Στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός δικαιολόγησε την αυστηροποίηση της νομοθεσίας στο θέμα της βίας των ανηλίκων με ένα πολύ απλοϊκό επιχείρημα. Είπε: «Το κράτος δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οικογένεια ως βασικό πυρήνα ανατροφής των παιδιών. Εχουμε δυνατότητες να αυστηροποιήσουμε τις ποινές και στο ζήτημα που θα αφορούν την παραμέληση των ανηλίκων». Επομένως για τη βία των ανηλίκων υπεύθυνες είναι οι οικογένειες των παιδιών. Ο πρωθυπουργός πιθανόν από άγνοια και σίγουρα από σκοπιμότητα θέλει να ξεχνάει ότι τουλάχιστον από την εποχή του Αριστοτέλη γνωρίζουμε πως ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Και ότι -κατά τον μεγάλο φιλόσοφο- μόνο οι θεοί και τα αγρίμια ζουν εκτός κοινωνίας. Αν σκεφτόταν έτσι σίγουρα θα μπορούσε να αναρωτηθεί: Θεούς η κοινωνία δεν γεννάει και δεν υπάρχουν ανάμεσά της. Πώς μπορεί όμως στο πλαίσιό της να ζουν αγρίμια;
Για όσους δεν θέλουν να εθελοτυφλούν, η βία των ανηλίκων είναι κοινωνικό προϊόν. Δεν γεννιέται και δεν αναπτύσσεται μέσα στην οικογένεια και ενάντια στην κοινωνία, αλλά μέσα στην κοινωνία μέρος της οποίας είναι η οικογένεια. Αλλωστε η οικογένεια, δηλαδή οι γονείς, είτε προσέχουν είτε παραμελούν τα παιδιά τους, κοινωνικά δημιουργήματα είναι. Με τα πρότυπα της κοινωνίας όπου ζουν αναπτύσσονται, αυτά ακολουθούν ή εξαναγκάζονται να ακολουθήσουν κι αυτά αναπαράγουν στο οικογενειακό περιβάλλον.
Ο ατομισμός, η ανταγωνιστική-εγωιστική συμπεριφορά απέναντι στους άλλους, η αναγωγή του ατόμου έναντι του συνόλου ως υπέρτατη αξία, η κοινωνικοποίηση με όρους ανταγωνισμού, το δίκαιο του ισχυρότερου είναι πυλώνες της κοινωνίας όπου ζούμε τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Με αυτά τα πρότυπα μεγαλώνουν οι νέοι, θέλουν-δεν θέλουν. Και φυσικά σε έναν κόσμο γεμάτο από εικόνες εγκλήματος σε καθημερινή βάση. Αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς την προβολή των πολέμων. «Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω», έλεγε η Γαλάτεια Καζαντζάκη, αλλά αυτό είναι ψιλά γράμματα για τον πρωθυπουργό.
Ασφαλώς δεν γίνονται όλοι οι άνθρωποι εγκληματίες ή γενικώς παραβατικοί. Αλλά αυτό οφείλεται στην αντίσταση απέναντι στα προαναφερόμενα κοινωνικά πρότυπα και όχι στην αποδοχή τους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας