Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
10+1 χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο

Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

10+1 χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο

  • A-
  • A+

Μέσα στην πανδημία και ενώ το κύριο μέλημα όλων είναι πώς θα επανέλθουμε στην κανονικότητα του σχολείου, πώς θα αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, τι θα γίνει με την ύλη, τι θα γίνει στο σχολείο το Σεπτέμβριο, η κα Κεραμέως φαίνεται έχει άλλες ανησυχίες, άλλη ατζέντα. Βρήκε την κατάλληλη ώρα για να πλήξει το δημόσιο σχολείο. Φαίνεται να λειτουργεί όπως ο κλέφτης. Χτυπά την ώρα που λείπουν οι νοικοκυραίοι.

Με το νομοσχέδιο που εισάγει προς ψήφιση το Υπουργείο Παιδείας, καταφέρνει 10+1 ισχυρά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο: 

  1. Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στο δημοτικό σχολείο από 22 σε 26 (τι κι αν ακόμα συζητούμε για το πώς θα μειωθεί ο αριθμός τους λόγω της πανδημίας;).
  2. Αυστηροποιείται η προαγωγή και απόλυση των μαθητών σε γυμνάσιο και λύκειο, δείχνοντας στους πιο αδύναμους την έξοδο από το σχολείο ή, το πολύ, μια φτηνή και πρόωρη κατάρτιση.
  3. Αυξάνεται πάλι ο εξεταστικός φόρτος: περισσότερα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις και τελικά λιγότερος χρόνος διδασκαλίας. Αυτό που μετράει την αξία του σχολείου για το ΥΠΑΙΘ είναι οι εξετάσεις και όχι τα μαθήματα.
  4. Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων στο γενικό λύκειο, η χαρά των φροντιστηρίων. Υπενθυμίζουμε τον εξαπλασιασμό των μεταξεταστέων και την κατά 15% αύξηση των φροντιστηρίων, στην πρώτη της εφαρμογή, το 2014.
  5. Αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Αριστεία ίσον συνεχείς εξετάσεις, για το Υπουργείο.
  6. Θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, ακόμα και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους.
  7. Επανέρχεται η κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και συνδέεται με την επαγγελματική τους εξέλιξη, από τη σχολική χρονιά 2021-22.
  8. Επιφέρεται ένα βαρύ πλήγμα στα ημερήσια ΕΠΑΛ με την καθιέρωση ηλικιακού ορίου - κόφτη τα 17 χρόνια στις εγγραφές, στερώντας από τους αποφοίτους Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα, αλλά και αποκλείοντας την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα, που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο. Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών.
  9. Η διαγωγή των μαθητών-τριών θα αναγράφεται πάλι στα απολυτήρια για να ακολουθεί τον νέο και τη νέα σε όλη τους τη ζωή!
  10. Επανέρχονται οι εξαντλητικές πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες, αντί να προάγεται η παιδαγωγική της πρόληψης.
  11. Τιμωρούνται με 2ετή και 3ετή αποκλεισμό οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, ακόμα και αν αυτό τους ανατίθεται στη μέση της χρονιάς.

Προφανώς η κα Κεραμέως, το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την απουσία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους, για να επιφέρουν αυτά τα πλήγματα στο δημόσιο σχολείο. Και δεν έχουν ακόμη εξαντλήσει το οπλοστάσιό τους. Σχεδιάζονται και έρχονται: η βάση του 10 και ο περιορισμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, η ίδρυση μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης, η κατάργηση των υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης και πολλά άλλα που έχουν ήδη εξαγγελθεί.

Ελπίζουμε ότι οι ζωντανές δυνάμεις της εκπαίδευσης δεν θα επιτρέψουν την επιστροφή στις μαύρες  εποχές του 2011-14 και την επιβολή «καραντίνας διαρκείας» στο δημόσιο σχολείο και τη δημοκρατία.

*Εκπαιδευτικός, πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ

ΑΠΟΨΕΙΣ
Λατινικά και αρχαιομανία
Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας επανέφερε στο προσκήνιο τα Λατινικά. Μια κίνηση ξεκάθαρα πολιτική και πολύ λιγότερο εκπαιδευτική.
Λατινικά και αρχαιομανία
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Πλατφόρμες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
Στο νέο πλαίσιο, Σχολικό Συμβούλιο, Σύλλογος γονέων, εκπρόσωποι των δήμων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, ΑΔΙΠΠΔΕ, υπουργείο, επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί...
Πλατφόρμες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νομοθετώντας το κοινωνικά άδικο σχολείο
Είναι σαφές ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αποτελεί μια παραδειγματική απόπειρα εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης με δύο επιμέρους στοχεύσεις.
Νομοθετώντας το κοινωνικά άδικο σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανδημία Κεραμέως σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης
Μία υπουργός που ηγείται της εκπαίδευσης, οφείλει να χρησιμοποιεί πιο σοβαρά επιχειρήματα και κυρίως δεν δικαιούται να δηλώνει τόσο μεγάλη άγνοια της σχολικής πραγματικότητας.
Πανδημία Κεραμέως σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι παρίες της δημόσιας εκπαίδευσης ζητούν δικαίωση
Υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που κάθε χρόνο διδάσκουν σε διαφορετικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που δεν πληρώνονται το καλοκαίρι. Υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που αν...
Οι παρίες της δημόσιας εκπαίδευσης ζητούν δικαίωση
ΑΠΟΨΕΙΣ
14 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση και όχι διετές Λύκειο-ελίτ
Οι προτάσεις του κ. Λιάκου, αν εφαρμόζονταν, θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια και στην επαναφορά των ταξικών φίλτρων στην εκπαίδευση: τράπεζα θεμάτων, επιλογή...
14 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση και όχι διετές Λύκειο-ελίτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας