• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 23.9°C
    1 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 23.3°C
    2 BF
    83%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.8°C / 20.6°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 14.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    80%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 11.7°C / 20.6°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.4°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    83%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    3 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    3 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.4°C
    1 BF
    88%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.8°C
    2 BF
    64%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.0°C / 23.3°C
    3 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.4°C / 21.1°C
    2 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.6°C
    1 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    72%
Ολέθρια επιλογή
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολέθρια επιλογή

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η δημοσίευση στην «Εφ.Συν.» της... ανύπαρκτης, όπως η κυβέρνηση ισχυριζόταν μέχρι χθες, οριστικής στατικής μελέτης για την κατασκευή του υπόγειου σταθμού Βενιζέλου αποδομεί και καταρρίπτει τη ρητορική τής «μη λύσης» και της ανυπαρξίας μελέτης στον συγκεκριμένο σταθμό. Σε αυτή τη ρητορική, την οποία κάποιοι εφηύραν προσφέροντας κάκιστη υπηρεσία στην κυβέρνηση, στηρίχθηκε η εξαγγελία, διά στόματος πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, για αλλαγή σχεδιασμού στον πολύπαθο σταθμό.

Δεν στοιχειοθετείται λοιπόν από πουθενά η ανάγκη αλλαγής του υπάρχοντος σχεδιασμού στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, η Θεσσαλονίκη θα είχε τους 12 από τους 13 σταθμούς τού μετρό έτοιμους στο τέλος του 2020 και τον σταθμό Βενιζέλου στο τέλος του 2023. Με την εξαγγελθείσα αλλαγή του σχεδιασμού, το μετρό θα λειτουργήσει -με πολύ αισιόδοξες προβλέψεις και σύμφωνα με τις εξαγγελίες- το 2023.

Πέταγμα όσων μελετήθηκαν και ξήλωμα όσων κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα στον σταθμό, εκπόνηση νέων μελετών, έκδοση νέων αδειών και εκτέλεση νέων αρχαιολογικών ανασκαφών, που με τον υπάρχοντα σχεδιασμό δεν χρειάζονται, επιβαρύνουν χρονικά, αλλά και οικονομικά τη λύση της απόσπασης.

Η αλλαγή σχεδιασμού όμως θα κοστίσει πολύ ακριβότερα και για ακόμα έναν λόγο: η νέα καθυστέρηση στην παράδοση του έργου, από το 2020 που προβλέπει το σημερινό χρονοδιάγραμμα στο 2023 που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, νομιμοποιεί διεκδικήσεις των εργολάβων για αποζημιώσεις, που θα κοστίσουν πολλά εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο.

Αν στα παραπάνω προστεθεί το μείζον γεγονός ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του αρχαιολογικού συγκροτήματος καθώς και τον διχασμό που ήδη προκλήθηκε στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αλλαγή σχεδιασμού δεν είναι απλώς άσκοπη, αλλά, πολύ περισσότερο, θα είναι ολέθρια για το έργο, τις αρχαιότητες, τη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της, αλλά και για το δημόσιο συμφέρον.

* Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ώρα των αποφάσεων
Το ΣτΕ δεν αποφασίζει για την τύχη των Μνημείων, αφού έκρινε στα όρια της δικαιοδοσίας του. Δεν υπάρχει ανώτερος από την Ολομέλεια αλλά υπάρχουν η ΠτΔ, ο πρωθυπουργός, η υπ. Πολιτισμού στους οποίους...
Η ώρα των αποφάσεων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η αρχαιολογία της εργολαβίας
Η Θεσσαλονίκη εξακολουθεί να ζει στη δίνη των εξελίξεων της κατασκευής του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της. Οι επιφυλάξεις με τις οποίες άκουσε η κοινωνία της πόλης τις πρόσφατες εξαγγελίες για την ολοκλήρωση...
Η αρχαιολογία της εργολαβίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Θα καταφέρουν να πείσουντο Κ ΑΣ να παρανομήσει;
Η επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης από πλευράς κυβέρνησης για τα αρχαία του μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται συνίσταται σε έναν καταιγισμό ψευδών και ανυπόστατων ισχυρισμών.
Θα καταφέρουν να πείσουντο Κ ΑΣ να παρανομήσει;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εγκλημα ή σκάνδαλο στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Η αλλαγή σχεδιασμού στο Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τις εκλογές του 2019, με πρόσχημα την απόσπαση του βυζαντινού πολεοδομικού συμπλέγματος, ξεκίνησε σαν έγκλημα σε βάρος ενός σημαντικού αρχαιολογικού θησαυρού.
Εγκλημα ή σκάνδαλο στο Μετρό Θεσσαλονίκης;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας