Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστρέφει το ΜΑΧ 737 κι ο... Θεός βοηθός

Το αεροπλάνο της Boeing ήταν καθηλωμένο για λόγους ασφαλείας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιστρέφει το ΜΑΧ 737 κι ο... Θεός βοηθός

  • A-
  • A+
Η πτώση των δύο ΜΑΧ σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μεταξύ 2018 και 2019, αποδόθηκε σε ελαττώματα των αυτοματισμών σε χαμηλές ταχύτητες.

Την επιστροφή του πάλαι πότε πρώτου σε πωλήσεις αεροσκάφους της Boeing ΜΑΧ 737 στους αιθέρες δρομολογούν με την άδεια που έδωσαν οι αμερικανικές αρχές ασφάλειας αεροπλοΐας και... ο Θεός να βάλει το χέρι του.

Το ΜΑΧ 737 παρέμενε καθηλωμένο εδώ και περίπου 20 μήνες στο έδαφος ύστερα από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα σε διάστημα πέντε μηνών και την απαγόρευση των πτήσεων με αυτό σε όλον τον κόσμο.

Χθες με μια απόφαση-ορόσημο για την Boeing, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις του ΜΑΧ έχουν το ελεύθερο πλέον να επαναληφθούν, υπό την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν στο αεροσκάφος οι αλλαγές που έχει υποδείξει για το λογισμικό αυτόματης πτήσης καθώς και η επανακατάρτιση των πιλότων. Η FAA διεμήνυσε ότι οι αλλαγές αυτές θα ελαχιστοποιήσουν τα αίτια που προκάλεσαν τα συγκεκριμένα ατυχήματα καθιστώντας τα ΜΑΧ ασφαλή. «Κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να διασφαλίσουμε ότι τέτοιου είδους πτώσεις δεν θα συμβούν ξανά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της FAA Στιβ Ντίκσον.

Η πτώση των δύο ΜΑΧ σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μεταξύ 2018 και 2019, στοίχισαν τη ζωή 346 ανθρώπων. Αποδόθηκαν τα δυστυχήματα σε ελαττώματα του συστήματος MCAS - με αυτό, όταν υπήρχε κίνδυνος απώλειας στήριξης, το αεροπλάνο χαμήλωνε αυτόματα το ρύγχος του προκειμένου να αυξηθούν ταχύτητα και άνωση. Λόγω εσφαλμένου σήματος από τον ένα και μοναδικό αισθητήρα που είχε, το ΜCAS λειτούργησε λανθασμένα στα δύο δυστυχήματα βυθίζοντας αμέσως μετά την απογείωση των αεροσκαφών το μπροστινό μέρος των ΜΑΧ χωρίς να συντρέχει λόγος.

Εκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου, που δημοσιοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα, απέδωσε ευθύνες στην εταιρεία υπογραμμίζοντας τη βιασύνη της διοίκησης της Boeing να παραγάγει για να προλάβει τους ανταγωνιστές, την απόφασή της να αγνοήσει εσωτερικές ανησυχίες για την ασφάλεια και την απόκρυψη βασικών αλλαγών στο αεροσκάφος και της ανάγκης εκπαίδευσης των πιλότων.

Η έκθεση απέδωσε ευθύνες και στην FAA για παραλείψεις στην εποπτεία και «υπερβολική ανάθεση του ελέγχου ασφαλείας» των αεροσκαφών στην ίδια την Boeing. Η FAA, η οποία έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για στενή σχέση με την Boeing, ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπει πλέον στην Boeing να... ελέγχει και να υπογράφει για την αξιοπλοΐα περίπου 450 737 MAX που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης πτήσεων. Θα κάνει η ίδια τη... δουλειά της.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξανά στον αέρα τα «Boeing 737 Max» μετά από δύο χρόνια καθήλωσης
Η Ομοσπονδιακή Αεροπορική Υπηρεσία των ΗΠΑ έδωσε το «το πράσινο» στην εταιρεία Boeing να απογειώσει ξανά το στόλο της από «737 Max», που είχε αποσυρθεί μετά τα δύο δυστυχήματα που συνέβησαν προ διετίας.
Ξανά στον αέρα τα «Boeing 737 Max» μετά από δύο χρόνια καθήλωσης
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μη γίνετε πιλότοι!
Ουαί και αλίμονο αν γίνετε πιλότοι! θα καταλήξετε υπερχρεωμένοι και μια ζωή άνεργοι, προειδοποιεί τους υποψήφιους πιλότους αεροσκαφών το Βρετανικό συνδικάτο Balpa.
Μη γίνετε πιλότοι!
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το νοικιασμένο... μαχητικό συμφέρει
Αφού έπεσαν θύματα της αμυντικής βιομηχανίας και των εμπόρων όπλων, οι Αυστριακοί πήραν την απόφαση να σταματήσουν την αγορά αεροσκαφών Eurofighter και να εκμισθώνουν, στο εξής, μαχητικά αεροσκάφη από άλλη...
Το νοικιασμένο... μαχητικό συμφέρει
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πανηγύρια ή παραμύθια;
Το εντυπωσιακό νούμερο της αύξησης του ΑΕΠ κατά 33,1% στο γ' τρίμηνο του 2020 που επιλέχθηκε να προβληθεί σε καμιά περίπτωση δεν αποτυπώνει την πραγματική εικόνα της αμερικανικής οικονομίας.
Πανηγύρια ή παραμύθια;
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν...
Πάνω από 1,4 εκατ. εργαζόμενοι ηλικίας μεγαλύτερης των 55 ετών απολύθηκαν μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου και δεν επαναπροσλήφθηκαν • Για πρώτη φορά εδώ και μισό αιώνα το ποσοστό ανεργίας των γηραιότερων...
Σκοτώνουν τ’ άλογα όταν γεράσουν...
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλα 2,3 δισ. $ πρόστιμα σε Goldman Sachs
Βαθιά στην τσέπη βάζουν το χέρι τους οι μεγαλομέτοχοι της Goldman Sachs προκειμένου να ξεμπερδέψουν με το μεγα-σκάνδαλο του μαλαισιανού κρατικού αναπτυξιακού κεφαλαίου 1MBD.
Αλλα 2,3 δισ. $ πρόστιμα σε Goldman Sachs

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας