«Καμπανάκι» στη Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τις συστηματικές ακυρώσεις, καθυστερήσεις, τροποποιήσεις ή και καταργήσεις δρομολογίων που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες.
Την ώρα που η κυβέρνηση δεν χάνει αφορμή να συγχαρεί τον εαυτό της για την «κοσμογονία» που συμβαίνει στον ελληνικό σιδηρόδρομο και την επιτυχία της να επιδοτεί με 50 εκατ. ευρώ ετησίως τους Ιταλούς της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η επίσημη κρατική ελεγκτική αρχή αποφάσισε να παρέμβει: «Μέσα στο τρέχον έτος η ΡΑΣ έγινε δέκτης πάρα πολλών παραπόνων και αναφορών για την ελλιπή ενημέρωση και την κακή ποιότητα του μεταφορικού έργου εξαιτίας επανειλημμένων προβλημάτων στα δρομολόγια των προαστιακών γραμμών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης», επισημαίνει η Αρχή. «Υπήρξαν επίσης πολλές αναφορές για υποκαταστάσεις των υπηρεσιών με λεωφορεία, που διαφοροποιούν σε σημαντικό βαθμό τόσο για τη διάρκεια του δρομολογίου όσο και για τις στάσεις που πραγματοποιούνται», συνεχίζει.
Στη σχετική ανακοίνωση, η ΡΑΣ ενημερώνει ότι ζήτησε από τη Hellenic Train να της αποστέλλει μηνιαία αναφορά με αποτύπωση αλλά και λεπτομερή αιτιολόγηση των καθυστερήσεων, ακυρώσεων και καταργήσεων δρομολογίων. Η Αρχή αναφέρει ότι από την επεξεργασία των στοιχείων καταδεικνύεται ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται:
● Αφενός στην υποδομή (κατάσταση γραμμών, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση κ.λπ.) πετώντας το μπαλάκι στον ΟΣΕ.
● Αφετέρου στις εγγενείς αδυναμίες της Hellenic Train, την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την έλλειψη προσωπικού λόγω ασθένειας Covid-19 και τη διαχείριση του πλήθους στις αποβάθρες.
● Σε ποσοστό άνω του 50%, οι διαταραχές στο επιβατικό έργο οφείλονται σε καθυστερημένη αναχώρηση.
Η ΡΑΣ αναγνωρίζει ότι τα προβλήματα στο μεταφορικό έργο είναι σύνθετα και η επίλυσή τους ενδεχομένως να απαιτεί χρόνο, αλλά ζητά μέτρα ώστε «το επιβατικό κοινό να μην ταλαιπωρείται από την πλημμελή ενημέρωση της εταιρείας». Την καλεί να υιοθετήσει οδηγία πέντε σημείων, ώστε οι επιβάτες να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο και χωρίς καθυστέρηση, ακόμη και πριν από την έκδοση εισιτηρίου, όταν «υπάρχει προγραμματισμένη ολική ή τμηματική υποκατάσταση της υπηρεσίας μεταφοράς με οδικά μέσα».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας