Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολέθρια επιλογή
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολέθρια επιλογή

  • A-
  • A+

Η δημοσίευση στην «Εφ.Συν.» της... ανύπαρκτης, όπως η κυβέρνηση ισχυριζόταν μέχρι χθες, οριστικής στατικής μελέτης για την κατασκευή του υπόγειου σταθμού Βενιζέλου αποδομεί και καταρρίπτει τη ρητορική τής «μη λύσης» και της ανυπαρξίας μελέτης στον συγκεκριμένο σταθμό. Σε αυτή τη ρητορική, την οποία κάποιοι εφηύραν προσφέροντας κάκιστη υπηρεσία στην κυβέρνηση, στηρίχθηκε η εξαγγελία, διά στόματος πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, για αλλαγή σχεδιασμού στον πολύπαθο σταθμό.

Δεν στοιχειοθετείται λοιπόν από πουθενά η ανάγκη αλλαγής του υπάρχοντος σχεδιασμού στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, η Θεσσαλονίκη θα είχε τους 12 από τους 13 σταθμούς τού μετρό έτοιμους στο τέλος του 2020 και τον σταθμό Βενιζέλου στο τέλος του 2023. Με την εξαγγελθείσα αλλαγή του σχεδιασμού, το μετρό θα λειτουργήσει -με πολύ αισιόδοξες προβλέψεις και σύμφωνα με τις εξαγγελίες- το 2023.

Πέταγμα όσων μελετήθηκαν και ξήλωμα όσων κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα στον σταθμό, εκπόνηση νέων μελετών, έκδοση νέων αδειών και εκτέλεση νέων αρχαιολογικών ανασκαφών, που με τον υπάρχοντα σχεδιασμό δεν χρειάζονται, επιβαρύνουν χρονικά, αλλά και οικονομικά τη λύση της απόσπασης.

Η αλλαγή σχεδιασμού όμως θα κοστίσει πολύ ακριβότερα και για ακόμα έναν λόγο: η νέα καθυστέρηση στην παράδοση του έργου, από το 2020 που προβλέπει το σημερινό χρονοδιάγραμμα στο 2023 που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, νομιμοποιεί διεκδικήσεις των εργολάβων για αποζημιώσεις, που θα κοστίσουν πολλά εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο.

Αν στα παραπάνω προστεθεί το μείζον γεγονός ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του αρχαιολογικού συγκροτήματος καθώς και τον διχασμό που ήδη προκλήθηκε στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αλλαγή σχεδιασμού δεν είναι απλώς άσκοπη, αλλά, πολύ περισσότερο, θα είναι ολέθρια για το έργο, τις αρχαιότητες, τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της, αλλά και για το δημόσιο συμφέρον.

* Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για την ύπαρξη ολοκληρωμένης μελέτης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, χωρίς να αφαιρεθούν τα αρχαία, προκάλεσε αμηχανία σε βαθμό αφωνίας στους αρμόδιους υπουργούς.
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεν βγαίνουν οι λογαριασμοί
Οσο κυλούν οι μέρες τόσο πιο πιεστικό προβάλλει το ερώτημα: Πότε ο κ. Μητσοτάκης θα ξεκινήσει να εφαρμόζει το περιεχόμενο της ατζέντας που έχει σε κάποιο συρτάρι του γραφείου του στο Μαξίμου;
Δεν βγαίνουν οι λογαριασμοί
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα καλά και τα κακά νέα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Η νέα κυβέρνηση πρέπει πολύ γρήγορα να αντιληφθεί την αξία της συνέχειας στα μεγάλα έργα και να αναλάβει πρωτοβουλίες συνέχισης και όχι ματαίωσης των όσων κατακτήθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Τα καλά και τα κακά νέα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα αποβράσματα του υπουργού Κώστα Καραμανλή
Χρειάστηκαν μόλις τρεις εβδομάδες στην εξουσία ώστε ακόμα και μετριοπαθείς πολιτικοί, όπως ο νυν υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, να επιδείξουν σημάδια αλαζονείας και κοινωνικής αναλγησίας.
Τα αποβράσματα του υπουργού Κώστα Καραμανλή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μετρό Θεσσαλονίκης: μοντέλο ολοκληρωμένης ανάπτυξης
​Ο βιώσιμος χαρακτήρας της οικονομικής ανάπτυξης κρίνεται από τη διάρκεια. Η επίτευξη του στόχου της διαχρονικής δικαιοσύνης, που υλοποιείται με την ικανοποίηση των αναγκών όχι μόνο της σημερινής αλλά και των...
Μετρό Θεσσαλονίκης: μοντέλο ολοκληρωμένης ανάπτυξης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέα εποχή ανάπτυξης της πόλης
Αν πάμε πίσω στο 2006 θα δούμε ότι η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε με έναν σχεδιασμό ο οποίος ακόμη και σήμερα γεννά απορίες, καθώς η βασική γραμμή περνά μέσα από το ιστορικό κέντρο της πόλης,...
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέα εποχή ανάπτυξης της πόλης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας