Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
52 ποντοπόρα πλοία έχασε στο 12μηνο η ελληνική σημαία

© Carsten Medom Madsen | Dreamstime.com 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

52 ποντοπόρα πλοία έχασε στο 12μηνο η ελληνική σημαία

  • A-
  • A+
Από τα συνολικά 4.017 πλοία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, μόνο τα 671 είναι γραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Στις σημαίες Λιβερίας και Νήσων Μάρσαλ οι προτιμήσεις των εφοπλιστών μας.

Σημαντική απώλεια σημειώθηκε το τελευταίο 12μηνο για την ελληνική σημαία στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, καθώς 52 από αυτά την κατέβασαν, με αποτέλεσμα σήμερα τα εμπορικά πλοία υπό ελληνική σημαία να ανέρχονται μόλις στα 671.

Ετσι το ελληνικό νηολόγιο παρουσίασε σοβαρή συρρίκνωση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, καθώς τότε τα εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία έφταναν τα 723.

Μικρή μείωση παρουσίασε και ο ελληνόκτητος στόλος, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε tonnage. Σήμερα 4.017 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 339.549.357 τόνων, ανάμεσά τους και 156 πλοία που βρίσκονται υπό παραγγελία σε διάφορα ναυπηγεία, ανήκουν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ενώ το αντίστοιχο περσινό 12μηνο ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 τόνων. Δηλαδή μειώθηκε κατά 131 πλοία και κατά 2.376.000 τόνους. Παραμένει ωστόσο στην πρώτη θέση παγκοσμίως.

Τα στοιχεία αυτά καταγράφει η 32η ετήσια στατιστική έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) για τον ελληνόκτητο στόλο ποντοπόρων πλοίων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, το 12μηνο που ολοκληρώθηκε στις 6 Μαρτίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης:

● Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε τα περισσότερα πλοία το 2008 με 4.173 και το 2009 με 4.161, ενώ σε μεταφορική ικανότητα η καλύτερη χρονιά ήταν το 2018 με 341.925.357 τόνους.

● Η μεγαλύτερη μείωση το τελευταίο 12μηνο παρατηρείται στην κατηγορία των φορτηγών χύδην ξηρού φορτίου (bulkers) κατά 55 φτάνοντας στα 1.859 πλοία από 1.894 πέρυσι και στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, που μειώθηκαν κατά 26 φτάνοντας στα 523 πλοία από 549 πέρυσι.

● Οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνουν προτίμηση στις σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, καθώς το 21% των πλοίων τους φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και άλλο 21% σημαία Λιβερίας. Συγκεκριμένα 840 πλοία έχουν σημαία Λιβερίας και 838 σημαία Νήσων Μάρσαλ. Ακολουθούν οι σημαίες από Μάλτα (17%), Ελλάδα (17%), Παναμά (8%), Κύπρο (6%), Μπαχάμες (6%) κ.α. Το τελευταίο 12μηνο στη Λιβερία προστέθηκαν 16 πλοία και 14 στις Νήσους Μάρσαλ. Εκτός όμως από το ελληνικό νηολόγιο απώλειες σημειώθηκαν και στην κυπριακή και μαλτέζικη σημαία, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές κατέβασαν τη σημαία της Κύπρου σε 26 πλοία τους και σε 7 τη σημαία της Μάλτας.

● Από τα 156 πλοία ελληνικών συμφερόντων που βρίσκονται σε ναυπηγεία, 36 είναι δεξαμενόπλοια, 20 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 39 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου, 49 φορτηγά και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

● Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 2,5 χρόνια σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο παραμένει κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σήμερα στα 11,2 χρόνια έναντι 13,7 της μέσης ηλικίας για τον παγκόσμιο στόλο. Στα υπό ελληνική σημαία πλοία ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε στα 13,4 έτη από 12,2 το 2018.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
Οι Ελληνες ναυτεργάτες μειώνονται σταθερά στα υπό ελληνική σημαία πλοία και στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, παρά την αλματώδη αύξηση του αριθμού των ελληνόκτητων πλοίων στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
Να κινούνται τα πλοία με μειωμένη ταχύτητα (μείωση της μέγιστης προωστήριας δύναμης) προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκλογή Μιχάλη Σακέλλη στον ΣΕΕΝ
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο Μιχάλης Σακέλλης. Την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη...
Επανεκλογή Μιχάλη Σακέλλη στον ΣΕΕΝ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας