• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C -0.4°C / 2.9°C
    1 BF
    70%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -2.9°C / 1.0°C
    2 BF
    55%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -2.0°C / 4.5°C
    3 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -2°C -3.6°C / -2.1°C
    2 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    3 BF
    80%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    0°C -3.5°C / 0.4°C
    1 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    -7°C -7.6°C / -3.2°C
    2 BF
    63%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.6°C / 2.6°C
    2 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.1°C / 4.2°C
    3 BF
    90%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / -2.1°C
    3 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 5.2°C
    3 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.7°C / 0.7°C
    6 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.5°C / 6.5°C
    4 BF
    47%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / -1.5°C
    3 BF
    50%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C -2.8°C / 0.6°C
    2 BF
    71%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 1.8°C / 4.9°C
    2 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    1°C -0.2°C / 3.6°C
    0 BF
    96%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 0.5°C
    1 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -2.8°C / 1.1°C
    1 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -7°C -7.2°C / -7.2°C
    2 BF
    61%
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διαγράφει οχήματα και... αμαρτίες ο Δήμος Αθηναίων

  • A-
  • A+
Η απίθανη ιστορία με τα 473 «εξαφανισμένα» τροχοφόρα που εξετάζεται από τις εισαγγελικές αρχές ● Πώς τα ταμεία του δήμου συνέχιζαν να πληρώνουν επί χρόνια τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα για οχήματα που δεν... υπήρχαν! ● Πώς αξιοποιούν τώρα τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για να τα διαγράψουν από τα μητρώα τους.

Σε διαγραφές χαμένων οχημάτων και… παλιών αμαρτιών προχωρά ο Δήμος Αθηναίων, αξιοποιώντας πρόσφατες κυβερνητικές διατάξεις. Μια υπόθεση που αφορά την απώλεια συνολικά 473 οχημάτων από τα γκαράζ του δήμου και για την οποία έχει διενεργηθεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ), αλλά κι έχουν ενημερωθεί Εθνική Αρχή Διαφάνειας και εισαγγελικές αρχές, οδηγείται στο αρχείο με απόφαση που καλείται να πάρει σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.

Η υπόθεση ξεκίνησε το 2011. Με την αλλαγή δημοτικής αρχής μετά τις εκλογές του 2010, διαπιστώνεται ότι έχει… κάνει φτερά ένα πλήθος οχημάτων, από απορριμματοφόρα έως και βέσπες. Δεν διευκρινίστηκε ποτέ πού πήγαν, ωστόσο ο Δήμος συνέχισε να καταβάλλει επί συναπτά έτη τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα για τα εξαφανισμένα οχήματα, που συνοπτικά –σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών– είναι:

■ 101 φορτηγά και απορριμματοφόρα (μάρκας Volvo, Scania, Mitsubishi, Piaggio, Steyr κ.ά.),

■ 284 δίκυκλα (Piaggio, Honda, Yamaha),

■ 63 σάρωθρα (Iveco, Bieffebi, Applied Sweepers κ.ά.),

■ 13 τρίτροχα (Piaggio),

■ 11 τρίκυκλα φορτηγά (Piaggio),

■ 1 επιβατικό αυτοκίνητο (Fiat).

Τα οχήματα αγοράστηκαν με χρήματα των δημοτών σε περιόδους ευμάρειας προκειμένου να προστεθούν στον μηχανοκίνητο δημοτικό εξοπλισμό ως υπηρεσιακά οχήματα ή οχήματα έργου. Τα περισσότερα δίκυκλα έχουν ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας εντός της δεκαετίας του 1980, ενώ τα περισσότερα φορτηγά και απορριμματοφόρα πήραν άδεια κυκλοφορίας από την δεκαετία του 1990 έως και το έτος 2007.

Ολα πάντως πρωτοκυκλοφόρησαν «πριν από το 2010», διευκρινίζουν τα αρμόδια δημοτικά στελέχη. Ως προς το πώς χάθηκαν, δεν δίνεται σαφής απάντηση από τα εισηγητικά έγγραφα που θα εξετάσει η Οικονομική Επιτροπή:

● Αναφέρονται αόριστες «πληροφορίες για παλαιότερα έτη» στη διάρκεια των οποίων «δίνονταν οχήματα σε διάφορους Δήμους της χώρας “διά λόγου” χωρίς να υπάρχουν έγγραφα που να το πιστοποιούν».

● Γίνεται λόγος για παλαιότερες αποσύρσεις οχημάτων «χωρίς να έχουν βρεθεί τα αντίστοιχα έγγραφα». «Προφανώς θα έχουν τοποθετηθεί σε φακέλους που έχουν χαθεί ή καταστραφεί», ισχυρίζεται η εισήγηση.

● Αγνοούνται για «κάποια οχήματα» στοιχεία «που να προσδιορίζουν σε ποιο χώρο και ποιο χρόνο έχουν χαθεί».

Το σίγουρο είναι ότι χωρίς να υπάρχουν στοιχεία «που μπορούν να δικαιολογήσουν ή μη την ύπαρξή τους», ο δήμος συνέχιζε να καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας αλλά και ασφάλιστρα, «διότι η ιδιοκτησία τους ήταν στον Δήμο Αθηναίων και [σε] οποιαδήποτε εμπλοκή τους σε ατύχημα ο Δήμος θα είχε την ευθύνη για τυχόν μη ασφάλισή τους». Ουδεμία αναφορά υπάρχει στην εισήγηση για το συνολικό κόστος.

Πόρισμα στον εισαγγελέα

Ολα τα στοιχεία διαβιβάστηκαν τον περασμένο Γενάρη στον γενικό γραμματέα του Δήμου. Εδωσε εντολή να μην πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020 και διαβίβασε τα στοιχεία στην Εθνική Αρχική Διαφάνειας και στη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, προκειμένου να προχωρήσει ΕΔΕ. Ελήφθησαν 30 καταθέσεις «από τα πρόσωπα που διαχειρίστηκαν το στόλο του Δήμου την τελευταία δεκαπενταετία». Συντάχθηκε πόρισμα και εστάλη στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών στις 20 Οκτωβρίου.

Σήμερα, προκειμένου ο Δήμος να σταματήσει οριστικά να δαπανά χρήματα για εξαφανισμένα οχήματα, η Οικονομική Επιτροπή καλείται να αποφασίσει τη διαγραφή των 473 οχημάτων από τα Μητρώα Αδειών του Δήμου. Αυτό είναι πλέον εφικτό, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή και τις δημοτικές υπηρεσίες, με βάση πρόσφατη κυβερνητική διάταξη (ν. 4735/2020, άρθρο 50) που προβλέπει αντίστοιχες διαγραφές, εφόσον τα δημοτικά οχήματα έχουν «ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1η.1.2010».

Αν και η συγκεκριμένη πρόβλεψη περιλαμβάνει και τα 473 οχήματα, εγείρεται το ερώτημα πόσα εμπίπτουν σε περαιτέρω προϋποθέσεις της διάταξης, η οποία μιλά για οχήματα που «έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση», ενώ στις εισηγήσεις της η δημοτική αρχή μιλά για διαγραφές οχημάτων «λόγω παλαιότητας». Ως γνωστόν, ο ίδιος νόμος περιλαμβάνει και την τροπολογία (άρθρο 67) του βουλευτή της Ν.Δ. (και πρώην δημάρχου Αθηναίων) Νικήτα Κακλαμάνη, που αμνήστευσε αξιόποινες πράξεις αιρετών και υπαλλήλων του Δήμου Αθηναίων.

Νομιμοποίηση δαπανών

Στο ίδιο πνεύμα και το άρθρο 50. Μετά την προ ενός μήνα ψήφισή του «θεωρούνται νόμιμες και κανονικές» δαπάνες πάσης φύσεως που έγιναν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 και επιβάρυναν δημοτικούς προϋπολογισμούς για τη συντήρηση και την κυκλοφορία οχημάτων, όπως των παραπάνω.

Με «δεδομένη την επίδραση που ασκεί η διάταξη στην ποινική αξιολόγηση των πράξεων που διαπιστώνονται στο πόρισμα [της ΕΔΕ που διατάχθηκε] αναφορικά με τη διαχείριση του στόλου», ο Δήμος Αθηναίων –όπως αναφέρεται στα σχετικά με την υπόθεση έγγραφα– ενημέρωσε στις 30 Οκτωβρίου την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών ότι «θα ακολουθήσει και επόμενη αποστολή σχετικού πορίσματος»...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υστερα από 8 χρόνια ο Δήμος Αθηναίων «είδε» τη... χωματερή στον Ελαιώνα
Ηταν Νοέμβριος του 2013 όταν κλιμάκιο των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος εντόπισε σε έκτακτο έλεγχό του σε περιφραγμένη δημοτική έκταση την ανεξέλεγκτη διάθεση αποβλήτων, μπάζων και καύσιμης ύλης.
Υστερα από 8 χρόνια ο Δήμος Αθηναίων «είδε» τη... χωματερή στον Ελαιώνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέταρτη ημέρα φωτιάς σε απορρίμματα στον Ελαιώνα
Το οικόπεδο, που ανήκει στον Δήμο Αθηναίων, είχε χαρακτηριστικά άτυπης χωματερής και η φωτιά ξεκίνησε από ξερά χόρτα και επεκτάθηκε σε σκουπίδια και πλαστικά.
Τέταρτη ημέρα φωτιάς σε απορρίμματα στον Ελαιώνα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η κλήση σας... διαγράφηκε
Οι περιπτώσεις που περιγράφουμε αφορούν διαγραφές προστίμων στις πιο πρόσφατες συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.
Η κλήση σας... διαγράφηκε
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μετά τη θύελλα έρχεται η ρύθμιση
Αφού αιφνιδιάστηκαν χιλιάδες πολίτες από τις γιορτινές «λυπητερές» που έστειλε ο Κ. Μπακογιάννης, τώρα προσπαθεί να ανακόψει το σφοδρό κύμα αντιδράσεων ζητώντας επίσπευση της νομοθετικής ρύθμισης του υπ....
Μετά τη θύελλα έρχεται η ρύθμιση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφο-βόμβα για τη διαχείριση απορριμμάτων από Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί με απόρριψη του αιτήματος συγχρηματοδότησης του έργου «ΣΔΙΤ Πελοποννήσου», κρίνοντάς το μη συμβατό με κοινοτικές οδηγίες και εντοπίζοντας παράλληλα υπερκοστολογήσεις • Σοβαρές...
Εγγραφο-βόμβα για τη διαχείριση απορριμμάτων από Βρυξέλλες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας