• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 9.5°C / 14.0°C
    1 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.6°C / 12.0°C
    2 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 9.9°C / 14.0°C
    2 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.9°C / 8.8°C
    0 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    86%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.0°C / 12.1°C
    1 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.4°C / 6.8°C
    2 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    2 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 14.3°C
    2 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.1°C / 14.1°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    0 BF
    90%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.7°C / 12.7°C
    2 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    84%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.7°C / 12.5°C
    2 BF
    87%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    0 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.7°C / 11.1°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    0 BF
    78%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απογειώθηκε όπως ο Gagarin

  • A-
  • A+
«Είναι συνώνυμο με την ποιότητα και έχει παρουσιάσει συγκροτήματα και καλλιτέχνες από κάθε μουσικό είδος», τονίζει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Gagarin Γιάννης Παλτόγλου.

Το Gagarin συμπλήρωσε, όσο κι αν μας μοιάζει απίστευτο, 20 χρόνια λειτουργίας. Ο συναυλιακός χώρος της οδού Λιοσίων, ο χώρος στον οποίον έχουμε περάσει πάρα πολλές νύχτες (προσωπικά, εκατοντάδες), μετράει πλέον δύο δεκαετίες λειτουργίας. Και περνάει σε μία νέα φάση, την τρίτη θα μπορούσα να πω. Η πρώτη ήταν όταν το ξεκίνησε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης, η δεύτερη όταν το συνέχισε η Μαρίνα Δανέζη και η τρίτη από τώρα και στο εξής, όταν δίπλα στη Μαρίνα έρχεται και η Detox, μία από τις πιο γνωστές εταιρείες διοργάνωσης συναυλιών στη χώρα μας.

Marky Ramones Blitzkrieg, 7 Απριλίου 2012

Φωτ.: Χρήστος Σαρρής

«Το Gagarin, εδώ και 20 χρόνια, είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της συναυλιακής ιστορίας της Αθήνας. Είναι συνώνυμο με την ποιότητα και έχει παρουσιάσει συγκροτήματα και καλλιτέχνες από κάθε μουσικό είδος. Αυτά είναι τα στοιχεία που επιθυμούμε να διατηρήσουμε και πάνω τους να χτίσουμε τα επόμενα 20 χρόνια» μας λέει ο Γιάννης Παλτόγλου, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Gagarin.

Social Waste, 18 Μαρτίου 2018. Φωτογραφία: Σπύρος Μπακάλης

Φωτ.: Σπύρος Μπακάλης

«Φυσικά, έπειτα από 20 χρόνια, είναι απαραίτητη η ανανέωση. Ως προς τις υποδομές, έχουν ήδη γίνει εργασίες σε εξαερισμό, ήχο, φώτα κ.λπ. Ως προς την καλλιτεχνική διεύθυνση, έχουμε ξεκινήσει να ανακοινώνουμε το πρόγραμμα της νέας σεζόν, όπου πιστεύουμε ότι υπάρχουν τα πρώτα βήματα της συνταγής που θέλουμε να ακολουθήσουμε, π.χ. Fuzztones, ARAB STRAP, Geoff Tate παράλληλα με Palaye Royale και Ben Bohmer. Παράλληλα με τις συναυλίες, στόχος μας είναι ο χώρος να γίνει πιο ανοιχτός και σε άλλα είδη τέχνης».

Paint Glow Neon Party, 2 Νοεμβρίου 2013

Φωτ.: Χρήστος Σαρρής

Η Μαρίνα Δανέζη θυμάται πως ο Νίκος Τριανταφυλλίδης, αυτός ο εμπνευσμένος άνθρωπος που μας εγκατέλειψε πολύ νωρίς, μεταμόρφωσε έναν χώρο που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1938 ως υπαίθριος κινηματογράφος με το όνομα «Αντινέα» από την ηρωίδα της νουβέλας «L’Atlantide» του Pierre Benoit. «Το 2002 ο Νίκος Τριανταφυλλίδης θα δώσει το φιλί της ζωής στο ξεπεσμένο “τσοντάδικο της Λιοσίων”. Η αίθουσα ανακαινίζεται και μετατρέπεται σε ένα venue στα πρότυπα του εξωτερικού. Το όνομα αλλάζει και η βασίλισσα Αντινέα θα δώσει τη σκυτάλη στον πρώτο κοσμοναύτη Gagarin. Ενα venue που φιλοδοξούσε να δώσει στέγη σε εγχώρια και ξένα μουσικά σχήματα, να αποτελέσει καταφύγιο για τους αθεράπευτα ρομαντικούς φίλους με τη διοργάνωση κινηματογραφικών φεστιβάλ, να αποτελέσει έναν πολυχώρο τέχνης. Εναρκτήριο λάκτισμα η συναυλία του Barry Adamson στις 27 Σεπτεμβρίου 2002».

Πρώτη συναυλία στο Gagarin ήταν ο Barry Adamson, στις 28 Σεπτεμβρίου 2002. Και ακολούθησαν οι Mesh, δυο μόλις εβδομάδες μετά. Τη φωτογραφία τράβηξε ο παλαιότερος ενεργός συναυλιακός φωτογράφος της χώρας μας, ο Χρήστος Κισατζεκιάν, που βρέθηκε εκεί ως επίσημος φωτογράφος του περιοδικού «Ποπ&Ροκ»

Ηταν μεγάλη υπόθεση ο Νίκος, πολύ μεγάλη υπόθεση. «Ο αισθηματίας Νίκος Τριανταφυλλίδης, ο “καλλιτεχνικός διευθυντής του Ναού των Καλώς Συγκερασμένων Αντιφάσεων”, ο “Φάλσταφ” της Λιοσίων, δεν είναι μαζί μας να το γιορτάσει όπως του πρέπει. Ομως η πρώτη γουλιά από το ποτό μας θα είναι στη μνήμη του» λέει η Μαρίνα και θυμάται συναυλιακές στιγμές της 20ετίας: «Τον Mark E. Smith σωριασμένο στο πάτωμα, τον Blackie Lawless των WASP “ταμπουρωμένο” στο βαν του αρνούμενος να ανεβεί στη σκηνή επειδή πίστευε ότι το ελληνικό κράτος τον κλέβει ζητώντας ΦΠΑ στην πώληση των αναμνηστικών, μερικά αυτόφωρα σε Σαββατοκύριακα που έχω διανυκτερεύσει στο Α.Τ. Αγίου Παντελεήμονα, το μπλακ άουτ της ΔΕΗ σε κατάμεστη αίθουσα εν ώρα συναυλίας Φοίβου Δεληβοριά, η παρέα στα κάγκελα με τους αγχωμένους γονείς που ανησυχούν για τα παιδιά τους που επισκέπτονται για πρώτη φορά τη Λιοσίων, τα επικά sold out της αθηναϊκής σκηνής, τις συναντήσεις παλιών φίλων και τόσα άλλα».

Paint Glow Neon Party, 2 Νοεμβρίου 2013. 

Φωτ.: Χρήστος Σαρρής

Και θυμάται επίσης τι έλεγε ο Νίκος Τριανταφυλλίδης για το Gagarin από μία συνέντευξή του στη Μερόπη Κοκκίνη, το 2009: «Το μόνο σωστό που έχω κάνει όσον αφορά την ενασχόλησή μου με τη μουσική βιομηχανία είναι το Gagarin. Ολα τα άλλα γύρω-γύρω είναι μια πολύ ωραία ιστορία καταστροφής. Ούτε που θυμάμαι πόσες συναυλίες έχουμε κάνει!».

Marky Ramones Blitzkrieg, 7 Απριλίου 2012

Φωτ.: Χρήστος Σαρρής

Ο Γιάννης Παλτόγλου είναι πολύ έμπειρος στη διοργάνωση συναυλιών. Και μας επισημαίνει ότι είναι επικίνδυνο σπορ να κάνεις ξένες συναυλίες στην Ελλάδα για δύο λόγους: «Πρώτον επειδή μπορούν να πάνε πάρα πολλά πράγματα στραβά, καθώς εδώ είναι Ελλάδα και, δεύτερον, το κοινό είναι συγκεκριμένο σε ποσότητα και σε προτιμήσεις και αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει».

Η πρώτη -και κυριολεκτικά ανυπέρβλητη- ζωντανή εμφάνιση των Nashville Pussy στις 4 Μαΐου 2003. Μιλάμε για τον ορισμό του απόλυτου rock’n’roll party, με την απίστευτη Ruyter Suys στον ρόλο θηλυκού Angus Young να δίνει ρέστα σε σημείο οργασμικό

Φωτ.: Χρήστος Κισατζεκιάν

Αυτό το ελληνικό συναυλιακό κοινό, «ακούει στη συντριπτική πλειονότητά του ελληνική μουσική και στηρίζει ενεργά τους αγαπημένους καλλιτέχνες του. Ο Ελληνας λατρεύει τη μουσική και τη συναυλία τη ζει ως δρώμενο, κάτι που δεν το βρίσκεις σε πολλούς λαούς. Στις ξένες συναυλίες το κοινό δείχνει να έχει σταθερές προτιμήσεις, χωρίς πολλή διάθεση για πειραματισμό».

Νέα εποχή για το Gagarin λοιπόν. Εκεί θα μας βρει όλους μας. Αραγε ο χώρος έχει ξεπεράσει ως αίσθηση, ως πραγματικότητα, και το ιστορικό «Ρόδον»;

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο πολιτισμός του ’22 από το Α έως το Ω
Χρονιά πλούσια και πυκνή σε γεγονότα και στον πολιτισμό το 2022, και από αυτά κάποια είναι αξιομνημόνευτα και άλλα θα αφήσουν το αποτύπωμά τους έτσι κι αλλιώς στη ζωή μας.
Ο πολιτισμός του ’22 από το Α έως το Ω
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μουσική αμβροσία στη Μονή Τοπλού με Ξαρχάκο
Η μοναδική συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου που πραγματοποιήθηκε στη Μονή Τοπλού στη Σητεία περιελάμβανε από το τροπάριο της Κασσιανής μέχρι τραγούδια του Ξυλούρη.
Μουσική αμβροσία στη Μονή Τοπλού με Ξαρχάκο
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Στοιχήματα δεν βάζω, όνειρα κάνω»
Με αφορμή τις εμφανίσεις της στο «Παλλάς» η Ευανθία Ρεμπούτσικα μιλά για τη μουσική, τους καλλιτέχνες και την κατάσταση στη χώρα.
«Στοιχήματα δεν βάζω, όνειρα κάνω»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Γιατί «η τέχνη είναι η σωτηρία μας»
Hιέρεια της ηλεκτρονικής μουσικής Λένα Πλάτωνος με τους Σαβίνα Γιαννάτου και Γιάννη Παλαμίδα και νωρίτερα οι Λόλεκ και Veslemes κάνουν ένα σαββατιάτικο live σαν πυξίδα.
Γιατί «η τέχνη είναι η σωτηρία μας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας