Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Φρένο» σε COSCO και κυβέρνηση

Δικαίωση για τους δημάρχους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, εργαζόμενους της Ζώνης, ναυπηγοεπισκευαστές, πολίτες και φορείς της περιοχής

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Φρένο» σε COSCO και κυβέρνηση

  • A-
  • A+
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων απέρριψε, λόγω «ανωριμότητας των συνθηκών», την επέκταση του container terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι, ενώ δεν τέθηκε από τον ΟΛΠ καν στη συνεδρίαση το δεύτερο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον νέο μόλο Δραπετσώνας.

Μόνο ικανοποίηση μπορούν να αισθάνονται από χθες το βράδυ οι δήμαρχοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος, οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, οι ναυπηγοεπισκευαστές, φορείς και πολίτες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, καθώς ο αγώνας που έδωσαν το τελευταίο χρονικό διάστημα ενάντια στα δύο νέα έργα που αιφνιδιαστικά συμπεριέλαβε η Cosco τον Αύγουστο στο νέο master plan απέδωσε καρπούς.

Χθες το βράδυ η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι (περιοχή «Σκλαβενίτη») καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της Επιτροπής μη υλοποιήσιμη, γιατί «οι συνθήκες δεν είναι ώριμες».

Ταυτόχρονα όμως, ούτε το άλλο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, καθώς ο ΟΛΠ δεν το έθεσε καν για συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. Ο Νέος Μόλος Δραπετσώνας παραμένει ως έχει για αποκλειστική χρήση της ναυπηγοεπισκευής και της ακτοπλοΐας.

Μια απόφαση που σίγουρα έχει και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς η κυβέρνηση αμέσως μετά τις εκλογές είχε ανάψει το «πράσινο φως» στην κινεζική εταιρεία για άμεση υλοποίηση όλων των επενδύσεών της, κατηγορώντας παράλληλα την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτή ήταν αποκλειστικά υπεύθυνη για την καθυστέρηση υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου της Cosco.

Προφανώς στις μεγαλεπήβολες εξαγγελίες της δεν είχε προβλέψει τις σφοδρές αντιδράσεις των δημάρχων, των εργαζομένων και των φορέων, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή δήλωσαν ότι αυτά τα δύο νέα έργα της Cosco δεν πρόκειται να επιτρέψουν να υλοποιηθούν, καθώς καταργούν το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, οδηγούν σε ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους στη Ζώνη και υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο Πέραμα και Κερατσίνι.

Να σημειώσουμε ότι για την υλοποίησή τους, όπως είχαν καταγγείλει οι δήμαρχοι, θα μπαζώνονταν 130 στρέμματα θάλασσας για το ένα έργο και 230 για το άλλο. Ξεκάθαρα επίσης έκαναν γνωστό ότι θα κινηθούν δικαστικά μέχρι να δικαιωθούν.

Καίριο εξάλλου είναι το ερώτημα που έθεσε πριν από μερικές ημέρες ο πρώην γενικός γραμματέας Λιμένων και πρώην πρόεδρος της ΕΣΑΛ, Χρήστος Λαμπρίδης, που καταδεικνύει το πώς αυτά τα έργα εμφανίστηκαν τον Αύγουστο αιφνιδιάζοντας τους ενδιαφερόμενους:

«Γιατί τόσο σημαντικά, κατά τον ΟΛΠ και την κυβέρνηση για την ανάπτυξη του λιμανιού, έργα δεν συμπεριελήφθησαν σε καμία έκδοση του master plan μέχρι τον Ιούλιο του 2019 και δεν τέθηκαν ούτε καν σε προφορικές συζητήσεις σε οποιοδήποτε επίπεδο μέχρι τότε; Γιατί αυτά τα έργα δεν κατατέθηκαν στην ΕΣΑΛ κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης της Ν.Δ.;».

Από δω και στο εξής ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε εάν η χθεσινή ανατρεπτική απόφαση προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των στελεχών της Cosco, καθώς να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν είχε συμβεί κάτι ανάλογο, και τι αντίκτυπο θα έχει κάτι τέτοιο στις σχέσεις κυβέρνησης-Cosco.

Αντιδράσεις

Καταλυτική ήταν πάντως και η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε χθες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς δεκάδες εργαζόμενοι στη Ζώνη, ναυπηγοεπισκευαστές, πολίτες, δήμαρχοι, εκπρόσωποι φορέων, με φορτηγά και Ι.Χ. αυτοκίνητα είχαν κλείσει τον δρόμο, ζητώντας να μην εγκριθούν από την ΕΣΑΛ τα δύο έργα.

Επίσης καθοριστικές και οι παρεμβάσεις με την έναρξη της συνεδρίασης των δημάρχων Περάματος και Κερατσινίου- Δραπετσώνας Γιάννη Λαγουδάκη και Χρήστου Βρεττάκου, του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) Βασίλη Κανακάκη και του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκου Μπελαβίλα.

Γιάννης Λαγουδάκης: «Η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επί της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης».

Χρήστος Βρεττάκος: «Αντιμετωπιζόμαστε με έναν τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά - για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε. Θέλετε-δεν θέλετε, αυτό θα το ανατρέψουμε».

Βασίλης Κανακάκης: «Ολα αυτά που λέτε σήμερα εδώ τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης. H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε. Τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη Ζώνη; Πού θα πάνε; Για όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση».


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
Ο ΟΛΠ παρά την απορριπτική απόφαση της ΕΣΑΛ, μόλις την Τετάρτη, για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι, κάνει γνωστό ότι θα επανέλθει για το έργο.
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πανικός στο λιμάνι από το master plan του ΟΛΠ
Οι έντονες αντιδράσεις και οι προγραμματισμένες κινητοποιήσεις οδήγησαν σε αναβολή τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η οποία θα εξέταζε την έγκριση δύο νέων έργων που...
Πανικός στο λιμάνι από το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο μικροσκόπιο οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) διάκειται θετικά στο logistic center (πρόσθετη επένδυση) που θέλει να κατασκευάσει η Cosco στο Σχιστό, όπως και στα...
Στο μικροσκόπιο οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούν το ποσό του ΟΛΠ τέσσερις δήμοι
Το ποσό που πρέπει να αποδίδει ο ΟΛΠ σε τέσσερις παραλιμένιους δήμους,περιμένουν ακόμα οι δημοτικές αρχές. Πειραιάς, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα θα ζητήσουν ακρόαση από κυβερνητικό εκπρόσωπο, αν...
Αναζητούν το ποσό του ΟΛΠ τέσσερις δήμοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμείλικτα ερωτήματα για την πώληση του ΟΛΠ
Απαντήσεις για τα οικονομικά δεδομένα της πώλησης του ΟΛΠ αλλά και για τις πολιτικές τους πράξεις ζητούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, λέγοντας ότι «οφείλουν να απαντήσουν πως...
Αμείλικτα ερωτήματα για την πώληση του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ ζητά στοιχεία για τη σύμβαση
Επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ έστειλε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιάννης Κούβαρης, ζητώντας στοιχεία για το τελικό κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου - ΟΛΠ, όπως ενημέρωσε ο ίδιος τα μέλη του Δ.Σ. κατά τη...
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ ζητά στοιχεία για τη σύμβαση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας