Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΟΑΣΘ: Ναι μεν αλλά θα δούμε...
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΟΑΣΘ: Ναι μεν αλλά θα δούμε...

  • A-
  • A+
...και έπονται «στρατηγικά» σχέδια
Την κολοκυθιά έπαιξαν τις προηγούμενες μέρες πρωθυπουργός και υπουργός Μεταφορών για το πολυσυζητημένο θέμα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης παραπέμποντας προφανώς σε λύσεις που σκέφτονται αλλά διστάζουν αυτή τη στιγμή να ομολογήσουν.

Μέχρι την τελευταία στιγμή ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, παρέπεμπε στις δηλώσεις που θα έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Και φτάσαμε τελικά, όταν απάντησε ο πρωθυπουργός σε σχετική ερώτηση στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, να παραπέμπει για τη λύση του προβλήματος… στον υπουργό Μεταφορών. Και δυστυχώς μόνο αστεία δεν είναι τα πράγματα.

Μιλώντας στα εγκαίνια της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός είπε συγκεκριμένα: «Το βάρος των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών σηκώνει ο ΟΑΣΘ. Σήμερα απαιτούνται 500 οχήματα για έναν ομαλό ρυθμό του συγκοινωνιακού έργου και κυκλοφορούν λιγότερα από τα μισά. Ολα αυτά αλλάζουν. Ηδη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία και η διαφορά είναι αισθητή και αναθέτουμε στα ΚΤΕΛ τις περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα τη μητροπολιτική ζώνη. Ετσι, 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης.

Η σύμβαση θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο. Μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό (δηλαδή, κατά τον ίδιο, το… 2023!), θα εξασφαλίσουμε γρήγορη, αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης». Ακόμη και για τον πλέον ανενημέρωτο Θεσσαλονικιό, όλα αυτά δεν συνιστούν τίποτα άλλο παρά μια γιγαντιαία φούσκα αοριστίας. Και γι’ αυτό ρωτήθηκε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρωθυπουργός, μπας και δώσει καμιά πληροφορία παραπάνω, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να τα κάνει χειρότερα. Αφού ξαναείπε για τα ΚΤΕΛ, στη διευκρίνιση αν θα παραμείνει κρατικός ο ΟΑΣΘ, απάντησε «έχω ζητήσει ένα στρατηγικό σχέδιο από τον αρμόδιο υπουργό…». Ζήτησε δηλαδή αυτό που δεν υπάρχει από τον υπουργό, που τις προηγούμενες μέρες παρέπεμπε για το περίφημο σχέδιο στον… πρωθυπουργό.

Για το κόμμα που μέχρι χθες φωνασκούσε και ωρυόταν για τις αστικές συγκοινωνίες, για τα νομοσχέδια κρατικοποίησης της προηγούμενης κυβέρνησης, οι σημερινές απορίες είναι ενοχλητικές για όλους. Πώς έγινε και «αναστήθηκαν» 100 λεωφορεία μόλις σε λίγες μέρες από την ανάληψη της διοίκησης από τους σημερινούς κυβερνητικούς; Είχε δίκιο η προηγούμενη διοίκηση που έκανε λόγο για σαμποτάζ; (Κάποιοι στον ΟΑΣΘ αποκαλούν ήδη τα «αναστημένα» λεωφορεία «τα λαζαράκια».) Με τι ανταλλακτικά επετεύχθη η ανάσταση των οχημάτων; Με αυτά που κατήγγειλαν μανιωδώς ότι δήθεν δεν υπάρχουν;

Και γιατί κανένας δεν έβγαλε καμιά ανακοίνωση καταγγέλλοντας τη ματαίωση του διαγωνισμού για αγορά καινούργιων λεωφορείων, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση είχε πει ότι τα 350 από αυτά θα ήταν αποκλειστικά για τη Θεσσαλονίκη; Τι έχει να πει άραγε το Σωματείο Εργαζομένων για όλες αυτές τις πολύ συγκεκριμένες ενέργειες αλλά και για τις ασάφειες; Τι έχει να πει για την ιδιωτικοποίηση όλων των περιαστικών γραμμών και δρομολογίων, όταν είχε καταγγείλει την ανάθεση στα ΚΤΕΛ ελάχιστων απομακρυσμένων γραμμών; Και κατά πόσο όλες αυτές οι ενέργειες οδηγούν όχι και τόσο μακροπρόθεσμα αλλά προγραμματισμένα σε πλήρη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού;

ΑΠΟΨΕΙΣ
Πόλεμος με τα όλα του
Είκοσι μέρες τώρα, διαβάζω τίτλους που διαλαλούν ότι η κυβέρνηση κήρυξε πόλεμο στην ανομία, στο έγκλημα, στην παραβατικότητα – ιδίως αυτήν που αναπτύσσεται μέσα στα πανεπιστήμια.
Πόλεμος με τα όλα του
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι ψευδαισθήσεις της Θεσσαλονίκης
Θα περίμενε κανείς ότι, ύστερα από τόσα δεινά που έχουν περάσει οι Ελληνες, φέτος οι πολιτικοί αρχηγοί θα ήταν πιο φειδωλοί στις ψευδαισθήσεις και πιο γενναιόδωροι στην πραγματικότητα.
Οι ψευδαισθήσεις της Θεσσαλονίκης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μαϊμού ο φασίστας
Οπως είναι διαπιστωμένο, οι άνθρωποι έχουμε την -κακή- συνήθεια να κατηγορούμε τη φύση για όσα δεν μας αρέσουν και να μην της πιστώνουμε όσα...
Μαϊμού ο φασίστας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο όρος «ανάπτυξη» και τα κόκκινα φανάρια
Η λογική της λογιστικής ικανοποίησης των όρων για ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα είναι διαχρονική, ακόμα και σε περιπτώσεις που εθνικά αυτό ήταν ζημιογόνο. Αυτό που απαιτείται, περισσότερο από τη λογιστική...
Ο όρος «ανάπτυξη» και τα κόκκινα φανάρια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το οικοδομικό... όραμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη
Η οικοδομή και η αγορά ακινήτων που προωθεί ο κ. Μητσοτάκης είναι αυτή που καταλήγει στο... Χρηματιστήριο. Το παιχνίδι που με μεθοδικότητα στήνεται σήμερα δεν έχει καμία σχέση με το «κεραμίδι», αλλά με τον...
Το οικοδομικό... όραμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προσγείωση αναπτυξιακών στόχων από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ
Η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων –ο βασικός πυλώνας του κυβερνητικού προγράμματος– δεν εγγυάται καμία επενδυτική έκρηξη, ιδίως στη σημερινή αρνητική διεθνή οικονομική και γεωπολιτική συγκυρία, όπου οι...
Προσγείωση αναπτυξιακών στόχων από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας