Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αγωνία για τα κενά στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών
Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI

Αγωνία για τα κενά στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών

  • A-
  • A+

Έχουν περάσει δύο μήνες από την έναρξη του νέου σχολικού έτους και πολλά λύκεια της χώρας λειτουργούν με κενά σε καθηγητές, ακόμη και στην Γ΄ Τάξη, με αρκετούς μαθητές να βρίσκονται στην τελική ευθεία των πανελλαδικών και να μην έχουν κάνει ούτε μία ώρα μάθημα προσανατολισμού.

Από αυτήν την κατάσταση δεν εξαιρούνται ούτε τα πρότυπα πειραματικά λύκεια. Και τα τρία που λειτουργούν στην Αθήνα, το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Αθηνών, το 1ο Πειραματικό – Γεννάδειο και το 2ο Πειραματικό των Αμπελοκήπων, έχουν Νοέμβριο μήνα σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με τα παιδιά να περιγράφουν ως «Οδύσσεια» την ταλαιπωρία που ζουν, καθώς οι μέχρι σήμερα κινήσεις τους προς το υπουργείο Παιδείας και την αρμόδια διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά σε διδακτικό προσωπικό, δεν έχουν φέρει αποτελέσματα και το μόνο που έχουν λάβει αφειδώς είναι υποσχέσεις.

Όπως αναφέρει το 15μελές μαθητικό συμβούλιο του Γενναδείου, σε ανοιχτή επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας, «σε πλήθος σχολείων στο σύνολο της χώρας, αλλά και ειδικότερα σε ολόκληρη την Αθήνα (σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν στην Α΄ Αθηνών και στην Δυτική Αθήνα, με κενά που ανέρχονται στις 1.700 διδακτικές ώρες), η απαράδεκτη κατάσταση της απουσίας καθηγητών έρχεται να προστεθεί στην αύξηση της πανελλαδικά εξεταστέας ύλης, η οποία και παραμένει ακάλυπτη υπό τις παρούσες συνθήκες και στη διαρκώς αυξανόμενη αγανάκτηση των μαθητών που βλέπουν το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση να υποβαθμίζεται».

Ενδεικτικά, στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών – «Γεννάδειο» τα κενά είναι: 9 ώρες Πολιτική Παιδεία (στην Α΄ Λυκείου), 8 ώρες Πολίτης και Δημοκρατία (στη Β΄ Λυκείου), 4 ώρες Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προσανατολισμού, Β΄ Λυκείου), 7 ώρες Κοινωνιολογία προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 7 ώρες Αρχές Οικονομικής Θεωρίας προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 6 ώρες φιλολογικά μαθήματα, 2 ώρες Γαλλικά, 2 ώρες καλλιτεχνικά, 12 ώρες Χημεία και 6 ώρες Βιολογία.

«Οι παραπάνω ελλείψεις κρίνονται απαράδεκτες στο σύνολο των μαθημάτων.
Ειδικότερα, όμως, όσον αφορά τις 14 ώρες προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου, είναι σαφές πως ή στρέφετε τους μαθητές στην παραπαιδεία ή τους αναγκάζετε σε αποτυχία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αφού δεν υπάρχει αρμόδιος να διδάξει τα δύο μαθήματα», επισημαίνουν οι μαθητές απεθυνόμενοι στη Νίκη Κεραμέως και προσθέτουν: 

«Η Διεύθυνση του σχολείου έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή έχει απευθυνθεί στους αρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρξει αλλαγή στην κατάσταση. Σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας, ως αρμόδιο Υπουργείο, και να επιλύσετε το συντομότερο δυνατό τα προβλήματα, καθώς η κατάσταση αυτή υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στους καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειές τους».

Όλο αυτό το διάστημα, μαθητικές επιτροπές επισκέφθηκαν επανειλλημένα το υπουργείο, σε μια προσπάθεια να συναντηθούν με την υπουργό, πράγμα που ποτέ δεν κατάφεραν, ενώ τη μοναδική φορά που δέχτηκε να τους δει η γενική γραμματέας του υπουργείου, τα παιδιά υποστηρίζουν ότι τα αντιμετώπισε σχεδόν με απαξία.  

Επιστολή στο υπουργείο απέστειλε και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, ζητώντας το αυτονόητο: «Αναμένουμε τις ενέργειές σας, έστω και τόσο καθυστερημένα, εφόσον οι μαθητές/τριες βρίσκονται πλέον σε μειονεκτική θέση έναντι άλλων και προφανώς έναντι των μαθητών/τριών ιδιωτικών σχολείων, ώστε την επόμενη Παρασκευή 08.11.2019 (όπως ρητά δηλώθηκε κατά την επίσκεψη αντιπροσωπείας του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου μας στο Υπουργείο σας στις 30.10.2019), να έχουν δηλωθεί με βεβαιότητα στο σχολείο οι διορισμοί των εκπαιδευτικών που λείπουν, καθώς και τις μετέπειτα ενέργειές σας για την κάλυψη των χαμένων ωρών».

Χθες Δευτέρα 11 και σήμερα Τρίτη 12 Νοεμβρίου, οι μαθητές που έχουν συνοδοιπόρους στην αγωνία τους τους συλλόγους διδασκόντων και γονέων – κηδεμόνων, πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στο Πειραματικό Λύκειο της Γενναδείου. 

Σε συνάντηση που είχε σήμερα αντιπροσωπεία του 15μελούς με την διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Α' Αθήνας, έλαβαν νέες δεσμεύσεις ότι αν όχι Τετάρτη ή Πέμπτη, το αργότερο μέσα στο επόμενο 10ήμερο, τα κενά θα έχουν καλυφθεί στον μεγαλύτερο βαθμό.  Ειπώθηκε επίσης, πως η κάλυψη της ύλης παρακολουθείται ηλεκτρονικά από ειδική επιτροπή, η οποία δύναται να δώσει οδηγία για αναμόρφωση του σχολικού προγράμματος. 

Η κατάληψη έληξε και οι μαθητές, αύριο Τετάρτη, επιστρέφουν στα θρανία. Μένει να αποδειχθεί, αν επιτέλους, αυτή τη φορά, το υπουργείο θα φανεί συνεπές στις δεσμεύσεις του.
 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
Μπορεί η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να λέει πως έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στα σχολεία, η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει... Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με...
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κραυγή αγωνίας από τους έφηβους βουλευτές για τα κενά στην εκπαίδευση
Συνάντηση με την υπουργό Παιδείας ζητούν με ανοιχτή επιστολή – «κραυγή αγωνίας», προς τη Νίκη Κεραμέως οι έφηβοι βουλευτές της ΚΔ Συνόδου, για τα προβλήματα στην εκπαίδευση που δύο μήνες μετά την έναρξη της...
Κραυγή αγωνίας από τους έφηβους βουλευτές για τα κενά στην εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λυκειάρχης ζήτησε από την αστυνομία να συλλάβει εκπροσώπους της ΕΛΜΕ
Έκρυθμη χαρακτηρίζουν οι καθηγητές την κατάσταση στο 6ο Λύκειο Νέας Σμύρνης, καθώς η διευθύντρια δημιουργεί με τη στάση και τη συμπεριφορά της προβλήματα και δυσχεραίνει το έργο τους.
Λυκειάρχης ζήτησε από την αστυνομία να συλλάβει εκπροσώπους της ΕΛΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Φοιτητές κατέλαβαν την πρυτανεία του ΑΠΘ και ζητούν σωστή σίτιση
Την Πρυτανεία του ΑΠΘ κατέλαβαν οι φοιτητές σε Γεωλογικό και ΜΜΕ, ζητώντας το αυτονόητο: ποιοτική και αναβαθμισμένη σίτιση για όλους τους φοιτητές του ιδρύματος.
Φοιτητές κατέλαβαν την πρυτανεία του ΑΠΘ και ζητούν σωστή σίτιση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ρύθμιση για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
Ψηφίστηκε η τροπολογία του υπ. Παιδείας για την Ειδική Αγωγή, σύμφωνα με την οποία καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, που θα διδάσκουν στα τμήματα ένταξης (ΤΕ).
Ρύθμιση για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με τόσες προχειρότητες τη χάνουμε την αριστεία...
Ατελείωτο μοιάζει να είναι για το υπουργείο Παιδείας το μπαράζ από λάθη, αστοχίες και προχειρότητες, αρκετές φορές με κόστος για την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα.
Με τόσες προχειρότητες τη χάνουμε την αριστεία...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας