Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης: «Υπερασπίζουμε το Δημόσιο Σχολείο»

Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης: «Υπερασπίζουμε το Δημόσιο Σχολείο»

  • A-
  • A+

Ανακοίνωση με τίτλο "Στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας - Ξεσκεπάζουμε τον εμπαιγμό του υπουργείου Παιδείας και με αφορμή όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση και την κοινωνία εξέδωσε ο «Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης».

Συγκεκριμένα αναφέρει:

 

«Μπροστά στην υπαρκτή απειλή της δημόσιας υγείας, εξαιτίας του νέου κορωνοΐού, η κυβέρνηση της ΝΔ επιβάλλει με καταιγιστικό ρυθμό απανωτά μέτρα. Γενική απαγόρευση της κυκλοφορίας, λουκέτα σχεδόν παντού, μια ολόκληρη κοινωνία σε κατάσταση καραντίνας, 45.000 απολύσεις κλπ. Με τη συναίνεση όλων ανεξαιρέτως των κοινοβουλευτικών κομμάτων από το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ ως και το ΚΚΕ, χτίζει ένα καθεστώς “έκτακτης ανάγκης” και ενεργοποιεί τον κοινωνικό αυτοματισμό με το δόγμα της “ατομικής ευθύνης”. Επιχειρεί να συγκαλύψει έτσι τις εγκληματικές ευθύνες της για την πολιτική που εφάρμοσε εδώ και χρόνια και η οποία μετέτρεψε σε ερείπια το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, τη γύμνια και τη χρεοκοπία όλων των νεοφιλελεύθερων δογμάτων. Είναι η ίδια πολιτική που, ιδιαίτερα στα χρόνια των μνημονίων, παράλληλα τσάκισε την Παιδεία και την Κοινωνική Ασφάλιση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Από τα πρώτα περιοριστικά μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ήταν το καθολικό κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όλων των βαθμίδων, δημόσιων και ιδιωτικών. Την επόμενη κιόλας μέρα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξήγγειλε την έναρξη «εξ αποστάσεως» μαθημάτων. Μπροστά σ’ αυτές τις εξαγγελίες και με δεδομένη την κατάσταση που διαμορφώνεται στην κοινωνία επισημαίνουμε τα εξής.

1. Περισσεύει η υποκρισία και ο εμπαιγμός της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και η όψιμη αγωνία για τις χαμένες διδακτικές ώρες των μαθητών. Γιατί άραγε δεν επιδεικνύει το υπουργείο Παιδείας την ίδια αγωνία στην έναρξη κάθε χρονιάς, όταν χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία όλων των βαθμίδων μένουν κενές εξαιτίας του καθεστώτος της αδιοριστίας που επικρατεί εδώ και πάνω από δέκα ολόκληρα χρόνια; Αν τα κενά και οι ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κάνουν φανερή, με τον πιο τραγικό τρόπο, την εγκατάλειψη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, άλλο τόσο έκδηλη και υπαρκτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στη Δημόσια Εκπαίδευση με τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, που πολλαπλασιάζονται κάθε χρόνο, στερώντας από τους μαθητές τα στοιχειώδη μορφωτικά δικαιώματα. Ας αφήσει λοιπόν το υπουργείο Παιδείας την υποκρισία και τον εμπαιγμό κατά μέρος.

2. Πολύς λόγος γίνεται για την κάλυψη της διδακτέας ύλης και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από απόσταση αυτή την περίοδο. Πρόκειται για μια κατεύθυνση που ύπουλα και υποδόρια το υπουργείο Παιδείας αφήνει να εξελίσσεται, εκμεταλλευόμενο λιγοστούς “προθύμους”. Πρέπει να τονίσουμε κατηγορηματικά πως καμία “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή και άμεση εκπαιδευτική πράξη. Η δια ζώσης διδασκαλία, αποτελεί ένα δύσκολο και πολυσύνθετο έργο που καλούνται να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στην τάξη με τους μαθητές τους. Ένα τέτοιο περίπλοκο έργο δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστο να αντικατασταθεί από τις νέες τεχνολογίες και τα κυβερνητικά σχέδια για “εξ αποστάσεως”. Μέσα σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον περιορισμών, απαγορεύσεων και πρωτόγνωρου εγκλεισμού της νέας γενιάς μια τέτοια κατεύθυνση μόνο πρόσθετες ψυχικές και συναισθηματικές πιέσεις μπορεί να δημιουργήσει, πολύ περισσότερο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που βρίσκονται μπροστά στο αβέβαιο μέλλον των πανελλαδικών εξετάσεων, των “ιερών αγελάδων” του εκπαιδευτικού συστήματος! Αυτό που απαιτείται τώρα είναι η ολόπλευρη και ουσιαστική στήριξη των παιδιών. Να παρθεί απόφαση για δραστικό περιορισμό της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, όποτε κι αν αυτές πραγματοποιηθούν.

3. Πάνω στο έδαφος της εξελισσόμενης επιδημίας τα κυβερνητικά επιτελεία απεργάζονται σχέδια για την επόμενη μέρα. Αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα που θα πέσουν πάνω στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν τις συνέπειες της βάρβαρης πολιτικής τους. Είναι από καιρό γνωστές και διακηρυγμένες οι προθέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει τέτοιες μεθόδους της λεγόμενης εξ αποστάσεως διδασκαλίας για να περιορίσει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία!

4. Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει μαθήματα από απόσταση μέσω διαδικτύου και με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Πέρα από την προχειρότητα των εξαγγελιών και τις πραγματικές δυνατότητες υλοποίησης ενός τέτοιου σχεδίου, η ηγεσία του υπουργείου αδιαφορεί πλήρως για τη δυνατότητα καθολικής πρόσβασης μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών στα μέσα αυτά. Η πολιτική του υπουργείου προσθέτει νέα εμπόδια σε μια καθόλου αμελητέα μερίδα μαθητών που προέρχονται από τα πιο φτωχά και λαϊκά στρώματα και οι οποίοι δεν έχουν, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία, πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε Η/Υ λόγω του αυξημένου κόστους. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που γεννά και αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς, αποκλείοντας τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων, μια τέτοια πολιτική έρχεται να εντείνει την κατεύθυνση αυτή. Να προχωρήσει λοιπόν το υπουργείο Παιδείας αμέσως στη δωρεάν προμήθεια όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο τώρα! Να θυμίσουμε πως στα χρόνια των μνημονίων η ΝΔ του Σαμαρά είχε κάνει σημαία της το σύνθημα “υπολογιστής και ίντερνετ σε όλα τα παιδιά”. Τι εμποδίζει το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε ένα τέτοιο μέτρο τώρα μάλιστα που “βγήκαμε από τα μνημόνια”;

5. Οι συνθήκες που διαμορφώνονται είναι πολύ δυσμενείς για τα λαϊκά στρώματα. Η κυβερνητική πολιτική και τα μέτρα που επιβάλλονται είναι αντιλαϊκά. Η πολιτική του υπουργείου Παιδείας, ανεξάρτητα από τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, βρίσκεται διαχρονικά και τώρα ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς, χτυπά το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες που τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δέχονται πολλαπλά πλήγματα οφείλουμε να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο. Να στηρίξουμε έμπρακτα και με κάθε πρόσφορο τρόπο τους μαθητές μας στις δύσκολες αυτές συνθήκες χωρίς τυμπανοκρουσίες και στο μέτρο που μας αναλογεί, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα την υποκρισία της κυβερνητικής πολιτικής. Θεωρούμε σημαντική την άμεση επικοινωνία, επαφή και στήριξη των μαθητών μας, αξιοποιώντας όλα τα δυνατά μέσα. Η στήριξη της νέας γενιάς και η υπεράσπιση των μορφωτικών της δικαιωμάτων συνδέεται αναπόσπαστα με την άμεση διεκδίκηση συγκεκριμένων αιτημάτων.

Απαιτούμε:

- Ολόπλευρη και ουσιαστική μέριμνα και στήριξη (οικονομική, προνοιακή κλπ) των μαθητών και των οικογενειών τους, ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων

- Καθολική πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες. Με την ευθύνη του υπουργείου να εξοπλιστούν δωρεάν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί με Η/Υ και πρόσβαση στο διαδίκτυο

- Να μειωθεί δραστικά η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου. Καμία συζήτηση για αντικατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις εξ αποστάσεως μεθόδους. Να παρθούν άμεσα μέτρα (ματαίωση των προαγωγικών εξετάσεων κλπ), που θα αποφορτίσουν την πίεση μαθητών και εκπαιδευτικών».

25 Μάρτη 2020

Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και... πρώτης εγκατάλειψης
Με τον χειρότερο τρόπο αντιμετωπίζονται τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σύμφωνα με επιστολή που έστειλαν 48 διευθυντές τους στον υπουργό Παιδείας. ● Περιγράφουν τη δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει...
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και... πρώτης εγκατάλειψης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακροδεξιοί στήνουν καταλήψεις σε σχολεία
Εκμεταλλευόμενος πολιτικά τα συλλαλητήρια για το Μακεδονικό, ένας πυρήνας εξωσχολικών ξεκίνησε το τελευταίο δεκαπενθήμερο ένα κύμα καταλήψεων σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία....
Ακροδεξιοί στήνουν καταλήψεις σε σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίγει ο φάκελος Μπουλούτα με εντολή Γαβρόγλου
Ο υπουργός ζήτησε από τους νομικούς συμβούλους του να υποβάλουν άμεσα πόρισμα μετά τη μελέτη όλων των στοιχείων της υπόθεσης, που ανακινήθηκε έπειτα από δημοσίευμα του στενού συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά,...
Ανοίγει ο φάκελος Μπουλούτα με εντολή Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συγχωνεύσεις, ΑΣΕΠ, 30ωρο και κολατσιό στο σχόλασμα...
Υστερα από πολύμηνες διαβουλεύσεις μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της τρόικας, στην τελευταία και κρισιμότερη συνάντηση, ο βαρύς κατάλογος των μέτρων που μέχρι τις παραμονές παρέμενε αμετάβλητος, εν τέλει...
Συγχωνεύσεις, ΑΣΕΠ, 30ωρο και κολατσιό στο σχόλασμα...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαμαρτύρονται στον πρωθυπουργό
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό απέστειλαν οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών και Χημικών, ζητώντας ακρόαση και την παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα ώστε να συζητηθεί ξανά το σχέδιο αλλαγών...
Διαμαρτύρονται στον πρωθυπουργό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας