Eπειδή έρχονται δύσκολες εποχές η κυβέρνηση νομίζει πως βρήκε τη λύση για να βγει αλώβητη: καινούργια λίστα Πέτσα. Ετσι, προχθές τα μεσάνυχτα, στο νομοσχέδιο για τους πλημμυροπαθείς η κυβέρνηση πρόσθεσε κι ένα άρθρο για μα ολοκαίνουργια διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ. Μια λίστα Πέτσα νο2, όπως καταλαβαίνετε.
Ιδού: «Είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίησή τους, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού Covid-19 ... Με κοινή απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις ανάθεσης και παροχής των υπηρεσιών, διαδικασίας διάθεσης των σχετικών πιστώσεων για την κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης και οι λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος».
Το ακόμα χειρότερο ωστόσο βρίσκεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει τη διάταξη και τα αφήνει όλα λευκά, ώστε να προσθέσουν οι υπουργοί όσα χρήματα αποφασίσουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό: «Παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διαγωνισμού, υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού». Απευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό!
«Μη διανοηθεί η κυβέρνηση να επαναλάβει τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: «Προειδοποιούμε τον κ. Μητσοτάκη: Μη διανοηθεί να επαναλάβει τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα, με απευθείας αναθέσεις κατά παράβαση του νόμου, εν κρυπτώ χρηματοδότηση μέσων, οικονομικό στραγγαλισμό του Τύπου, παντελή απουσία κριτηρίων για εργαζόμενους και αποκλεισμό όσων ασκούν κριτική».
Στο νομοσχέδιο υπάρχουν ακόμα δύο άρθρα που αφορούν τα ΜΜΕ. Στο ένα προσφέρεται φοροαπαλλαγή για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις μέσω «προσαυξημένης έκπτωσης» για διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων. Στο δεύτερο αναστέλλεται το τέλος της συνδρομητικής τηλεόρασης μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας