχειρηματικότητα. Δώσαμε τη δυνατότητα σε μαθήτριες και μαθητές του Νηπιαγωγείου να γνωρίσουν τα Αγγλικά μέσα από μορφή δραστηριοτήτων. Με ένα πρόγραμμα που εφαρμόζεται πιλοτικά στην Ελλάδα με την πρωτοποριακή συνύπαρξη νηπιαγωγού και εκπαιδευτικού της αγγλικής γλώσσας μέσα στην τάξη.

Είμαστε πλέον πολύ κοντά στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με μόλις 5 δήμους να προετοιμάζονται για ένταξη το σχολικό έτος 2021-2022. Καθιερώσαμε την ηλεκτρονική εγγραφή στο Νηπιαγωγείο προσθέτοντας έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των μέτρων διευκόλυνσης των γονέων και κηδεμόνων αλλά και των εργαζομένων στις Διευθύνσεις και τα σχολεία μας. Αυξήσαμε τον προϋπολογισμό του προγράμματος Ολοήμερων Σχολείων για τη διεύρυνση της λειτουργίας τους χωρίς κανέναν πλέον περιορισμό στην εγγραφή των μαθητών. Ενισχύσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, έναν θεσμό που έτυχε θετικής υποδοχής όπως φάνηκε και από τη συμμετοχή στις κληρώσεις και τις εξετάσεις το καλοκαίρι του 2019.

Προχωράμε για πρώτη φορά στην πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα γενικά σχολεία, δίνοντας έτσι έμφαση στην άμεση στήριξη των μαθητριών και μαθητών μας, με στόχο την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας που τόσο ανάγκη έχουμε ειδικά στις παρούσες συνθήκες. Δίνουμε έμφαση στα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας, ώστε να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα επιστημονικά εργαλεία και παιδαγωγικές μεθόδους για τα νέα πιλοτικά προγράμματα, τα προγράμματα σπουδών, τη διαχείριση κρίσεων.

Με τον νέο νόμο στοχεύσαμε στο να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση μία συνειδητή επιλογή με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες προς όλους. Με ενιαία, εθνική στρατηγική, με διαπερατότητα των επιλογών, με αρμόδια τοπικά και περιφερειακά συμβούλια και σύνδεση με την αγορά εργασίας. Σημαντικός πυλώνας του εγχειρήματός μας, η εκπαίδευση που παρέχεται στα σχολεία μας, τα ΕΠΑ.Λ. Αυτή τη χρονιά ιδρύσαμε 7 νέα ΕΠΑ.Λ. και 3 νέα Εργαστηριακά Κέντρα και όλα στην Περιφέρεια, αλλά πετύχαμε συγχρόνως την αύξηση του προϋπολογισμού κατά 5 εκατ. € του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. για την ενίσχυση των παραπάνω από 108.000 φοιτούντων μαθητών των ΕΠΑ.Λ. της χώρας.

Προωθούμε την ίδρυση Προτύπων ΕΠΑ.Λ. αναδεικνύοντας τη σπουδαία λειτουργία τους ως πεδίου επαγγελματικής καινοτομίας, καταξίωσης και ανάδειξης δεξιοτήτων. Η ίδρυσή τους δεν είναι μια απόπειρα δημιουργίας υποτιθέμενων ελίτ με σκοπό την υποβάθμιση των λοιπών σχολείων όπως ακούσαμε στη Βουλή. Εχει ουσία και αξία. Τα σχολεία αυτά λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές καλών πρακτικών και ως πόλοι μέσω των οποίων αυτές διαχέονται στα υπόλοιπα σχολεία της επικράτειας.

Είναι σταθερή η βούληση και συνεχής η προσπάθεια όλων μας για να πετύχουμε τον στόχο της ένταξης των μαθητών προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα, κόντρα στα προβλήματα και στις δυσκολίες που η πανδημία επέτεινε. Στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση προχωρήσαμε σε 4.500 μόνιμους διορισμούς, τους πρώτους την τελευταία δεκαετία. Και προϋπολογίσαμε άλλους 10.500 διορισμούς για τη γενική εκπαίδευση, 5.250 για το σχολικό έτος 2020-21 και άλλους 5.250 το σχολικό έτος 2021-22.

Εξασφαλίστηκαν πρόσθετα κονδύλια, συνολικού ύψους 333 εκατομμυρίων €, για περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει φέτος, τόσο σε επίπεδο γενικής εκπαίδευσης όσο και ειδικής αγωγής, για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών τόσο νωρίς στη σχολική χρονιά. Εκπαιδευτικών, που μάλιστα για πρώτη φορά ανέλαβαν υπηρεσία νωρίτερα από ποτέ κατευθείαν στη σχολική μονάδα τους και όχι στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, με επαναφορά της διπλής μοριοδότησης στα δυσπρόσιτα μέρη.

Στο μέτωπο της πανδημίας δώσαμε προτεραιότητα στην προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους με σαφείς οδηγίες και συγκεκριμένο πρωτόκολλο για την αντιμετώπιση περιπτώσεων κρουσμάτων σε σχολεία. Συνεργαστήκαμε με τα συναρμόδια υπουργεία και τους δήμους για τον εφοδιασμό των σχολείων με υγειονομικό υλικό αλλά και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων.

Στείλαμε ειδικές οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και παράχθηκε ενημερωτικό υλικό ενημέρωσης μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ δημιουργήσαμε την πλατφόρμα menoumeasfaleis για την ακόμα καλύτερη ενημέρωση και υποστήριξή τους.

Δημιουργήσαμε από το μηδέν την υποδομή για την εκπαιδευτική τηλεόραση με εθελοντές εκπαιδευτικούς της τάξης και μάλιστα για πρώτη φορά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο με απόδοση στη νοηματική γλώσσα. Ενισχύσαμε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο καθώς και τις πλατφόρμες e-me και e-class ώστε να είναι σε θέση να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες.

Διασφαλίστηκε μηδενική χρέωση για την πρόσβαση για όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και, παρά τις αρχικές δυσκολίες, η χρήση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης συνεχίζεται χωρίς προβλήματα. Η παροχή tablets είναι σε εξέλιξη ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε το σημαντικό ποσό 112 εκατ. ευρώ για vouchers σε μαθήτριες και μαθητές και φοιτητές για την αγορά εξοπλισμού. Ξεκινάμε άμεσα ένα καινοτόμο ταχύρρυθμο πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης με αντικείμενο την καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων όλων των εκπαιδευτικών σε διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία, προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ποιοτικούς όρους η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης! Και προχωράμε. Με προσμονή αλλά και προετοιμασία για την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία με την αναντικατάστατη φυσική αμεσότητα και παιδαγωγική αξία της διά ζώσης εκπαίδευσης.

Με βάση αυτό το έργο και σε αυτήν την κατεύθυνση, επεμβαίνοντας διορθωτικά σε όσα σημεία εντοπίζονται αδυναμίες, θα συνεχίσουμε στην ιδιαίτερα απαιτητική σχολική χρονιά, αντιμετωπίζοντας τις αντιξοότητες που η εξέλιξη της πανδημίας δημιουργεί, τόσο στη γενική εκπαίδευση όσο και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Σε μια διαδρομή της μάθησης όπου κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο!

* Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε...
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
Την ώρα που το 4ο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη χώρα και οι προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, λόγω και της υψηλής μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων, τα σχολεία ανοίγουν...
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
Τις τελευταίες δεκαετίες σε όλο τον κόσμο γίνεται μια προσπάθεια από πολιτικούς να συνδέσουν την Παιδεία με τις λέξεις «επαρκής» και «επάρκεια». Πονηρές λέξεις. Η χρήση τους νομιμοποιεί ανταγωνισμούς,...
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιο-λογικοί κραδασμοί…
Η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος και των επιμέρους δομών του αποτελεί σημαντική παράμετρο στον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.
Αξιο-λογικοί κραδασμοί…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, «όχημα» για την παραπέρα απορρύθμιση του δημόσιου σχολείου;
Η εκπαίδευση είναι σύστημα ασταθούς ισορροπίας και οποιαδήποτε ενδογενής ή εξωγενής διαταραχή μεταβάλλει την υφιστάμενη θέση ισορροπίας και το ωθεί σε ένα υψηλότερο εξελικτικό επίπεδο ή σε απορρύθμιση και...
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, «όχημα» για την παραπέρα απορρύθμιση του δημόσιου σχολείου;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία
Το κλείσιμο από τις 2-11-20 των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και Σερρών και το γενικευμένο δεκαπενθήμερο λουκέτο των Λυκείων, Γυμνασίων, Δημοτικών, Νηπιαγωγείων, Παιδικών και Βρεφονηπιακών...
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας