Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Μέσα από το ντοκιμαντέρ «Στο Χιλιοστό» του ΣΚΑΪ ξεδιπλώνεται ξανά ένα δύσκολο καλοκαίρι, τότε που η χώρα βρέθηκε ένα βήμα πριν από την απόλυτη ρήξη με την Ευρωζώνη και ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ ανέφερε χωρίς περιστροφές πως ήταν «πολύ θυμωμένος».

Εντεκα χρόνια μετά, οι πρωταγωνιστές της περιόδου επιστρέφουν για να ξαναδώσουν φωνή σε στιγμές που τότε έμοιαζαν να εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο με το πολιτικό και οικονομικό ρολόι να μετρά αντίστροφα.

Και μέσα σε αυτό το κλίμα υψηλής έντασης, κάπου ανάμεσα σε διαπραγματεύσεις, αριθμούς και πολιτικά νεύρα, εμφανίζεται και μια πιο… ανθρώπινη, σχεδόν απρόβλεπτη πλευρά του τότε προέδρου της Κομισιόν. Ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, όπως αποκαλύπτεται, δεν έμενε μόνο στα Eurogroup και στα spreadsheets. Όπως ο ίδιος λέει, «τους έπαιρνα καμιά φορά τηλέφωνο, έτσι απλά, ελληνικές οικογένειες, για να τους ρωτήσω: “Πώς είναι η ζωή σας;”» και ακόμη και για το πώς λειτουργούν τα νοσοκομεία. Και το πιο ενδιαφέρον; Δεν πίστευαν καν ότι ήταν πράγματι αυτός στην άλλη άκρη της γραμμής.

Μαργαρίτης για Γιούνκερ: «Χρησιμοποιούσε ένα παλιό Nokia»

O τότε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς μιλώντας στο ντοκιμαντέρ, περιγράφει έναν Γιούνκερ μακριά από την εικόνα του κλασικού τεχνοκράτη των Βρυξελλών. Όπως σημειώνει, «δεν δούλευε με κομπιούτερ και αριθμούς. Δεν ήταν ένας άνθρωπος αλγοριθμικός», ενώ χαρακτηριστικά χρησιμοποιούσε ένα παλιό Nokia που «το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να στέλνει και να διαβάζει μηνύματα». Ένας πρόεδρος της Κομισιόν που έμοιαζε να λειτουργεί περισσότερο με ένστικτο παρά με Excel.

Μεταξύ άλλων ο ίδιος ο Γιούνκερ ανέφερε στο ντοκιμαντέρ ότι η Ελλάδα ήταν συνεχώς στο μυαλό του. «Η Ελλάδα ήταν μέρα-νύχτα στο μυαλό μου», σημειώνει, περιγράφοντας μάλιστα πως είχε ιδιαίτερη ευαισθησία για τους πιο αδύναμους της ελληνικής κοινωνίας, εκείνους που –όπως λέει– «δεν είχαν πραγματικούς υπερασπιστές στην Ευρώπη».