Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περιμένοντας τους Κινέζους

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, το νέο σχέδιο του ΟΛΠ προβλέπει πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ, ενώ αποσύρθηκαν τα σχέδια για δημιουργία mall. Ιδωμεν...

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Περιμένοντας τους Κινέζους

  • A-
  • A+
Από μέρα σε μέρα αναμένεται η ανακοίνωση του νέου master plan για το λιμάνι. Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, έσπευσε να δηλώσει ικανοποιημένος.

Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες. Και ενώ οι πληροφορίες έλεγαν ότι επρόκειτο να κατατεθεί το αργότερο μέχρι χθες, τώρα μιλούν για αύριο Τετάρτη.

Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι πριν γίνει επίσημα γνωστό το περιεχόμενο του νέου επενδυτικού σχεδίου και πριν ο Οργανισμός το καταθέσει στην ΕΣΑΛ, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης, έσπευσε χθες να βγάλει ανακοίνωση-δήλωση με τίτλο «Ικανοποίηση ΕΒΕΠ για τις αλλαγές στην επανακατάθεση του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην ΕΣΑΛ» και να εξηγήσει τους λόγους που συμφωνεί με αυτό.

Ετσι είχαμε την ευκαιρία και οι δημοσιογράφοι που καλύπτουμε το συγκεκριμένο ρεπορτάζ μέσω της δήλωσης του Β. Κορκίδη να μάθουμε ή τουλάχιστον να επιβεβαιώσουμε το περιεχόμενο του νέου επενδυτικού σχεδίου των Κινέζων για το λιμάνι του Πειραιά.

Χωρίς... συμβιβασμό

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εξηγεί ότι το περιεχόμενο του αναθεωρημένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. δεν είναι «προϊόν συμβιβασμού» (τι εννοεί άραγε;) αλλά περισσότερο «αποτέλεσμα προσαρμογών που ικανοποιεί πλήρως τόσο την ελληνική κυβέρνηση όσο και τους Κινέζους επενδυτές της Cosco», ενώ επισημαίνει ότι το ΕΒΕΠ όσο και οι άλλοι επιχειρηματικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής δικαιώνονται για τις θέσεις και παρεμβάσεις τους αλλά και τις κοινά αποδεκτές προτάσεις που κατέθεσαν και συμπεριλαμβάνονται στο νέο master plan.

Κάνει λόγο για τέσσερις αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, οι οποίες φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ και αυξάνουν το επενδυτικό πρόγραμμα από τα 612 εκατ. ευρώ σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ.

Αυτές είναι η κατασκευή μιας 4ης προβλήτας, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκατ. TEUs, ενώ δεν περιλαμβάνονται πλέον σχέδια κατασκευής mall, σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές mega yachts, ούτε άδεια ναυπηγείου, ζήτημα το οποίο όμως χρήζει, όπως σημειώνει, περαιτέρω διαβεβαιώσεων αφού εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ.

Επίσης γνωστοποιεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. συμφώνησε με την πρόταση της ΕΣΑΛ, που υποστήριξε ένθερμα το ΕΒΕΠ και ο Δήμος Πειραιά, για τη μετατροπή της αποθήκης ΣΙΛΟ σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων.

Επισημαίνει ακόμα ότι η πρόταση του Επιμελητηρίου για λειτουργία «duty free shops» αντίστοιχα με τα «terminals» των αεροδρομίων, αντί του αρχικού σχεδιασμού λειτουργίας εμπορικού κέντρου (mall) 44.000 τ.μ. στο λιμάνι, έγινε αποδεκτή και οι εμπορικές χρήσεις περιορίζονται κατά το ήμισυ, ενώ θα λειτουργούν στη ζώνη εισόδου, δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων του λιμένα κρουαζιερόπλοιων μόνο για τους τουρίστες.

Μένει λοιπόν να μάθουμε και εμείς, όταν θα κατατεθεί, τις αλλαγές που περιέχει το νέο master plan και να τις σχολιάσουμε, καθώς τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες...
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Β. Κορκίδης θεωρεί ότι η συμβολή του ΟΛΠ είναι καθοριστική, καθώς οι επενδύσεις κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον 800 εκατ....
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
Ενα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Spectrum Of The Seas» της εταιρείας Royal Caribbean, το οποίο ζυγίζει 168.000 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 4.246 επιβάτες, κατέπλευσε χθες το πρωί στο...
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τριάντα πρεσβευτές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
Στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ στον Πειραιά βρέθηκαν χθες πρέσβεις από τις πρεσβείες περίπου 30 χωρών στην Αθήνα, παρουσία της πρέσβειρας της Κίνας στην Ελλάδα Zhang Qiyue.
Τριάντα πρεσβευτές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ
Με στόχο να προσελκύσει μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και να το καθιερώσει ως κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, ο ΟΛΠ προχωρά σε επενδύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ μέσα...
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και θα συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους εάν δεν λυθεί το πρόβλημα της εργασιακής τους ασφάλειας», τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της...
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας