• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 23.5°C
    3 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 24.1°C
    3 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.0°C / 23.2°C
    5 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    6 BF
    68%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.0°C
    3 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.3°C / 17.4°C
    5 BF
    34%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    3 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 17.1°C / 23.3°C
    2 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.1°C / 20.9°C
    6 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.8°C
    6 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.5°C / 24.7°C
    2 BF
    38%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 23.9°C
    5 BF
    33%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.3°C / 23.5°C
    3 BF
    47%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    3 BF
    75%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 23.8°C
    5 BF
    36%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 19.3°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 23.7°C
    1 BF
    40%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    5 BF
    58%
ΟΛΠ

Μεταβιβάστηκε στην Cosco το 16% των μετοχών του ΟΛΠ

  • A-
  • A+
Αναμένεται η κύρωση της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης

Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco, καθώς όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου μ’ ένα κοινό δελτίο Τύπου των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας υπογράφηκε την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ Α.Ε., η τροποποιημένη Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων στο λιμάνι του Πειραιά. Επόμενο και τελικό βήμα προκειμένου να τεθούν σε ισχύ οι όροι της νέας Σύμβασης, η κύρωσή της από την Βουλή.

Σύμφωνα με τα δυο υπουργεία, με την τροποποιημένη Σύμβαση «ρυθμίζονται αποτελεσματικά από τα μέρη, όσα ζητήματα προέκυψαν κατά την υλοποίηση των Υποχρεωτικών Επενδύσεων στον Λιμένα Πειραιώς». Ειδικότερα, «αίρονται αβεβαιότητες από την υφιστάμενη συμβατική σχέση επ’ ωφελεία του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η ομαλή εξέλιξη της συμβατικής σχέσης των μερών, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιώς. Ενός λιμένα που διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην ελληνική οικονομία».

Η τροποποιημένη Σύμβαση προβλέπει νέα πενταετή προθεσμία για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων έναντι της παροχής πρόσθετων εγγυήσεων από την ΟΛΠ Α.Ε., με τις οποίες διασφαλίζονται με πρόσφορο και επαρκή τρόπο τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου. 

«Η υπογραφή της Σύμβασης Τροποποίησης σηματοδοτεί για το Ελληνικό Δημόσιο την πραγματοποίηση ενός ακόμη βήματος προς τον γενικότερο σκοπό της προαγωγής υγιούς επενδυτικού κλίματος στη χώρα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β' Πειραιά Γιάννης Ραγκούσης σχολίασε: «Αυτό που διέπραξε η κυβέρνηση Μητσοτάκη με την παραβίαση της σύμβασης παραχώρησης και την έκνομη εκχώρηση του 16% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στην Cosco, είναι έγκλημα κατά της κοινωνίας της Α' & Β' Πειραιά, κατά της ναυπηγοεπισκευής των χιλιάδων εργαζομένων, κατά της πραγματικής οικονομίας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Τα υπόλοιπα στην κοινωνία και στη Βουλή».

Η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα, έκανε γνωστό ότι ο Δήμος Πειραιά, για πρώτη φορά στην ιστορία του, εκδιώκεται από τη διοίκηση του λιμανιού του, καθώς η νέα Σύμβαση Παραχώρησης αφαιρεί από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ τη θέση που κατείχε ως τώρα ο εκάστοτε δήμαρχος Πειραιά. Από την ίδρυση της πόλης το 1835, το λιμάνι βρισκόταν υπό τον έλεγχο του Δήμου Πειραιά και μετά την ίδρυση του κρατικού ΟΛΠ το 1930 αυτός συμμετείχε στη διοίκηση. Με τη συμφωνία Coscο-Ελληνικού Δημοσίου του 2016 μία από τις θέσεις του διοικητικού συμβουλίου δόθηκε στον Γιάννη Μώραλη, ωστόσο αυτή η θέση χάνεται με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης.

«Προτείναμε στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο να διεκδικηθεί με κάθε τρόπο η μοναδική «ελληνική» θέση που διατηρείται στο νέο διοικητικό συμβούλιο για την πόλη του Πειραιά. Ελπίζουμε ότι τόσο η δημοτική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας και ο Νίκος Βλαχάκος όσο και η παράταξη του Γιάννη Μώραλη θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα διεκδικήσουν μαζί με όλους μας, τα αυτονόητα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη» αναφέρει.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την αρχική Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με τον νόμο 4404/2016 για να περάσει το 16% στον κινεζικό όμιλο, έπρεπε στο τέλος της πενταετίας (Αύγουστος 2021) να έχει ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που είχε αναλάβει να κάνει ύψους 293,8 εκατ. ευρώ. Οι 11 αυτές επενδύσεις ωστόσο δεν ολοκληρώθηκαν γιατί, σύμφωνα με την Cosco, «εξωγενείς παράγοντες» συνέβαλαν στην καθυστέρηση της υλοποίησής τους και όχι δική της υπαιτιότητα. Θέση την οποία αποδέχθηκε η κυβέρνηση προχωρώντας το καλοκαίρι σε νέα συμφωνία με τους Κινέζους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΠ: Θα εφαρμόσουμε το επενδυτικό μας σχέδιο με όποιες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες
Την πρώτη επίσημη παρέμβαση-σχόλιο έκανε ο ΟΛΠ-Cosco, σχετικά με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ με την οποία κρίνονται  «μη νόμιμες οι πράξεις έγκρισης» των έργων που πραγματοποιεί η εταιρεία στο λιμάνι...
ΟΛΠ: Θα εφαρμόσουμε το επενδυτικό μας σχέδιο με όποιες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συλλαλητήριο στο Πασαλιμάνι για το «χαλί που στρώνουν» στην Cosco για τον ΟΛΠ
Η κυβέρνηση παραχωρεί στην Cosco το 16% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς χωρίς αυτή να έχει ολοκληρώσει τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις όπως ήταν υποχρεωμένη.
Συλλαλητήριο στο Πασαλιμάνι για το «χαλί που στρώνουν» στην Cosco για τον ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
Επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, με την οποία ζητά να...
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Β. Κορκίδης θεωρεί ότι η συμβολή του ΟΛΠ είναι καθοριστική, καθώς οι επενδύσεις κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον 800 εκατ....
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας