Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Στη Βουλή κατατέθηκε το πρωί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης η τροπολογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, που εξειδικεύει το πλαίσιο και τις κατηγορίες εργαζομένων που θα αφορά.

Συγκεκριμένα, οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν σε τρεις κατηγορίες εργαζομένων χωρίς να υπάρχει κάποια νέα προσθήκη:

  • Εργαζόμενοι σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και
  • Σε μονάδες φροντίδας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες από 16 Αυγούστου
  • Σε υγειονομικές δομές (γιατροί και νοσηλευτές), με ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με την τροπολογία, εξαιρούνται από την υποχρέωση να εμβολιαστούν όσοι έχουν νοσήσει, για διάστημα έξι μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου.

Στις υποχρεώσεις του εργαζομένου είναι να ενημερώνει για τον εμβολιασμό του ή μη, ενώ θα υπάρχουν τρίμηνες συμβάσεις για αναπλήρωση μη εμβολιασμένων.

Επίσης, δεν υπάρχει χρόνος στην αναστολή. Ο ανεμβολίαστος εργαζόμενος τίθεται σε υποχρεωτική άδεια, άνευ αποδοχών, χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.

Οι σχετικές προκηρύξεις για τις συμβάσεις θα αναρτηθούν στο τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, όταν θα έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια εμβολιασμού του προσωπικού.

Διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση με πειθαρχικά συμβούλια όσον αφορά το δημόσιο τομέα, και με απόλυση για τον ιδιωτικό τομέα. 

Συγκεκριμένα, η τροπολογία προβλέπει τις εξής κυρώσεις:

  • επιβολή του ειδικού διοικητικού μέτρου της αναστολής καθηκόντων, χωρίς καταβολή αποδοχών, στην περίπτωση εργαζομένων στον δημόσιο τομέα, η οποία αίρεται με τη συμπλήρωση 14 ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού.
  • υποχρέωση στον εργοδότη σε περίπτωση εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζόμενου που προσέρχεται στο χώρο εργασίας, χωρίς να επιδείξει το πιστοποιητικό εμβολιασμού, απαλλασσόμενου από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας.
  • επιβάλλεται στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό κατά παράβαση των προαναφερόμενων, διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 50.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής 20.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 200.000 ευρώ.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας υγειονομικών κατά της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού

Με σύνθημα «Ναι στον εμβολιασμό, όχι στην υποχρεωτικότητα», υγειονομικοί από νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και του Κιλκίς πραγματοποίησαν το πρωί διαμαρτυρία στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

«Διαδηλώνουμε σήμερα στο ΑΧΕΠΑ υπέρ του εμβολιασμού και κατά της υποχρεωτικότητάς του. Δεν πιστεύουμε ότι με τον βούρδουλα θα αυξήσουμε τα ποσοστά συμμετοχής στον εμβολιασμό», ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, σημειώνοντας ότι η υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών συνοδεύεται με άδεια άνευ αποδοχών, πράγμα που υποκρύπτει απόλυση. Ακόμη, τόνισε ότι η κυβέρνηση, χωρίς καμία αιτιολογική βάση, αποφάσισε την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού των υγειονομικών, ενώ δεν έχει τηρήσει καμία δέσμευση απέναντι στους υγειονομικούς, όπως ότι δεν τους έχει εντάξει στα βαρέα και ανθυγιεινά, δε μονιμοποίησε τους εκτάκτους, ούτε και έδωσε υγειονομικό επίδομα.

Ο κ. Γιαννάκος επεσήμανε ότι το 90% των υγειονομικών έχει εμβολιαστεί, ενώ ο αριθμός αυτών που -για διάφορους λόγους- δεν εμβολιάστηκαν ανέρχεται στις 10.000 και απηύθυνε έκκληση στο υπουργείο να βρεθεί τρόπος ώστε να πειστούν να κάνουν εμβόλιο.

«Για φανταστείτε τα νοσοκομεία την 1η Σεπτέμβρη με μείον 10.000 άτομα προσωπικό. Πρέπει, λοιπόν, να τους πείσουμε και όχι να τους στείλουμε στο σπίτι, εάν θέλουμε να διαχειριστούμε σωστά το τέταρτο κύμα της πανδημίας που έρχεται», πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ.

Οι δηλώσεις του κ. Γιαννάκου προκάλεσαν την αντίδραση ομάδας υγειονομικών, οι οποίοι δήλωσαν ότι δεν είναι ούτε αντιεμβολιαστές ούτε αρνητές των εμβολίων, αλλά αρνούνται να κάνουν στο εμβόλιο κατά της Covid-19, επισημαίνοντας ότι είναι πειραματικό.