• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 30.1°C
    3 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.0°C / 30.7°C
    2 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.6°C / 30.0°C
    1 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    36%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 29.6°C
    4 BF
    36%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.0°C / 27.6°C
    2 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 24.2°C
    2 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 27.7°C
    3 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.3°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.7°C
    2 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.2°C / 27.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    0 BF
    41%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.5°C / 28.8°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    3 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 29.8°C
    0 BF
    46%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.3°C / 27.3°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 28.4°C
    2 BF
    45%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    1 BF
    42%
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑΡΕΚΙΑΝ/ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν έχει πλοίο για σε...

  • A-
  • A+
Οι αυξήσεις έως 40% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια «καίνε» τα σχέδια διακοπών για χιλιάδες νοικοκυριά ● Τρίτο κύμα ανατιμήσεων ετοιμάζουν οι εταιρείες του κλάδου, επικαλούμενες τις υπέρογκες αυξήσεις των ναυτιλιακών καυσίμων ● Το υπουργείο Ναυτιλίας απλά παρακολουθεί το φαινόμενο ● Από 400 έως 634 ευρώ το κόστος μεταφοράς με αυτοκίνητο για ένα ζευγάρι σε οικονομική θέση σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα ● Σπύρος Πασχάλης, πρόεδρος ακτοπλόων: «Το κόστος των καυσίμων από 30-40% των δαπανών των πλοίων, σήμερα έχει φτάσει ακόμα και το 80%». Στη Βουλή το θέμα από Ν. Σαντορινιό (ΣΥΡΙΖΑ) και Β. Μπιάγκη (ΠΑΣΟΚ).

Τα όνειρα που έκαναν οι Ελληνες για διακοπές φέτος το καλοκαίρι σε κάποιο νησί, μάλλον βαδίζουν προς ακύρωση, τουλάχιστον γι’ αυτούς που δεν είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη τους, ξεκινώντας από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ισως τα καταφέρουν εάν ταξιδέψουν χωρίς το αυτοκίνητό τους και χωρίς καμπίνα, δηλαδή να βολευτούν στην οικονομική θέση ή στο κατάστρωμα.

Και όλα αυτά γιατί οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συνεχώς τραβούν την ανηφόρα, οι εταιρείες προχωρούν σε νέες αυξήσεις, επικαλούμενες το πολύ αυξημένο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και το υπουργείο Ναυτιλίας απλώς παρακολουθεί ως θεατής το φαινόμενο. Θολό είναι το τοπίο για το πόσες ακριβώς αυξήσεις έχουν γίνει από τον Μάρτιο του 2022 μέχρι και σήμερα στα ακτοπλοϊκά ναύλα, ενώ οι πληροφορίες λένε ότι κάποιες εταιρείες θα προχωρήσουν από την 1η Ιουλίου σε νέες αυξήσεις.

Πληροφορία που επιβεβαιώνεται και από τα ταξιδιωτικά γραφεία γιατί εάν θελήσεις να κλείσεις εισιτήρια σε ενημερώνουν ότι οι τιμές αυτές ισχύουν μόνο μέχρι 30 Ιουνίου. Τα στοιχεία δείχνουν πάντως ότι αθροιστικά οι αυξήσεις μέχρι στιγμής στα ακτοπλοϊκά ναύλα αγγίζουν το 25% με 30% συγκριτικά με πέρυσι και χωρίς να υπολογίζονται αυτές που θα έρθουν από 1η Ιουλίου.

Τα φορτηγά

Ωστόσο το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους επιβάτες-τουρίστες αλλά πολύ περισσότερο τους μόνιμους κατοίκους των νησιών και τις μετακινήσεις τους στην ηπειρωτική χώρα, αλλά και όλη την παραγωγική αλυσίδα, καθώς τα ναύλα των φορτηγών αυτοκινήτων που μεταφέρουν προϊόντα έχουν εκτοξευτεί.

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα που παραθέτουμε: Για να ταξιδέψει ένα ζευγάρι με το αυτοκίνητο του για τα Χανιά με επιστροφή, χωρίς καμπίνα, με την ΑΝΕΚ κοστίζει 325 ευρώ και με τις «Μινωικές» 291 ευρώ, για το Ηράκλειο με την ΑΝΕΚ 267 ευρώ και με τις «Μινωικές» 290 ευρώ. Κόστος που ανεβαίνει αρκετά εάν θελήσει να πάρει και καμπίνα. Και τα πράγματα χειροτερεύουν για όσους θέλουν να πάνε στις Κυκλάδες.

Για την Πάρο το εισιτήριο οικονομικής θέσης από 38,50 ευρώ το 2021, φέτος κοστίζει 46,50 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο κοστίζει 108,50 ευρώ. Δηλαδή για να πάει στην Πάρο ένα ζευγάρι με το αυτοκίνητό του με επιστροφή στην οικονομική θέση θα δώσει περίπου 402 ευρώ, για τη Νάξο 438 ευρώ και πιθανότατα θα πρέπει να ξεχάσει τα Δωδεκάνησα, αφού για τη Ρόδο χωρίς καμπίνα θα πρέπει να δώσει 634 ευρώ. Για τη Σύρο από 35 ευρώ πέρυσι φέτος το εισιτήριο κοστίζει 42,50 ευρώ, ενώ η τιμή του αυτοκινήτου ανέβηκε στα 95,50 ευρώ από 75 που είχε πέρυσι.

Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φαίνεται πάντως πως έχουν επηρεάσει το μεταφορικό έργο των εταιρειών, και όπως έλεγαν στελέχη του κλάδου στην «Εφ.Συν.» η επιβατική κίνηση εμφανίζεται αρκετά μειωμένη σε σύγκριση με άλλες χρονιές τέτοια εποχή πριν από την πανδημία. Ωστόσο συνολική εικόνα θα έχουν στο τέλος της σεζόν.

Αγονες γραμμές

«Η κάθε εταιρεία ακολουθεί τη δικιά της πολιτική» είπε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και διευθύνων σύμβουλος της Attica Group Σπύρος Πασχάλης, υποστήριξε ότι οι αυξήσεις συγκριτικά με πέρυσι στα εισιτήρια κυμαίνονται από 25-30%, ωστόσο τις χαρακτήρισε «μονόδρομο» για τις εταιρείες λόγω της υπέρογκης αύξησης των ναυτιλιακών καυσίμων.

Ανέφερε ότι πέρυσι τέτοια εποχή ένας τόνος ναυτιλιακού πετρελαίου κόστιζε 530 ευρώ και φέτος κοστίζει 1.350 ευρώ, εξηγώντας ότι το κόστος των καυσίμων σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-40% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, σήμερα έχει φτάσει να αποτελεί το 70 ακόμα και το 80% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρθηκε και στα σχεδόν 50 εκατ. ευρώ που χρωστάει στις εταιρείες το υπουργείο Ναυτιλίας, τα οποία είναι χρήματα για δρομολόγια άγονων γραμμών που έχουν εκτελεστεί από τα τέλη του 2020, αλλά μέχρι και σήμερα δεν τους έχουν αποδοθεί.

Το θέμα των αυξήσεων των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έφτασε και στη Bουλή από την αντιπολίτευση. Ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής, τόνισε ότι ενώ αναμένεται νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 7% από 1η Ιουλίου, και ενώ, συνολικά, οι αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι φτάνουν το 40%, η κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι παραινέσεις προς τους ακτοπλόους να μην αυξήσουν τα εισιτήρια, χωρίς να διαβουλεύεται μαζί τους.

Αναφερόμενος στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου επισήμανε ότι η σημερινή κυβέρνηση το απαξιώνει συνεχώς και το υπουργείο Ναυτιλίας έχει καθυστερήσει να βάλει τα χρήματα στους λογαριασμούς των νησιωτών τουλάχιστον για 6 μήνες. Επίσης κάλεσε τον υπουργό Ναυτιλίας να προσπαθήσει να κλείσει εισιτήρια για Κάρπαθο, τον Ιούλιο, και τότε θα καταλάβει πως δεν θα μπορέσει, γιατί δεν υπάρχει πλοίο.

Ο βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης, τόνισε ότι οι τιμές των εισιτηρίων αυξάνονται διαρκώς και ανεξέλεγκτα, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε ήδη να έχει λάβει μέτρα για την μείωση του κόστους των ναύλων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παίρνουν «φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένονται αυξήσεις 12% από Ραφήνα και 7-10% από Πειραιά • Κάποιες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε «αναπροσαρμογές» από τα μέσα Μαρτίου • Μονόδρομο τις χαρακτηρίζουν οι ακτοπλόοι, ζητούν μέτρα στήριξης.
Παίρνουν «φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επεκτείνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο
Επιδοτούνται τα πρατήρια βενζίνης έως και 19,5 λεπτά ανά λίτρο, με αποτέλεσμα πριν από το Πάσχα να υπάρξει σημαντική μείωση στο κόστος των καυσίμων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της πιλοτικής εφαρμογής,...
Επεκτείνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιλοτικά σε 32 νησιά το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα
Ξεκινά η επιδότηση των καυσίμων μέσω της εφαρμογής του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε 32 μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας με εφαρμογή στη συνέχεια σε όλα τα νησιά, καθώς την Τετάρτη υπερψηφίστηκε...
Πιλοτικά σε 32 νησιά το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλησίαστα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Είναι η τρίτη φορά από τον Μάρτιο που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε αυξήσεις την 1η Ιουλίου, και έτσι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σε κάποιες περιπτώσεις συγκριτικά με πέρυσι και συνολικά, έχουν αυξηθεί...
Απλησίαστα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: 40% πάνω τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε σχέση με πέρυσι.
Ο Ν.Σαντορινιός αναφέρθηκε και στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου που νομοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι η κυβέρνηση το απαξιώνει συνεχώς.
Ν.Σαντορινιός: 40% πάνω τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε σχέση με πέρυσι.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο
Στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, κάνοντας γνωστό ότι η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προωθεί εντός του Ιανουαρίου πληρωμές ύψους 25...
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας