Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Γιατί με νοιάζει»

Η Νατάσα Καρρά με την Ιταλίδα δημοσιογράφο Valentina de Giorgi

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Γιατί με νοιάζει»

  • A-
  • A+
Με το βελονάκι της προσπαθεί να κάνει τη διαφορά. Με τις σακούλες της βάζει χρώμα σε όνειρα ανθρώπων που κοιμούνται στον δρόμο…

Αν θα μπορούσε να μπει δίπλα από το όνομα της Νατάσας Καρρά μία φράση, αυτή θα ήταν «με νοιάζει».

Εχοντας ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής της στην Αυστραλία, παιδί Ελλήνων μεταναστών, έχει συνειδητοποιήσει τι σημαίνει να είσαι και να νιώθεις… ξένος. Παρ' όλα αυτά, όπως η ίδια δηλώνει ανεπιφύλακτα, έχει δεχθεί και έχει δώσει πολλή αγάπη από και προς την οικογένειά της.

Αυτός ο άρρηκτος δεσμός κράτησε δεμένα τα μέλη της άλλωστε όταν η οικονομική κρίση μετέφερε την οικογένεια στην… άλλη πλευρά της πόλης.

«Ξεκίνησα να κάνω μεγάλες βόλτες, να καταγράφω εικόνες, προβλήματα, ανθρώπους, καταστάσεις, σαν ένας άλλος ρεπόρτερ», λέει.

Και η Νατάσα Καρρά έγινε μια ρεπόρτερ της περιοχής της, του Β' Δημοτικού Διαμερίσματος που διατρέχει βήμα βήμα παράλληλα με το δυτικό παραλιακό μέτωπο την περιοχή μετά τα Δικαστήρια της Θεσσαλονίκης, κάτω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και την εκκλησία των Αγίων Πάντων, εκεί όπου γίνεται το μεγαλύτερο συσσίτιο στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ των μεγάλων οδών Μοναστηρίου και Γιαννιτσών, εκεί όπου τα βράδια οι δρόμοι γίνονται περισσότερο σκοτεινοί και οι ανθρώπινες ιστορίες χωράνε πολλά (πολύ περισσότερα αποσιωπητικά).

Aποτύπωνε με το κινητό της και τη φωτογραφική της μηχανή, ανέβαζε με το tablet της στα social media αυτά που αργότερα περιλήφθηκαν στα στοιχεία των ρεπορτάζ: τον βρομερό καπνό από τα mdf που καίγονταν στα γύφτικα (ερειπωμένα χαλάσματα απέναντι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτω από την οδό Γιαννιτσών, στα οποία μένουν ακόμη οικογένειες Ρομά), τους δρόμους της… αμαρτίας στην οδό Γιαννιτσών επί το πλείστον, όπου εκτός από trans έβλεπες και ανήλικα από τις όμορες χώρες… «Με κάποιες από αυτές έγινα γνώριμη. Μια οικεία φιγούρα από τη γειτονιά που έβγαινε έξω όταν οι άλλοι έκλειναν τις πόρτες τους και τραβούσαν τις κουρτίνες», λέει.

Ενεργός πολίτης, ανήσυχο πνεύμα, πάντα «με νοιάζει», η Νατάσα Καρρά εκλέχτηκε διαμερισματική σύμβουλος στο πολύπαθο Β' Δημοτικό Διαμέρισμα, αυτό στο οποίο ακόμη και σήμερα, ιδίως σήμερα, το χρώμα που κυριαρχεί είναι το γκρι, ίδιο με αυτό της χειμωνιάτικης ομίχλης που ανεβαίνει από τη θάλασσα, μαζί με τη δυσοσμία από την περιοχή των πρώην βυρσοδεψείων.

Η υποβάθμιση της χρόνια αόρατης περιοχής που σπάνια περιλαμβάνεται στα σχέδια ανάπλασης φορέων έχει δημιουργήσει ένα ιδιότυπο γκέτο ανθρώπων που μόνο εδώ μπορούν να επιβιώσουν, αφού τα ενοίκια είναι πιο φτηνά… Παραβατικότητα, όγκοι σκουπιδιών που πετιούνται ανεξέλεγκτα σαν να θέλει κανείς να υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο τον δημόσιο χώρο, σχεδόν παντελής έλλειψη πρασίνου και πάρκων, σαν να αρνείται η περιοχή να γίνει κατοικήσιμη, και άλλα πολλά έχουν καταχωριστεί στα στιγμιότυπα της Νατάσας.

Αριστερά: Στο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης οι πλαστικές σακούλες… αποθεώνονται! Δεξιά: Η κόρη της Νατάσας Καρρά με τη δημιουργία της μητέρας της στην… πασαρέλα των Φίλων της Νέας Παραλίας στη Θεσσαλονίκη. 

Με τη διάθεση προσφοράς σε πρώτη γραμμή, η Νατάσα Καρρά επανέρχεται αυτή τη φορά με το βελονάκι της και γίνεται μάλλον η πρώτη Ελληνίδα που έχει δημιουργήσει 15 και περισσότερα υποστρώματα από πλαστικές σακούλες για τους άστεγους της Θεσσαλονίκης. «Πλέκω κάθε μέρα δύο ώρες. Για να γίνει ένα υπόστρωμα με 90 εκατοστά φάρδος και 1,60 μ. μήκος χρειάζονται δύο μήνες δουλειάς», λέει.

Οι πλαστικές σακούλες, αυτές που ως απορρίμματα γίνονται επικίνδυνες, στα χέρια και στις βελόνες της διαμερισματικής συμβούλου Νατάσας Καρρά γίνονται φορέματα της… haute couture και επιδεικνύονται με ζήλο στο πλαίσιο της «Εκθεσης κοστουμιών με θέμα την όπερα» που πραγματοποιήθηκε από ανακυκλώσιμα υλικά από τους Φίλους της Νέας Παραλίας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (φωτ.).

Η επίμονη Νατάσα Καρρά συνεχίζει. Οχι μόνο να πλέκει αλλά και να φαντάζεται μια πόλη χωρίς «γκρίζες ζώνες και γκρίζους ανθρώπους». Γιατί με νοιάζει, όπως λέει γελώντας…

ΝΗΣΙΔΕΣ
Ακροβατικά με φόντο τον έρωτα
Στον κόσμο του Μπενσουσάν Χαν –το παλιό Χάνι στα Ανω Λαδάδικα έγινε σημείο αναφοράς της καλλιτεχνικής σκηνής της πόλης– οι σκιές μεγαλώνουν και οι φωτισμοί αποκτούν γωνίες.
Ακροβατικά με φόντο τον έρωτα
ΝΗΣΙΔΕΣ
H γοητεία ενός πανηγυριού
«Το "Αη Μάμα Παναΐρ" γυρίστηκε το καλοκαίρι του 2004, μέσα στην ευφορία των Ολυμπιακών και του EURO. Για έξι μέρες έκανα γυρίσματα από το πρωί μέχρι το βράδυ στα δρομάκια και στους πάγκους του πανηγυριού.
H γοητεία ενός πανηγυριού
ΝΗΣΙΔΕΣ
Oι βίδες της απεξάρτησης
Τα ζυμαρικά της «Ιθάκης» που πρόσφατα τοποθετήθηκαν στα ράφια γνωστής αλυσίδας πολυκαταστημάτων τροφίμων είναι το νεότερο προϊόν του Αγροκτήματος της Ιθάκης στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης.
Oι βίδες της απεξάρτησης
ΝΗΣΙΔΕΣ
Φάρμακα από τη φύση
Παραμονές Πρωτοχρονιάς σε μια Θεσσαλονίκη λουσμένη στην υγρασία, «καταδυόμαστε» στο εξατομικευμένο εργαστήριο μιας ολοκληρωμένης φαρμακευτικής μονάδας που λειτουργεί στον χώρο του Φαρμακευτικού Εργαστηρίου -...
Φάρμακα από τη φύση
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η τέχνη των «Τίμιων παρανόμων»
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Τίμιοι παράνομοι – Πρόσωπο. Ελευθερία. Σιωπή» εγκαινιάζεται την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020, στις 20.00, στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών.
Η τέχνη των «Τίμιων παρανόμων»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»
H Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας του Δήμου Θεσσαλονίκης απέκτησε γενικό διευθυντή, αλλά, όπως όλα δείχνουν, δεν θα αποφύγει τις νομικές παρενέργειες.
«Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας