Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαύρα σενάρια για την κρουαζιέρα
ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαύρα σενάρια για την κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Ο κορονοϊός πλήττει σοβαρά και τον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς πλοία που εκτελούσαν προγραμματισμένες κρουαζιέρες στην Κίνα, την Ιαπωνία, την υπόλοιπη Ασία και την Αυστραλία, ακυρώνουν τα προγράμματά τους και τα περισσότερα από αυτά στρέφονται προς τη Μεσόγειο. Αμερικανοί, Αυστραλοί και λιγότερο Γερμανοί ακυρώνουν συνεχώς τις προκρατήσεις που έχουν κάνει, ενώ χώρες ακόμα και στην Καραϊβική και τη Νότια Αμερική αρνούνται σιγά σιγά να δέχονται κρουαζιερόπλοια.

Οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων και των ελληνόκτητων εταιρειών, δηλώνουν ότι εξαιτίας του κορονοϊού οι κρατήσεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν μειωθεί κατά 20-30%. Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, η Royal Caribbean, δήλωσε ότι το μέγεθος των ζημιών από τον κορονοϊό θα είναι τεράστιο, ίσως αυτές να ξεπερνούν και τα 250 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία AIDA ανακοίνωσε ότι τα κρουαζιερόπλοιά της που εκτελούσαν κρουαζιέρες στην Ασία, θα τις ακυρώσουν και θα έλθουν στη Μεσόγειο, το ίδιο ισχύει και για την Carnival, τη Royal Caribbean, τη Norwegian και την MSC.

Η Norwegian Cruise Line θα ξεκινήσει προγραμματισμένες επταήμερες κρουαζιέρες από Πειραιά τον Απρίλιο και έχει ανακοινώσει τιμές που ξεκινούν από 300 ευρώ ο επιβάτης για το επταήμερο. Πολλές τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις που προβάλλουν κάθε χρόνο τον τομέα της κρουαζιέρας έχουν ακυρωθεί, όπως π.χ. η τουριστική έκθεση του Βερολίνου που ήταν προγραμματισμένη να αρχίσει την περασμένη Δευτέρα.

Τεράστια είναι η ανησυχία στους ανθρώπους που ασχολούνται με τον τομέα της κρουαζιέρας για το τι θα συμβεί εάν ο ιός εξαπλωθεί σε όλες τις μεσογειακές και ευρωπαϊκές χώρες.

«Ολοι μιλάνε για παγκόσμιο οικονομικό πρόβλημα. Εμείς πιστεύουμε ότι ο τομέας που σίγουρα θα καταστραφεί οικονομικά, αν χειροτερέψει η κατάσταση, είναι η κρουαζιέρα», τονίζει μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc και πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος, και κάνει γνωστό ότι ήδη οι μεγάλες εταιρείες παροπλίζουν ορισμένα κρουαζιερόπλοια ή τα στέλνουν ως ξενοδοχεία για φιλανθρωπικούς σκοπούς, όπως π.χ. στην Αυστραλία για φιλοξενία των ανθρώπων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές και στο Λος Αντζελες για τον ίδιο σκοπό.

Ομως, όπως επισημαίνει, αυτή τη στιγμή κανένας φορέας κρουαζιέρας δεν μπορεί να δώσει λύσεις σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Ολοι συστήνουν υπομονή, καθημερινή παρακολούθηση και όχι πανικό.

Σύμφωνα με τον Μ. Λάμπρο, η επιτυχία του τομέα της κρουαζιέρας στη χώρα μας εξαρτάται από τα ιταλικά λιμάνια και κυρίως από τη Γένοβα και τη Βενετία. Το μεγαλύτερο ποσοστό κρουαζιέρας στην περιοχή μας ξεκινά από τα δύο αυτά λιμάνια. Εάν επομένως η κατάσταση της εξάπλωσης του κορονοϊού στις περιοχές της Ιταλίας που ανήκουν η Γένοβα και η Βενετία συνεχιστεί, τότε δυστυχώς θα υπάρχει εντελώς αρνητική επίπτωση στις αφίξεις στον Πειραιά και στα νησιά μας.

Στο μεταξύ, στην υιοθέτηση επιπρόσθετων μέτρων ελέγχου για την αντιμετώπιση του ιού προχώρησε η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Κάποια από αυτά είναι:

■ Απαγορεύουν την επιβίβαση σε όλα τα άτομα που έχουν ταξιδέψει ή έχουν διέλθει από αεροδρόμια της Νότιας Κορέας, του Ιράν, της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο, και από κάθε δήμο της Ιταλίας που υπόκειται σε μέτρα απομόνωσης (καραντίνας) από την ιταλική κυβέρνηση, όπως έχουν οριστεί από το υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας, εντός 14 ημερών πριν από την επιβίβασή τους.

■ Απαγορεύουν την επιβίβαση σε όλα τα άτομα τα οποία σε διάστημα 14 ημερών πριν από την επιβίβασή τους έχουν έρθει σε επαφή ή έχουν βοηθήσει οποιονδήποτε έχει διαγνωστεί ή ενδέχεται να έχει προσβληθεί από τον Covid-19 ή είναι υπό ιατρική παρακολούθηση για πιθανό κρούσμα Covid-19.


 

■ Πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους πριν από την επιβίβαση για την εφαρμογή αυτών των προληπτικών μέτρων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στόχους για επαναφορά στην προ πανδημίας κατάσταση το συντομότερο δυνατόν καταρτίζει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ως εθνικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου στην Ελλάδα.
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην εντατική λόγω κορονοϊού η κρουαζιέρα
Τεράστια και ανυπολόγιστη είναι η οικονομική ζημιά που έχει υποστεί λόγω της πανδημίας ο ανερχόμενος μέχρι σήμερα κλάδος της κρουαζιέρας και πιθανότατα να χρειαστούν ακόμα και χρόνια για να μπορέσει να καλύψει...
Στην εντατική λόγω κορονοϊού η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά 7% προβλέπει ο υπουργός Τουρισμού
Αύξηση 7% προβλέπεται φέτος στους επιβάτες κρουαζιέρας μόνο για την Ελλάδα, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού Θανάση Θεοχαρόπουλο, ο οποίος μίλησε χθες στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum.
Αύξηση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά 7% προβλέπει ο υπουργός Τουρισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ελάτε να επενδύσετε στην κρουαζιέρα»
Από το βήμα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum, ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης κάλεσε τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας να ενδιαφερθούν για εξειδικευμένες επενδύσεις στα 10 περιφερειακά λιμάνια.
«Ελάτε να επενδύσετε στην κρουαζιέρα»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε άνοδο η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο
Αύξηση 5% συγκριτικά με το 2018 σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα έχει το 2019 η κρουαζιέρα, καθώς προβλέπεται να ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοια 30 εκατομμύρια τουρίστες σε όλο τον κόσμο.
Σε άνοδο η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας