• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C -1.2°C / 5.7°C
    1 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    0°C -3.5°C / 2.4°C
    0 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.0°C / 5.7°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -8°C -8.1°C / -8.1°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.1°C / -5.1°C
    1 BF
    86%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    1°C -3.0°C / 1.8°C
    1 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.6°C / -2.1°C
    1 BF
    79%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.6°C / 4.6°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 7.8°C
    4 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -4.1°C / -0.1°C
    1 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 8.5°C
    4 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.8°C / 6.6°C
    4 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    2 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.1°C / -2.5°C
    0 BF
    79%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    1°C -2.5°C / 1.7°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 1.8°C / 5.4°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C -0.6°C / 5.9°C
    1 BF
    67%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -4.7°C / 1.6°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -2.3°C / 2.5°C
    1 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.2°C / -6.2°C
    1 BF
    69%
EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Η Ζωντανή «εκτέλεση» της διδακτικής πράξης και το «παράδοξο» της Αρχής Προστασίας Δεδομένων

  • A-
  • A+

Με τις ψήφους των Βουλευτών της ΝΔ ψηφίστηκε χθες λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία που κατέθεσε  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως  στο νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό, που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Να σημειώσουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, προώθησε την τελευταία στιγμή την τροπολογία, με τα σχολεία ακόμα κλειστά, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική.

Όπως εύστοχα σημείωσε πρόσφατα ο παλαίμαχος  εκπαιδευτικός Γιώργος Θαλάσσης «η σχολική τάξη είναι μια μεγάλη αγκαλιά. Και μέσα στην αγκαλιά χωράει πολύ κλάμα και πολύ γέλιο. Αυτό που δεν χωράει είναι η κάμερα, φανερή ή κρυφή. Η αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα δεν πρέπει να παραβιάζονται από κανένα μάτι, κανένα αυτί, καμιά παρουσία τρίτου προσώπου. Και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι τα μάτια και τα αυτιά των τρίτων είναι στην πλειοψηφία τους κακόβουλα».

Το μισό χαρτοφυλάκιο της κυρίας Κεραμέως μαγνητοσκοπείται και προβάλλονται από την τηλεόραση λειτουργίες και ακολουθίες. Ας μείνει το άλλο μισό χαρτοφυλάκιο στην ησυχία του. Με την μαγνητοσκόπηση του μαθήματος δεν εξυπηρετείται η παιδεία. Η πολιτική του υπουργείου παιδείας εξυπηρετείται. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Με το όχι στη μαγνητοσκόπηση διαφυλάσσουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας και της ανθρωπιάς μας.

Ποια Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων;

Παράλληλα με κατάπληξη πληροφορήθηκε η εκπαιδευτική κοινότητα δια στόματος της Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως ότι η τροπολογία για τη χρήση οπτικοακουστικής μετάδοσης από την τάξη που ψηφίστηκε εκτάκτως στη Βουλή, καταρτίστηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Η επί της ουσίας συναίνεση της Αρχής με μια νομοθετική ρύθμιση που καταστρατηγεί το Σύνταγμα, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα, εγχώριες και διεθνείς συνθήκες, εκπλήσσει δυσάρεστα και γεννά εύλογες απορίες. Διότι τέσσερα μόλις χρόνια πριν η ίδια Αρχή με απόφασή της προέβη σε αυστηρή προειδοποίηση προς το Πανεπιστήμιο Κρήτης, διότι μη αποσπώντας τη συναίνεση εκπαιδευτικών και φοιτητών, επιχείρησε τη μετάδοση μαθημάτων. Χαρακτηριστικά η απόφαση (επικαλούμενη τον τότε ισχύοντα νόμο 2472/1997, οι διατάξεις του οποίου είναι, εν πολλοίς, κοινές με το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο του Ν. 4624/2019) αναφέρει ότι:

  • Σύµφωνα µε το άρ. 2 στοιχ. α΄ του ν. 2472/1997 και τις αιτιολογικές σκέψεις 14-17 στο προοίµιο της Οδηγίας 95/46/ΕΚ, τα δεδοµένα ήχου και εικόνας, εφόσον αναφέρονται σε πρόσωπα, συνιστούν δεδοµένα προσωπικού χαρακτήρα.
  • Σύµφωνα µε το άρθρο 5 παρ. 1 ν. 2472/1997, επεξεργασία δεδοµένων επιτρέπεται µόνο όταν το υποκείµενο έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.
  • Σύµφωνα µε το άρθρο 7 ν. 2472/1997, για την συλλογή και η επεξεργασία ευαίσθητων δεδοµένων, καθώς και την ίδρυση και λειτουργία σχετικού αρχείου, απαιτείται άδεια της Αρχής.
  • Επισημαίνεται ότι χρειάζεται η συναίνεση εκπαιδευτικών και φοιτητών, αν και για τους εκπαιδευτικούς τονίζει πως συχνά, το στοιχείο της εξάρτησης, που κατά κανόνα κυριαρχεί στις σχέσεις εργοδότη-εργαζόµενου, αποδυναµώνει τη βαρύτητα της ελεύθερης συγκατάθεσης. Για τους διδασκόμενους αναφέρει πως, σε περίπτωση μη συγκατάθεσης, «θα πρέπει να  υπάρχει µέριµνα ώστε να µην υπάρξει µετάδοση της φωνής του φοιτητή στο διαδίκτυο. Αυτό για τη µεν απευθείας µετάδοση προϋποθέτει δυνατότητα ανωνυµοποίησης (π.χ. µέσω σίγασης του µικροφώνου ή αλλαγή χροιάς/παραµόρφωση φωνής)».

Η κάμερα θα γίνει η κλειδαρότρυπα της τάξης

 Είναι φανερό ότι η ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Κυρίως όμως είναι εκτέλεση της διδακτικής πράξης. Και μάλιστα ζωντανή.

 
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Τα σχολεία της αγέλης» άνοιξαν για να μην «κλείσει» η υπουργική καριέρα της κυρίας Κεραμέως
Άνθρακες λοιπόν ο θησαυρός της κυβερνητικής προπαγάνδας και από την άποψη της γενικότερης αποτελεσματικότητας του testing.
«Τα σχολεία της αγέλης» άνοιξαν για να μην «κλείσει» η υπουργική καριέρα της κυρίας Κεραμέως
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία: Χάος στην Ιταλία! Τάξη και ασφάλεια στην Ελλάδα!
Όποιος έχει στοιχειώδη εμπειρία από τους μάγιστρους των επικοινωνιακών τρικ της κυρίαρχης πολιτικής, μπορεί πλέον να διακρίνει με γυμνό οφθαλμό τις αθέατες σκοπιμότητες που ντύνονται τη γλώσσα της απάτης.
Σχολεία: Χάος στην Ιταλία! Τάξη και ασφάλεια στην Ελλάδα!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αλχημείες με τα κρούσματα στα σχολεία και με τον αριθμό των τμημάτων που κλείνουν
Με τη γνωστή μέθοδό του, να παραθέτει δηλαδή ποσοστά και όχι απόλυτα νούμερα, το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να καθησυχάσει γονείς κι εκπαιδευτικούς για να πείσει όλα είναι εξαιρετικά στα σχολεία αναφορικά με την πανδημία.
Αλχημείες με τα κρούσματα στα σχολεία και με τον αριθμό των τμημάτων που κλείνουν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι επέτειοι και η εκδίκηση της ιστορίας: «Ποτέ Ξανά» τι;
Το «Ποτέ ξανά» της υπουργού Παιδείας θα μπορούσε, βεβαίως, στις σημερινές συνθήκες, να προκαλέσει πικρό γέλιο, μιας και, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, η συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού ζει ακριβώς τη...
Οι επέτειοι και η εκδίκηση της ιστορίας: «Ποτέ Ξανά» τι;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάτι βράζει στα σχολεία
Το δημόσιο σχολείο δεν μας δωρίζεται. Και επειδή είναι δημόσιο, δεν σημαίνει ότι είναι ταγμένο να παρέχει φτωχές υπηρεσίες για φτωχούς. Αλλά η κυβέρνηση και η υπουργός έχουν άλλη άποψη.
Κάτι βράζει στα σχολεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας