Με όσα ακούμε για το κλείσιμο των εκκλησιών, απλά επικαιροποιούνται καίριες παρατηρήσεις, όσες θα μπορούσαμε να κάνουμε για τις συνήθειες της συντριπτικής πλειοψηφίας των προσκυνητών-πολιτών (σ.σ η δεύτερη ιδιότητα έχει την δική της, ιδιαίτερη σημασία...) σε όλες τις εποχές…
Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα, βιώματα του εκκλησιασμού: Για τους περισσότερους, Επιτάφιος σημαίνει το σεργιάνι της περιφοράς και όχι η προσευχή πριν και μετά, εντός των εκκλησιών. Και το βράδυ της Ανάστασης, μετά το «Χριστός Ανέστη», μετρημένοι στα δάκτυλα μένουν στους ναούς, όπου η ακολουθία συνεχίζεται για περίπου δυο ώρες με αληθινά υποβλητικό κείμενο και ψαλμωδία αναγγελίας νίκης! «Χριστός Ανέστη» και αμέσως σπίτι για φαγητό οι περισσότεροι...
Αναρωτιέμαι λοιπόν, αν όσοι βιώνουν-αισθάνονται μόνο ως φολκλόρ την περιφορά και όσοι «δραπετεύουν» μετά το «Χριστός Ανέστη», είναι ανάμεσα σε αυτούς που φωνάζουν τώρα για «στέρηση δικαιωμάτων», με αφορμή τις κλειστές εκκλησίες… «Ουαί υμίν γραμματείς, φαρισαίοι», αλλά και πολλοί προσκυνητές «υποκριταί»!
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας