Kομμάτι κομμάτι περνούν σταδιακά σε ιδιώτες τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) που παρέμειναν ζημιογόνα και το έτος 2023, παρά το γεγονός ότι πριν από τρία χρόνια είχαν ενισχυθεί με δημόσιο χρήμα 280 εκατομμυρίων ευρώ και είχαν απομακρύνει πλήθος προσωπικού με εθελουσία έξοδο.
Η εικόνα μιας ιδιωτικοποίησης «διά της πλαγίας οδού», όπως συμβαίνει και σε άλλους δημόσιους φορείς, προέκυψε μέσα από τη χθεσινή ενημέρωση στον Τύπο από τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με όσα είπε:
● Μετά το κλείσιμο 142 καταστημάτων πριν από περίπου έναν χρόνο, σχεδιάζεται η ανάθεση και άλλων σε ιδιώτες αναδόχους, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές που θεωρούνται φιλέτα. Τα ΕΛΤΑ θα διατηρήσουν την παρουσία τους σε δυσπρόσιτες και ορεινές περιοχές και ίσως σε ορισμένα εμβληματικά κεντρικά καταστήματα.
● Τα ΕΛΤΑ, που έκλεισαν το 2023 με ζημίες 12,78 εκατομμυρίων ευρώ, μετατρέπονται από οργανισμό σε επιχείρηση η οποία θα έχει συνεργάτες αντί για υπαλλήλους. Οι συνεργάτες αυτοί θα εξυπηρετούν ακόμη και τη βασική διανομή της αλληλογραφίας καθώς οι ταχυδρόμοι είναι και σήμερα έκτακτο προσωπικό.
● Αυτή τη στιγμή «τρέχει» σειρά διαγωνισμών προϋπολογισμού εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν μεταξύ άλλων τρεις από τις βασικές δραστηριότητες της εταιρείας και συγκεκριμένα τη διαλογή, τη μεταφορά αλλά και τη διανομή της αλληλογραφίας ακόμα και εντός της Αττικής με τη χρήση του εξοπλισμού των ΕΛΤΑ.
● Με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) θα καλυφθούν και τα κενά στις οικονομικές υπηρεσίες και τη μηχανογράφηση, με τον κ. Σκλήκα να επισημαίνει ότι «δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό», όταν υπάρχουν μεγάλες εταιρείες με την απαραίτητη τεχνογνωσία και πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται από μεγάλες ταχυδρομικές επιχειρήσεις του εξωτερικού.
● Δρομολογείται διαγωνισμός με στόχο επενδυτές που θα αναλάβουν τα 130 ακίνητα που διαθέτουν τα ΕΛΤΑ σε στρατηγικά σημεία ανά τη χώρα και ταυτόχρονα ανανεώνεται ο στόλος των αυτοκινήτων με τη διαδικασία του λίζινγκ.
● Σε βάθος τριετίας σχεδιάζεται η δημιουργία 600 καταστημάτων που θα λειτουργούν από συνεργάτες της εταιρείας, ενώ δεν προγραμματίζεται καμία ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό. Σήμερα απασχολούνται 3.100 μόνιμοι και αορίστου χρόνου σε σύνολο 5.000 εργαζομένων, ενώ δεν συζητείται νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου λόγω έλλειψης πόρων.
● Υπάρχουν σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμοί για την ανάθεση σε τρίτους της διαλογής και διανομής των ταχυδρομικών αντικειμένων και της οδήγησης των οχημάτων. Ειδικά για την Αττική θα ανατεθεί η εκτέλεση του έργου της εξυπηρέτησης πελατών στο δίκτυο καταστημάτων ΕΛΤΑ (συναλλαγή και διανομή) για χρονικό διάστημα δώδεκα μηνών, με προϋπολογισμό 6,6 εκατομμυρίων ευρώ και περιθώριο επέκτασης. Ο απαιτούμενος εξοπλισμός, τα έντυπα και τα υλικά εκτέλεσης του έργου θα παρέχονται στο προσωπικό του αναδόχου από τα ΕΛΤΑ, με την προϋπόθεση να επιστρέφονται στην αντίστοιχη υπηρεσιακή μονάδα μετά το πέρας της σύμβασής τους σε καλή κατάσταση και σε περίπτωση απώλειάς τους να αντικαθίστανται.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας