Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέτσινη λίστα και από τη ΔΕΗ
EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πέτσινη λίστα και από τη ΔΕΗ

  • A-
  • A+
Πώς μοίρασε επιλεκτικά και χωρίς κριτήρια απήχησης, κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας σε ΜΜΕ τα 570.000 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης εν μέσω πανδημίας και καραντίνας. Πρόγευση για το πώς θα μοιραστεί η διαφημιστική πίτα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, ύψους 8,5 εκατ. ευρώ.

Ενώ ακόμα περιμένουμε διευκρινίσεις για τη «λίστα Πέτσα» και τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν τα ιλιγγιώδη ποσά σε συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης, η «Εφ.Συν.» φέρνει στο φως ακόμα μία λίστα, πάλι εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, πάλι για τον κορονοϊό, πάλι σε συγκεκριμένα ΜΜΕ, πάλι με αδιαφανείς διαδικασίες, πάλι με τα ίδια ερωτήματα. Αυτή τη φορά τα χρήματα τα έδωσε η... ΔΕΗ.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: υπήρχε κανένας λόγος να κάνει η ΔΕΗ διαφημιστική καμπάνια, ειδικά εν μέσω κορονοϊού, με όλα της τα καταστήματα κλειστά (όλοι θυμόμαστε τις ατελείωτες ουρές μόλις άνοιξαν) και ενώ η διαχείριση της εταιρείας το συγκεκριμένο διάστημα ήταν ουσιαστικά παθητική; Το διάστημα Μάρτιος-Μάιος 2020, με κάποια ποσά να ξεκινούν και νωρίτερα, δόθηκαν 572.300 ευρώ.

Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν έγινε και η μεγάλη καμπάνια (και με πρωτόλειο τηλεοπτικό σποτ) της ΔΕΗ για την ηλεκτρονική πληρωμή, η συνολική ετήσια δαπάνη διαφήμισης της ΔΕΗ ήταν περί τα 2 εκατομμύρια. Με τη νέα διοίκηση, υπό τον κ. Γ. Στάσση ως πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, το ποσό ανέβηκε στα 8,5 εκατομμύρια.

Ο σχετικός διαγωνισμός διενεργήθηκε τον Απρίλιο, στους διεκδικητές του ήταν και η πρωταγωνίστρια της λίστας Πέτσα, Initiative, αλλά τελικώς τον κέρδισε η DDB, η σύμβαση με την οποία φαίνεται να υπεγράφη μόλις προχθές, στις 7 Ιουλίου.

Η «λίστα Στάσση» που δημοσιεύουμε δείχνει ότι η επιλεκτική διαχείριση δαπανών επικοινωνίας αποτελεί γενικευμένη πρακτική όλων των ελεγχόμενων από την κυβέρνηση φορέων και προϊδεάζει για το πώς θα μοιραστεί η μεγάλη πίτα των 8,5 εκατ. που θα δαπανήσει η ΔΕΗ. Ο πίνακας καταγράφει πού πήγαν 570.000 ευρώ το κρίσιμο διάστημα της πανδημίας και της καραντίνας, με κριτήρια που δεν γνωρίζουμε. Αυτό που φαίνεται σίγουρα είναι μια υπερβολική και επιλεκτική «τροφοδοσία» συγκεκριμένων μέσων.

Είθισται βέβαια η ΔΕΗ να επιλέγει για τα διαφημιστικά της πακέτα ενεργειακούς ή και οικονομικούς ιστότοπους που ασχολούνται και με ενεργειακά θέματα, φυσικά μεγάλες εφημερίδες, καθώς και τοπικά σάιτ όπου η εταιρεία είχε συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Αυτό που έγινε με τη διαφημιστική καμπάνια εν μέσω καραντίνας, ωστόσο, είναι κάτι άλλο: από τα 20.000 ευρώ που πήρε το iefimerida.gr και τα 4.800 ευρώ που πήρε το bovary.gr, τα 7.000 που πήρε το thetoc.gr, τα 15.000 ευρώ που πήρε το startuppermag και startuppermag.gr (το περιοδικό, αν δεν το γνωρίζετε, κυκλοφορεί μία φορά κάθε μήνα μαζί με το «Βήμα της Κυριακής»), τα 39.000 ευρώ που πήρε το «Πρώτο Θέμα» (εφημερίδα, σάιτ και ραδιόφωνο), τα 24.000 ευρώ που πήραν τα «Παραπολιτικά» (εφημερίδα, σάιτ και ραδιόφωνο), τα 10.450 που πήρε το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, τα 12.000 που πήρε η AthensVoice (έντυπο και ραδιόφωνο) έως τα 34.000 ευρώ που πήρε το Capital.gr και το «Κεφάλαιο».

Μάλιστα τα 12.000 από αυτά πήγαν για να γραφτούν 4 άρθρα από δημοσιογράφο του ενεργειακού ρεπορτάζ του σάιτ, ο οποίος μάλιστα κατονομάζεται στο έγγραφο της ΔΕΗ με τη συγκεκριμένη διαφημιστική δαπάνη!

Στη λίστα περιλαμβάνεται βεβαίως και το σάιτ της εφημερίδας μας, efsyn.gr, που πήρε 1.500 ευρώ για καταχωρίσεις της ΔΕΗ, όπως και 800 ευρώ που πήρε το tvxs αλλά και τα 2.000 ευρώ που δόθηκαν στο σάιτ ikivotos.gr («Κιβωτός της Ορθοδοξίας - Η εφημερίδα της αληθινής πίστης»)!

Συνολικά, στη λίστα διανομής 570.000 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης περιλαμβάνονται περίπου 250 μέσα -δεν είναι ούτε τα 300, ούτε τα 600.000 ευρώ. Είναι το με ποια κριτήρια μια δημόσια επιχείρηση, που υποτίθεται ότι η κυβέρνηση θέλησε «να τη διασώσει από βέβαιη χρεοκοπία» ενώ εκτοπίζεται συνεχώς από ιδιώτες ανταγωνιστές, διαχειρίζεται τα κονδύλιά της. Και δυστυχώς αποδεικνύεται πως η κυβερνητική πολιτική είναι η ίδια σε όλα τα επίπεδα - ειδική, ευνοϊκή μεταχείριση συγκεκριμένων, δίχως κανένα έλεγχο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλο η ενημέρωση κι άλλο η σπατάλη κι η προπαγάνδα
Ερωτήματα, όπως γιατί δόθηκε με απευθείας ανάθεση, εγείρει η έλλειψη διαφάνειας γύρω από το κονδύλι της καμπάνιας για την πανδημία, που ξεκίνησε από τα 11 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει και στα... 45!
Αλλο η ενημέρωση κι άλλο η σπατάλη κι η προπαγάνδα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παρεμβάσεις για πιο ελκυστική «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»
Αλλαγές στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» επεξεργάζεται πλέον η κυβέρνηση, βλέποντάς το να οδηγείται σε εμφανή αποτυχία, αφού ούτε το 1% των περίπου 700.000 επιχειρήσεων της χώρας δεν έχει ανταποκριθεί σε αυτό.
Παρεμβάσεις για πιο ελκυστική «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με διάδρομο... 1,80 μ. για πεζούς και ΑμεΑ
Το ενδεχόμενο να ανοίξει νωρίτερα η εστίαση από την 1η Ιουνίου, όπως είναι ο μέχρι στιγμής σχεδιασμός, πιθανότατα κατά μία εβδομάδα, αναφέρθηκε σύμφωνα με πληροφορίες στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη του πρωθυπουργού...
Με διάδρομο... 1,80 μ. για πεζούς και ΑμεΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ για αγρότες
Νέα ρύθμιση οφειλών από κατανάλωση ρεύματος για τους αγρότες με προκαταβολή του 15% ή 20% της οφειλής τους στη ΔΕΗ και αποπληρωμή του υπολοίπου ποσού σε έως 18 ή 24 δόσεις, αντίστοιχα ανακοίνωσε η ΔΕΗ.
Νέο πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ για αγρότες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προετοιμάζουν το έδαφος για ανατιμήσεις
Με επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Στέλιος Πέτσας επιχείρησε να προετοιμάσει το έδαφος για τις αυξήσεις στα τιμολόγια και τα άλλα σκληρά μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τη ΔΕΗ.
Προετοιμάζουν το έδαφος για ανατιμήσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας