• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.2°C / 22.4°C
    4 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.3°C / 25.3°C
    3 BF
    40%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.7°C / 25.5°C
    0 BF
    32%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 23.8°C
    3 BF
    22%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 24.6°C
    4 BF
    35%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 25.0°C
    2 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.8°C / 21.4°C
    1 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.7°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.1°C / 20.9°C
    4 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 21.8°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 18.5°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    53%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 23.9°C
    3 BF
    27%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.6°C / 24.4°C
    2 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.8°C
    3 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.5°C / 22.0°C
    4 BF
    37%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.3°C
    3 BF
    42%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.1°C / 25.5°C
    2 BF
    40%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    1 BF
    39%

Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε ένα από τα λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χρωστάνε 3,5 εκατ. ευρώ οι παλιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Κόλαφος η έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή ● Καυτά ερωτήματα για τη σκανδαλώδη πρακτική του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, που κρατούσε επί δυόμισι χρόνια κρυμμένη την αποτίμηση του οργανισμού από την Grant Thornton, αντί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να καταλογιστούν οι οφειλές προς το Δημόσιο ● Στον αέρα και η αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του προμηθευτικού συνεταιρισμού «Ηρακλής», όπως και η προσφυγή στην Ε.Ε. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις

Οι μέτοχοι του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ χρωστάνε τελικά στο Ελληνικό Δημόσιο 3,5 εκατομμύρια ευρώ τουλάχιστον, αφού υπάρχουν πάντα και αυτοί που υποστηρίζουν ότι το χρέος τους είναι δεκάδες εκατομμύρια. Ο καταλογισμός όμως ήρθε με την επισημότερη μορφή που θα μπορούσε να έχει, δηλαδή μέσα από την έκθεση αποτίμησης της Grant Thornton, της εταιρείας που είχε αναλάβει με διαγωνισμό το σχετικό έργο.

Δυόμισι ολόκληρα χρόνια κρατούσε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την έκθεση ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αλλά το μυστικό διέρρευσε μόλις το πήρε στα χέρια του πρώην μέτοχος με δικαστική απόφαση. Πλήρης αφωνία συνόδευσε τη δημοσίευση. Υπουργείο, ΟΑΣΘ, μέτοχοι σιώπησαν, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται σήμερα με νέα στάση εργασίας (11 π.μ.-3 μ.μ.) η οποία καταδεικνύει την… επιτυχία των κυβερνητικών χειρισμών.

Μπορεί στα χρόνια που ακολούθησαν την κρατικοποίηση του οργανισμού οι μέτοχοι αλλά και οι σημερινοί κυβερνητικοί να μιλούσαν για «δήμευση περιουσιών», ωστόσο η έκθεση της Grant Thornton -αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής»- όχι μόνο τους διαψεύδει, αλλά δείχνει ανάγλυφα ότι ο ΟΑΣΘ ήταν ένας χρεοκοπημένος οργανισμός με κατεστραμμένο στόλο οχημάτων και πολλές αμαρτίες. «Η τελική αξία της αποτίμησης καταλήγει μηδενική» λέει στο τελικό της συμπέρασμα η Grant Thornton, σημειώνοντας πως «από τη διενεργηθείσα εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του Οργανισμού και των αναπροσαρμογών που πραγματοποιήθηκαν σε κονδύλια της Κατάστασης Οικονομικής Θέσης, όπως παρουσιάζονται στη συνέχεια και λαμβάνοντας υπόψη τα όσα προσδιορίζονται στο άρθρο 25 του Ν. 4482/2017, η αναπροσαρμοσμένη αξία των Ιδίων Κεφαλαίων εκτιμήθηκε σε ποσό μείον €3.507.029».

Από κοντά βέβαια η εταιρεία θυμίζει την αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του Συνεταιρισμού «Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ο ΗΡΑΚΛΗΣ» Συν.Πε.» συνολικού ποσού €10.852.402 ως αποζημίωση λόγω αδικοπραξίας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα 10 εκατομμύρια για τα οποία ο ΟΑΣΘ με την παρούσα διοίκηση ήρθε σε συμφωνία -δεν έχει διαψευστεί ακόμη η σχετική είδηση- με τον «Ηρακλή». Είναι και τα 120 εκατομμύρια των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, υπόθεση που παρά τη σπουδή της κυβέρνησης να αποσύρει από την Ευρωπαϊκή Ενωση τη σχετική προσφυγή, αυτή δεν έχει ακόμη πλήρως αποσυρθεί.

Το ερώτημα γιατί ο κ. Καραμανλής κράτησε σαν επτασφράγιστο μυστικό τη συγκεκριμένη έκθεση για 2,5 χρόνια -η έκθεση κατατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2020-, γιατί δεν πήγε ως όφειλε στο Εφετείο για να προχωρήσουν οι καταλογισμοί, έχει, εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, μια απλή απάντηση. Δεν ήθελε να πιέσει τους μετόχους με τους οποίους υπάρχει στενή εκλογική σχέση, έχουν δοθεί προεκλογικές υποσχέσεις οι οποίες είναι αδύνατο σήμερα να τηρηθούν, οπότε γίνονται προσωρινές «διευκολύνσεις». Κι ακόμη δεν ολοκληρώνεται η εκκαθάριση του οργανισμού -αν και ο νόμος προέβλεπε ολοκλήρωση στο τέλος του 2019-, αντιθέτως δίνονται συνέχεια παρατάσεις, μάλιστα διακινείται η πληροφορία ότι με νέα τροπολογία σχεδιάζεται καινούργια παράταση ώς και το τέλος του 2023.

«Με την έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ καταρρίπτεται το αντιΣΥΡΙΖΑ αφήγημα της κυβέρνησης, καθώς αποδεικνύεται περίτρανα ότι εάν το 2017 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε παρέμβει δραστικά, ο ΟΑΣΘ θα είχε χρεοκοπήσει, οι εργαζόμενοι θα οδηγούνταν στην ανεργία και η πόλη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες» είπε ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

«Δικαιώθηκε πλήρως η παρέμβαση της κυβέρνησης» λέει στην «Εφ.Συν.» ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, παρατηρώντας ότι «ο ΟΑΣΘ αποδεικνύεται ότι ήταν χρεοκοπημένος και επιχειρησιακά ανίκανος να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και την εξυπηρέτηση της Θεσσαλονίκης. Ο στόλος οχημάτων ήταν πρόωρα γηρασμένος και χωρίς καμιά προσπάθεια συντήρησής του. Υπήρχε μεγάλο ποσοστό ακινησίας οχημάτων που συνεπαγόταν τεράστια απώλεια εσόδων. Αυτά παραλάβαμε. Σε τούτα δεν συνυπολογίζονται βέβαια α) οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις 120 εκατομμυρίων και β) τα υπερβολικά μισθώματα που εισέπραττε από τον ΟΑΣΘ ο συνεταιρισμός των μετόχων «Ηρακλής». Αυτά μένουν ανοιχτά προς διεκδίκηση από μια άλλη κυβέρνηση».

«Προστασία “ημετέρων” από το επιτελικό κράτος»

Δήλωση του πρώην υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στην «Εφ.Συν»

«Η ερμητικά κλεισμένη στα συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών έκθεση είναι ακόμη μία ηχηρή περίπτωση προστασίας “ημετέρων” από το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη, δικαιώνοντας απόλυτα την πολιτική μας για την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και αποδεικνύοντας τα ψέματα, τη λάσπη και την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων διασυνδεδεμένων με τη Ν.Δ. μέχρι σήμερα.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή: Γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν προχωρά στην εκκαθάριση του Οργανισμού; Γιατί κρύβουν την έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή λειτουργώντας ως προστάτες των δικών τους παιδιών και όχι του δημόσιου συμφέροντος; Γιατί δεν ολοκληρώνουν την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και δεν ζητούν να επιστραφούν 3.507.029 € που χρωστούν οι παλαιοί μέτοχοι; Ποια η πορεία της προσφυγής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παράνομες κρατικές ενισχύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ; Ποια η πορεία της μηνυτήριας αναφοράς μου για την εκποίηση 309 λεωφορείων προς 1000 € το καθένα και σε τι ποσό αγοράζουν ή ενοικιάζουν λεωφορεία 10ετίας όπως αυτά που εκποίησαν; Ποια η πορεία της διεκδίκησης επιστροφής υπερβαλλόντων ενοικίων από τον συνεταιρισμό “Ηρακλής”, αξίας περίπου 10.000.000 €;»

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεγάλο «αγκάθι» τα φέσια του Δημοσίου
Ανοιχτή πληγή για τη ρευστότητα στην οικονομία και μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές για την πρώτη μετα-προγραμματική αξιολόγηση αποτελούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου σε ιδιώτες.
Μεγάλο «αγκάθι» τα φέσια του Δημοσίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νοικοκυριά σε αδυναμία πληρωμών
Πάνω από 1,5 εκατομμύριο σπίτια με χρέη προς το Δημόσιο 50 έως 500 ευρώ δεν μπορούν να τα εξοφλήσουν ● Εκρηκτική αύξηση απλήρωτων φόρων ● Αναγκαστική η παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων μέχρι 29...
Νοικοκυριά σε αδυναμία πληρωμών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το μετρό Πειραιά σκαλώνει στις... ραδιοεπικοινωνίες
Επεσαν στις... ράγες οι κυβερνητικές υποσχέσεις για παράδοση τριών σταθμών φέτος το καλοκαίρι ● Οι εμπλεκόμενες εταιρείες επικαλούνται ελλιπή ραδιοκάλυψη στις δοκιμές λειτουργίας.
Το μετρό Πειραιά σκαλώνει στις... ραδιοεπικοινωνίες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Aρση ενισχυμένης εποπτείας, παραμένουν 22 «αγκάθια»
Εκκρεμούν 22 μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον Οκτώβριο για να εγκριθεί η εκταμίευση της τελευταίας δόσης μέτρων ελάφρυνσης χρέους, ύψους 750 εκατ. ευρώ.
Aρση ενισχυμένης εποπτείας, παραμένουν 22 «αγκάθια»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φακελώνουν όποιον χρωστάει
Διπλό «Τειρεσία» για Δημόσιο και τράπεζες συστήνει η κυβέρνηση υπό τον κίνδυνο της ανεξέλεγκτης διόγκωσης του «κόκκινου» ιδιωτικού χρέους, που υπερβαίνει τα 250 δισ. ευρώ.
Φακελώνουν όποιον χρωστάει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας