Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
27.0° 19.6°
0 BF
61%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
21°C
22.1° 18.7°
1 BF
84%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
23°C
23.2° 19.0°
1 BF
50%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
17°C
17.2° 11.9°
1 BF
70%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
20°C
20.0° 19.0°
0 BF
75%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.2°
1 BF
59%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
23.0° 23.0°
2 BF
47%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
22°C
23.3° 21.8°
2 BF
56%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
25.8° 24.4°
1 BF
60%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
26°C
25.7° 25.7°
1 BF
74%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
23°C
23.1° 23.1°
1 BF
50%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
0 BF
88%
Λαμία
Αίθριος καιρός
23°C
23.4° 18.5°
0 BF
56%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.8° 25.4°
2 BF
55%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
21°C
26.5° 19.8°
0 BF
68%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
22°C
21.6° 15.3°
0 BF
75%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
20°C
20.5° 17.7°
1 BF
100%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
53%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Επικίνδυνα παιχνίδια με την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων

Από φιάσκο σε φιάσκο και χωρίς... τηλεδιοίκηση κινείται η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθώντας να διαχειριστεί επικοινωνιακά την τραγωδία στα Τέμπη. Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, αποφάσισε να αγνοήσει την απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών, ενώ η Νέα Δημοκρατία επιτέθηκε κατηγορώντας τη διοίκηση της Ανεξάρτητης Αρχής, την οποία όμως εκθείαζε πριν από δύο μήνες στη Βουλή ο τότε υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Μεθαύριο Τετάρτη υποτίθεται πως ξεκινούν και πάλι κάποια σιδηροδρομικά δρομολόγια χωρίς όμως να έχουν απαντηθεί τα ερωτήματα γύρω από την ασφάλεια που θέτουν κυρίως οι μηχανοδηγοί και την ίδια στιγμή ο κ. Γεραπετρίτης προσπαθεί «παίζοντας με τις λέξεις» να δικαιολογήσει όσα έλεγε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή για «πλήρη λειτουργία της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα», προσπαθώντας να δώσει έμφαση στους λάθος χειρισμούς του προφυλακισμένου σταθμάρχη.

Η απέχθεια της κυβέρνησης προς τις Ανεξάρτητες Αρχές είχε φανεί ξεκάθαρα από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε την ηγεσία της Αρχης Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) στην υπόθεση των υποκλοπών-παρακολουθήσεων. Στην περίπτωση της ΡΑΣ όμως η κατάσταση ξέφυγε εντελώς μετά την απόφαση της Αρχής την περασμένη Παρασκευή, που διέψευδε ευθέως όσα είχε αναφέρει ο κ. Γεραπετρίτης για την εκπαίδευση των 73 σταθμαρχών. Η ΡΑΣ ανέφερε ότι οι συγκεκριμένοι σταθμάρχες που προσλήφθηκαν με μπλοκάκι ή μέσω μετάταξης (όπως ο σταθμάρχης της Λάρισας) είχαν κενά στη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση αλλά και στα όσα προβλέπονται για την καλή σωματική και ψυχική τους κατάσταση. Κατά συνέπεια ζητούσε να μη χρησιμοποιηθούν από τον ΟΣΕ στα δρομολόγια επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, που υποτίθεται πως ξεκινούν μεθαύριο.

Η πρώτη αντίδραση στην απόφαση αυτή ήρθε από το κόμμα της Ν.Δ. που μίλησε για μικροκομματική αξιοποίηση του «πορίσματος της ΡΑΣ» από τον ΣΥΡΙΖΑ, βάζοντας στο στόχαστρο την πρόεδρο της Αρχής, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, την οποία αποκάλεσε πρόσωπο τοποθετημένο με πρόταση του Χρήστου Σπίρτζη που «δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο». Τη χαριστική βολή όμως έδωσε ο ίδιος ο κ. Γεραπετρίτης, ο οποίος, μετά από σύσκεψη στον ΟΣΕ το Σάββατο, επέμεινε σε όσα έλεγε νωρίτερα ότι για τους σταθμάρχες και το υπόλοιπο έκτακτο προσωπικό «υπάρχει η εκπαίδευση, η οποία έχει γίνει και η οποία ήταν η πάγια εκπαίδευση που γινόταν». Ο υπερυπουργός Επικρατείας έκλεινε τη δήλωση εκείνη με την αιχμή ότι το ζήτημα της ελλιπούς εκπαίδευσης ετέθη από τη ΡΑΣ «εκ των υστέρων και όχι επίκαιρα».

Με άλλα λόγια ο κ. Γεραπετρίτης έδωσε γραμμή για να αξιοποιηθούν κανονικά οι συγκεκριμένοι σταθμάρχες, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε ένας ορυμαγδός δημοσιευμάτων κατά της προέδρου της ΡΑΣ τα οποία λίγο ώς πολύ την κατήγγειλαν ως ενεργούμενο του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόεδρος Ιωάννα Τσιαπαρίκου απάντησε με ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα, στην οποία μιλά για «συντονισμένη δολοφονία χαρακτήρα» στο πρόσωπό της και δηλώνει ότι θα υπερασπίζεται το δίκιο και την αλήθεια και θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της «για να μπορούν να ζήσουν τα παιδιά μας στη χώρα μας με ασφάλεια και προοπτική».

Η συντονισμένη επίθεση κατά της ΡΑΣ και της προέδρου της, για την οποία βέβαια υπήρχαν σημάδια καιρό τώρα (η «Εφ.Συν.» είχε αναφερθεί με πρωτοσέλιδό της ήδη από τις 8 Μαρτίου 2023, «Εκτροχιάζουν και τη ΡΑΣ»), έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα έλεγε στις 19 Ιανουαρίου 2023 ο τότε υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής που μιλούσε για «άψογη συνεργασία με την κ. Τσιαπαρίκου».

Στο θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, που ξεκινά -υποτίθεται- μεθαύριο με δρομολόγια προαστιακού χαρακτήρα αλλά και εμπορευματικά Θριάσιο-Θεσσαλονίκη, επικρατεί πλήρης σύγχυση. Ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε αορίστως για ενίσχυση της ασφάλειας ειδικά στις σήραγγες «με ηλεκτρονικές κάμερες», αλλά οι μηχανοδηγοί, μέσω του προέδρου τους Κώστα Γενιδούνια, δηλώνουν άρνηση να κινήσουν αμαξοστοιχίες πάνω από τη Λάρισα όσο δεν λύνεται το θέμα των επικοινωνιών ειδικά μέσα στα τούνελ της περιοχής.

Στα όρια της ιλαροτραγωδίας ήταν και οι δηλώσεις Γεραπετρίτη με τις οποίες προσπάθησε να διορθώσει όσα είχε πει την περασμένη Τετάρτη στην Βουλή για «πλήρη λειτουργία τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και «κέντρο τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε απολύτως». Σε δήλωσή του το Σάββατο χρησιμοποίησε τον όρο «τοπική τηλεδιοίκηση», την ώρα που ρεπορτάζ ξανάδειχναν το ρημαγμένο Κέντρο Τηλεδιοίκησης και έγγραφα του ΟΣΕ αποκάλυπταν την έλλειψη των απαραίτητων συστημάτων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επικίνδυνα παιχνίδια με την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ