• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 9.1°C
    1 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.0°C / 5.7°C
    3 BF
    55%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    11°C 9.0°C / 11.0°C
    2 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.9°C / 3.8°C
    1 BF
    61%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 3.5°C
    0 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.8°C / 3.0°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.0°C / -0.6°C
    3 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.2°C / 9.1°C
    2 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.3°C / 7.9°C
    1 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    1 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    2 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    4 BF
    69%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.9°C / 0.9°C
    2 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 1.5°C / 7.7°C
    1 BF
    72%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.8°C / 8.2°C
    0 BF
    85%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    0 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.5°C / 4.7°C
    1 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    2 BF
    76%

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

Ένωση Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών: Ωρολογιακή βόμβα ο «Αναπτυξιακός Νόμος για την ασφαλή ναυσιπλοΐα»

  • A-
  • A+
Καλεί τον υπουργό και αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να απαντήσουν για ποιο λόγο αγνοούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ζητούν την προώθηση ενός αναπτυξιακού νομοσχεδίου που θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην ασφαλή, και περιβαλλοντικά και οικονομικά, ναυσιπλοΐα στη χώρα

Την έντονη αντίθεσή της για το πολυνομοσχέδιο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» εκφράζει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, καταθέτοντας την ανησυχία της για τις «καταστροφικές συνέπειες» που θα υπάρξουν, τόσο στον κλάδο, όσο και στις συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Εξηγεί πως ο κλάδος αποκλείεται από το νομοσχέδιο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα επενδυτικών σχεδίων για τα πλωτά μέσα που παρέχουν υπηρεσίες στα λιμάνια, δηλαδή γερανούς, ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά, απορρυπαντικά κ.α. Γεγονός το οποίο, όπως υποστηρίζει, αντίκειται και στον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1084 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 14ης Ιουνίου 2017, με τον οποίο επιτρέπεται στο εξής η χρηματοδότηση συγκεκριμένων ιδιωτικών επενδύσεων, με κύριο στόχο τη βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος.

Καλεί μάλιστα τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Α. Γεωργιάδη, και τον αναπληρωτή υπουργό Ν. Παπαθανάση, να απαντήσουν για ποιο λόγο «αγνοούν» την ευρωπαϊκή νομοθεσία και «ναρκοθετούν» το εθνικό στοίχημα της ανάπτυξης μιας ασφαλούς και περιβαλλοντικά πράσινης ναυσιπλοΐας, αλλά και ενός εμπορευματικού και τουριστικού κόμβου διεθνών προδιαγραφών. «Η πολιτεία οφείλει να λειτουργήσει με υπευθυνότητα προωθώντας ένα "Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο", το οποίο θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην ασφαλή - περιβαλλοντικά και οικονομικά - ναυσιπλοΐα στη χώρα» σημειώνει, και κάνει λόγο για «αντι-κοινοτική και απο-επενδυτική» λογική από την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.

Η Ένωση διευκρινίζει πως οι επενδύσεις για τη ναυπήγηση σύγχρονων ρυμουλκών, απορρυπαντικών αλλά και για ναυαγοσωστικών, ώστε να μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας, είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των νησιών και των θαλασσών μας από ναυτικά ατυχήματα και περιβαλλοντικές και οικονομικές συνέπειες τους. Σημειώνει δε πως οι ανάγκες μεταφοράς προϊόντων και εμπορευμάτων τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί και όπως προκύπτει από τα στοιχεία και μόνο για τον Πειραιά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για το 2020 (5.437.477), παρά την πανδημία, ήταν πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 (5.648.056) και σαφώς υψηλότερη από το 2018 (4.907.913). Επιπλέον, σύμφωνα και με τα σχετικά ετήσια στοιχεία (ελληνική υπηρεσία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων) ναυτικών συμβάντων, η αυξητική τάση είναι ξεκάθαρη, καθώς ακόμα και το 2020 (εν μέσω πανδημίας με ιδιαίτερα μειωμένη κίνηση). τα ναυτικά συμβάντα ήταν 631, 19% περισσότερα από το 2019 (531).

Ταυτόχρονα αναφέρει πως η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτών πλωτών μέσων κατασκευάζονται στα ελληνικά ναυπηγεία και η μη ένταξη των επενδύσεων αυτών στον «Αναπτυξιακό Νόμο» απειλεί χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά και σημαντικά κεφάλαια για τα ελληνικά ναυπηγεία.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
Για τις «επτά θύρες ανάπτυξης» που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τη Δυτική Αττική ενημέρωσε η διοίκηση του ΕΒΕΠ τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, και τον υφ. Ν. Παπαθανάση.
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
Με βασικό στόχο την απάλειψη των γραφειοκρατικών δυσκολιών, η γενική γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού ναυλοσύμφωνου, προκειμένου οι...
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΡΙΖΑ: «Η κυβέρνηση διαμορφώνει ολιγο-μονοπώλιο στα ρυμουλκά»
Την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του στόλου των ρυμουλκών και των ναυαγοσωστικών πλοίων στη χώρα μας, αλλά με διαδικασίες που θα διασφαλίζουν τον ουσιαστικό διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους, επισήμανε ο...
ΣΥΡΙΖΑ: «Η κυβέρνηση διαμορφώνει ολιγο-μονοπώλιο στα ρυμουλκά»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με το «Viking Sky» ξεκίνησε φέτος η κρουαζιέρα στον Πειραιά
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη νέα χρονιά, το «Viking Sky», με σημαία Νορβηγίας, έκανε χθες «ποδαρικό» στο λιμάνι του Πειραιά. Το υποδέχτηκε διοργανώνοντας ειδική εκδήλωση κατά την αποβίβαση των επιβατών στον...
Με το «Viking Sky» ξεκίνησε φέτος η κρουαζιέρα στον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζημιές για την ΑΝΕΚ
Η αλματώδης άνοδος των τιμών των καυσίμων επιβάρυνε υπέρμετρα το λειτουργικό κόστος, απορρόφησε την ωφέλεια από την αύξηση των εσόδων και επιδείνωσε σημαντικά τα λειτουργικά αποτελέσματα.
Ζημιές για την ΑΝΕΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας